Svend Øyvind Sandem

SiO Helse

Autorisasjon (1982)

SiO Helse Telefonnummer22 85 31 6022 85 31 ...
Problemveien 9 0314 Oslo
Svend Øyvind Sandem er en av 558 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svend Øyvind Sandem

Svært misfornøyd

Fikk time hos Sandem da min fastlege var fraværende. Jeg kommer til Sandem med ulike symptomer deriblant takykardi ila de siste ukene. Da jeg sa hva pulsen min var på (160-180 per minutt i svært lite bevegelse) sa han at det var grunn til bekymringer. Jeg er under utredning hos fastlegen min, og hun ønsket å henvise meg til kardiolog dersom den høye pulsen vedvarte (var hos henne i juli). Nå er hun fraværende og ingen vet når hun er tilbake. Likevel vil ikke Sandem sende noen henvisninger eller sette i gang noen tiltak utenom å ta stoffskifteprøver som allerede er tatt for noen uker siden.
I tillegg kunne han ikke sende henvisning til en psykolog jeg går til for refusjonsordning, dette måtte fastlegen min gjøre selv når hun en gang er tilbake. I tillegg synes jeg han kommuniserte dårlig og kom med lite informasjon. Jeg gikk rett hjem og bestilte meg legetime privat. Skal aldri tilbake til denne legen igjen.

Styr unna denne legen

Jeg har vært hos en del leger, og Sandem er uten tvil den verste jeg har vært borti. Mulig han hadde en dårlig dag, men er likevel ikke greit å behandle en pasient på den måten han behandlet meg. Jeg trengte en time fort, og fikk derfor time hos ham i stedet for min fastlege. Derfor er min erfaring med ham kun basert på ett besøk, men det var ille nok til å søke han opp og anmelde, noe jeg aldri har hatt behov for å gjøre før.

Jeg kom for å få attest til skolen, etter noen uker med alvorlig sykdom som har inkludert flere turer til tannlegevakt og legevakt. Hadde derfor dokumentasjon i form av både kvitteringer og resepter, og har fått muntlig beskjed om å ta dem med til fastlege for å få attestert at jeg har vært syk. Han forklarte at han ikke kunne skrive ut attest tilbake i tid. Det er jo greit nok at lovverket er sånn, problemet er måten han gjorde det på. Det var i en meget frekk tone, han prøvde nesten å krangle med meg om det. Han sa til og med "hva vil du at jeg skal gjøre med det!?", som om det var jeg som hadde gjort noe galt som gikk til legen i det hele tatt.

I begynnelsen av timen nevnte jeg at jeg tar antidepressiva og går på DPS. Han visste derfor at jeg er sårbar psykisk. Likevel valgte han å være såpass frekk at jeg brøt sammen og begynte å gråte, det tok meg flere timer før jeg klarte å stoppe.

Eneste positive jeg kan si om Sandem, er at han er lett tilgjengelig. Ser at han ikke har så mange på listen sin, mulig det har en sammenheng med hans totale mangel på empati.

Flink og effektiv

Anbefales for deg som vil ha en lege som er profesjonell og får jobben gjort. Sandem har vært svært dyktig de gangene jeg har vært hos ham. Han stiller de riktige spørsmålene, finner raskt diagnose og gir de riktige medisinene. Kaster ikke bort tiden på småsnakk, men kommer til poenget. Timene har vært korte, men jeg har gått derifra med alt jeg trenger. Svært fornøyd.

Empatisk og flink til å følge opp

Jeg har vært jevnlig til Dr.Sandem over flere år, og er veldig fornøyd. Han har fulgt meg godt opp, feks har han ringt meg opp etter timen med mer informasjon.

Han tar alle spørsmål seriøst, og tar seg tid til å forklare saksgang, skjemaer og lignende.

Han virker genuint interessert i å hjelpe, og jeg føler meg trygg på at han vil mitt beste.

Lite forståelse

Anbefales ikke, da det ikke virker som han har null forståelse for det du trenger hjelp med. Vært hos han to ganger, og i begge tilfellene dro jeg med flere spørsmål enn jeg kom med.
Han er veldig kort, og ble sint da jeg opplyste at jeg ville ta blodprøver - fordi da måtte han ta papirarbeidet på nytt.
Anbefaler på generell basis ikke SiO Helse, da jeg utelukkende har negative erfaringer derfra.