Svend Øyvind Sandem

SiO Helse

1982

Siste vurderinger av Svend Øyvind Sandem

Grundig og trygg lege

Har vært hos Sandem to ganger denne våren, og har opplevd å bli møtt på en strålende måte ved begge besøk. Føler at han tar det jeg sier på alvor og gir grundige og gjennomtenkte svar. Ved siste besøk ble jeg henvist videre uten noe "mas". Akkurat som det skal være.

Jeg ser med forbauselse at kommentarfeltet er veldig svart/hvitt, for min del er jeg veldig fornøyd.

Dyktig, profesjonell og empatisk lege

Har vært hos denne legen to ganger, og har utelukkende positive erfaringer. Han lytter godt, og han har vist interesse for å løse mine problemer. Forstår ikke hvorfor andre her ikke er fornøyde, siden jeg opplever han både som dyktig, profesjonell og empatisk.

Meget dyktig lege med innsikt og stor even til oppfølging. Alltid parat

Grundig og grei, systematisk. Lytter og drøfter. Reflekterer over problemstillinger og tar alltid meg med

Svært skuffet!

Jeg fikk en time hos Sandem da min fastlege ikke var tilgjengelig hos SiO ved Blindern. Jeg ble underveis i samtalen møtt med svært lite empati. Tonen hans var irettesettende og nedlatende. Han virket mer opptatt av kostnadsbildet enn å ha et pasientfokus. Jeg ble opprørt og gikk tidligere fra legetimen.

Hyggelig start, bratt nedover

Virket hyggelig ved de første timene, om enn noe "treg".

Siste timen jeg hadde var grusom. Hadde flere tunge problemer jeg virkelig trengte hjelp med av både fysisk, psykisk og praktisk art, det var vanskelig å få. Følte meg forferdelig der jeg satt.

Jeg gikk fra timen med tårer i øynene og bytter nå fastlege. Sandem er nok dyktig, men må følge litt med i tiden. Jeg går til legen for hjelp og ekspertise, nettopp fordi jeg ikke er fastlege. Svarene hans var fort kalde, avfeiende og arrogante, følte meg fort dum der jeg satt.

Litt mer ydmykhet, forståelse og samarbeidsvilje hadde vært fint. Han tar seg tid til spørsmålene man har, men det hadde hjulpet om han var litt mer løsningsorientert og tok seg tid til mer ettertenkte svar, så man føler seg klokere enn da man kom og hjulpet.