Stephan Peter Schmidbauer

Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Autorisasjon (1987)

Stephan Peter Schmidbauer er en av 567 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stephan Peter Schmidbauer

Ikke interessert i pasienten, henviser kun videre til andre leger eller spesialister

Generelt vanskelig å få tak i, han har direktelinje som alltid er opptatt. Alltid kø på legekontoret og dårlig grad av service.
I timene stiller han alltid bare spørsmål om hva jeg tror er feilen, og spør om å jeg vil han skal skrive henvisning - opplever å kaste penger ut av vinduet.
Videre tar han aldri initiativ for videreoppfølging. Jeg må selv oppsøke han etter spesialistbesøk, eller ta kontakt for å undersøke problemet videre (ettersom vi selvfølgelig aldri kommer frem til noe)

Fornøyd! :-)

Jeg er kvinne i slutten av 20 årene som har gått til Stephan de siste seks årene. Jeg har vært mye innom, og er fornøyd med å gå til Stephan. Opplever at jeg alltid får kontakt med han når jeg trenger. Ja, det er som regel telefonkø, men det er det generelt på de aller fleste legekontorene. Får uansett alltid svar. Har ikke hatt noen problem med henvisninger, og jeg føler at han er en rolig og en grei fastlege. Kan ikke snakke på vegne av andre pasienter her, men jeg personlig syntes han har fått dårligere rykte enn fortjent. :-)

Lytter til pasienten og henviser videre ved behov

Jeg har hatt Stephan Schmidbauer som lege siden fastlegeordningen ble opprettet. Får alltid henvisning videre ved behov og han tar alt som gjelder barna på alvor. Lytter til pasienten. Får som regel time på dagen ved behov og om han selv ikke er tilstede har han nå også en svært imøtekommende vikar.

Tar aldri tlf

Har heller ikke fornyelse av resept på nett, burde ikke være så vanskelig å få fornyet allergitabletter

Kald og uinteressert

Har hatt han som fastlege i 10 år (ikke bevisst) og har benyttet meg av timer så lite som mulig. For å fornye resept må man ringe, og blir satt i lang telefonkø! Ellers når jeg etterlyste henvisning, fikk jeg tre A4 ark med telefonnummer, og beskjeden om å prøve noen av de.

Har også vært hos vikaren, hun er bedre en Stephan, men fortsatt kald. Hun kunne informere meg om at jeg ikke hadde fått resepten jeg burde fått 3år tidligere.

Da jeg trengte en akutt legetime, ringte jeg til privat senter, for det er alltid mye venting. Glad jeg dro til noen som kunne behandle meg umiddelbart og ikke ventet i 2-4 uker, for lungen var punktert.