Stephan Peter Schmidbauer

Autorisasjon (1987)

Stephan Peter Schmidbauer er en av 561 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stephan Peter Schmidbauer

Fornøyd! :-)

Jeg er kvinne i slutten av 20 årene som har gått til Stephan de siste seks årene. Jeg har vært mye innom, og er fornøyd med å gå til Stephan. Opplever at jeg alltid får kontakt med han når jeg trenger. Ja, det er som regel telefonkø, men det er det generelt på de aller fleste legekontorene. Får uansett alltid svar. Har ikke hatt noen problem med henvisninger, og jeg føler at han er en rolig og en grei fastlege. Kan ikke snakke på vegne av andre pasienter her, men jeg personlig syntes han har fått dårligere rykte enn fortjent. :-)

Lytter til pasienten og henviser videre ved behov

Jeg har hatt Stephan Schmidbauer som lege siden fastlegeordningen ble opprettet. Får alltid henvisning videre ved behov og han tar alt som gjelder barna på alvor. Lytter til pasienten. Får som regel time på dagen ved behov og om han selv ikke er tilstede har han nå også en svært imøtekommende vikar.

Tar aldri tlf

Har heller ikke fornyelse av resept på nett, burde ikke være så vanskelig å få fornyet allergitabletter

Kald og uinteressert

Har hatt han som fastlege i 10 år (ikke bevisst) og har benyttet meg av timer så lite som mulig. For å fornye resept må man ringe, og blir satt i lang telefonkø! Ellers når jeg etterlyste henvisning, fikk jeg tre A4 ark med telefonnummer, og beskjeden om å prøve noen av de.

Har også vært hos vikaren, hun er bedre en Stephan, men fortsatt kald. Hun kunne informere meg om at jeg ikke hadde fått resepten jeg burde fått 3år tidligere.

Da jeg trengte en akutt legetime, ringte jeg til privat senter, for det er alltid mye venting. Glad jeg dro til noen som kunne behandle meg umiddelbart og ikke ventet i 2-4 uker, for lungen var punktert.

Tilgjengeligheten er elendig

Min man har en demensdiagnose og er pasient hos Stephan Schmidbauer. For å bestille time/fornye resept må man ringe direkte. Det finnes ingen resepsjon/elektronisk mulighet. Man må vente til legen tar telefon (står nå på plass 4 i køen i 30 minutter). Dette er jo fullstendig anakronistisk. Dessuten fikk jeg bare vite gjennom en annen omtale at Schmidtbauer har en vikar fram til mars 2020.