Hilde Katrin Skrede

Tlf: 22 93 23 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hilde Katrin Skrede er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hilde Katrin Skrede

Dyktig og faglig sterk

Har hatt Hilde Skrede som lege i flere år. Her blir man tatt på alvor. Svært forståelsesfull og dyktig.

Beste fastlege

Lyttende, spør gode spørsmål, fantastisk fastlege.

Hilde er så behagelig å snakke med. Det eneste er det kan være vanskelig å få time på kort varsel, må vente litt. Men det har ingenting med hennes egenskaper som fastlege å gjøre.

Den beste legen jeg har hatt

Veldig grundig og svært dyktig lege. Hun forklarer grundig, er svært tillitsvekkende og tar alltid problemene du har på alvor- uansett hvor små de kan virke for utenforstående. Selv om det er travelt på venterommet, så har hun alltid tilsynelatende god tid så snart kontordøren lukkes. Det er så lett å føle at man har for lite tid til å forklare seg og at leger helst vil få unna pasientene når det er travelt, men det har jeg aldri følt når jeg er der. I tillegg får jeg inntrykk av at hun genuint bryr seg om meg som pasient, selv om jeg vet at jeg er en av 1500+ pasienter. Jeg vet at jeg er svært heldig som har klart å komme på lista og fått henne som fastlege.

Et lite problem er at hun har svært lang ventetid. De fleste skader/sykdommer kan ikke alltid vente 4 uker før de sjekkes, men i de tilfeller har jeg alltid fått komme svært raskt (ofte samme dag) til andre leger på kontoret som også er svært dyktige. De som jobber på bolteløkka legesenter er svært profesjonelle og dyktige alle sammen!

Verdens beste lege

Smilende, lyttende, korte enkle forklaringer blir gitt, prater med deg som en flink lege skal
Alltid lett å prate med og setter gode og riktige diagnoser de fleste ganger, virkelig en god lege med hjerte for pasientene og hjernen på rett plass på legekontoret :)

Bra til meget flink

Jeg har gått til henne i + 10 år og som kroniker med leddgikt har jeg fått god oppfølging.
Nå jobber jeg selv i helsevesenet så da kommuniserer man på en annen måte og vi er begge to effektive ved besøk.
Men da jeg har blitt mere syk utover kronisk sykdom så har det vært varierende kvalitet på oppfølging.
Hun har da vært i mitt tykke passiv og ikke hatt god nok fremdrift. Jeg fikk b la BPPV (vertigo/krystallsyke) for noen år siden og da skulle vi vente/se ann i 4--8 uker. Ble ikke henvist til specialist. Fikk søke hjelp på nettet mm og fikk etter hvert hjelp på KFA på Majorstua.
Er nå sykmeldt og har på nytt havnet i stand by fella. Har klaget på henne på nytt og hun tok tak i problemet synes jeg.
Så 2-3 skuffelser på så lang tid synes jeg er normalt.

Veldig flink og hyggelig

Jeg har vært pasient hos henne i mange år og har bare positivt å si. Jeg opplever at hun er faglig grundig og opptatt av deg som pasient. Hun gir gode faglige råd men er heller ikke fordømmende fordi man ikke klarer å etterleve alt som samfunnet legger opp til idag. Jeg er veldig glad for at hun er fastlegen min:-)

Fastlege som kan anbefales!

Hilde Skrede er en helt fantastisk fastlege som jobber ved et helt supert legekontor.

Jeg har hatt henne som fastlege i tre år - en periode der jeg har hatt behov for å besøke legen ganske ofte. Jeg opplever at hun tar meg på alvor og at hun hører på hva jeg har å si. Hun gir utfyllende og forklarende tilbakemeldinger, og jeg opplever henne som både faglig dyktig og hyggelig i dette. Jeg opplever at hun er oppdatert på min journal før jeg kommer inn til timen.

Ventetid: Ved mindre alvorlig sykdom, som feks influensa, har jeg fått rask time, men da hos turnuslege pga ventetid. Når jeg har hatt behov for å snakke med en som kjenner meg eller hatt mulighet til å vente, har det tatt alt fra to timer til fire uker å få time hos Skrede. Jeg opplever at de har vurdert behovet mitt riktig ifm dette, og det har fungert veldig fint for meg.

Legekontoret oppleves også som postivt. De er hyggelig de som jobber der og det er aldri noe rot.

Jeg er altså kjempefornøyd!

Dyktig lege

Jeg har hatt Hilde Skrede som fastlege i noen år, og er veldig fornøyd. Hun er travel, og med mindre problemer som f.eks influensa osv. har jeg ofte blitt henvist til turnuslegen, det har alltid gått fint. Men da jeg opplevde å bli mer alvorlig og langvarig syk en periode skjønte jeg virkelig verdien av å ha en erfaren og dyktig fastlege som Skrede. Hun er grundig, oppmerksom og faglig oppdatert. Hun tar seg tid til å forklare sykdommer grundig og referer ofte til forskning. Da jeg var syk fulgte hun opp og ga gode råd, også i forhold til spesialister og videre behandling, til NAV og arbeidsgiver. Og selv om det av og til koker på venterommet, synes jeg hun virker svært bevisst på at det skal være ro og fornemmelsen av at vi har god tid inne på legekontoret. På slutten av timen pleier hun også å spørre om det er noe annet jeg vil ta opp. Flott lege.

God lege

Veldig forståelsesfull og lytter. Gir beskjed om at det er alltid greit å ringe eller komme til henne om det er noe man er usikker på. Tar både meg og barna på alvor. Topp lege!

Har alt for mange pasienter

Hilde er hyggelig, men får ikke alltid med seg det jeg sier til henne. Kanskje er hun for travel, kanskje fører hun ikke god nok journal, men jeg har ved flere anledninger fått feil behandling ved henvisning.

Det er alt for lang ventetid hos henne, og jeg har flere ganger fått beskjed om at jeg må vente i en måned eller mer for å komme til - hvorpå skader/smerter har forverret seg. Det har også vært miskommunikasjon og forvirring de gangene jeg har godtatt å gå til turnuslegen i stedet. Det kan ikke være forsvarlig å ha nærmere 1600 pasienter samtidig. Jeg kommer til å bytte fastlege.

Ingen fast lege

Jeg har hatt Hilde Skrede som fastlege siden 2008, men jeg har aldri møtt henne! Jeg har hatt turnusleger hver gang jeg har hatt behov for legekonsultasjon og det er lang ventetid.

Flink, men overbooket

Har hatt henne som fastlege i snart tre år, og er veldig fornøyd. Det er vanskelig å få time på kort varsel, men når en først får time er hun som regel forståelsesfull og kommer med gode råd. Hun tar seg også tid til å spørre om det er noe mer jeg lurer på, selv når det er forsinkelser i timeplanen. Én gang, da jeg hadde siste timen før lunsj på en dag med mye forsinkelser, opplevde jeg henne som stressa og litt avvisende (jeg spurte om råd for å takle stress selv, og det var ikke så mye hjelp å hente der), men alle timene jeg har hatt siden da har jeg opplevd som positive.

Jeg skulle også gjerne fått testresultater i posten i stedet for å vente på svar via telefon, som man bare får hvis det er noe galt.

Støttende, flink og opplyst!

Jeg har den beste fastlegen, hun er der for meg ALLTID!
Hører på meg angående sykdommene mine, jeg hører på henne angående behandling av sykdommene mine!
Full forståelse at en slik flink og populær fastlege har mye å gjøre og vanskelig å få tak i!
Skal ALDRI bytte henne ut! ferdig!

Bra lege, men lite tilgjengelig.

Har hatt henne som "fast" lege i over 15. Men hun er sjelden tilgjengelig og flere ukers ventetid. Har møtt på vikarer på vikarer. Når jeg kom til vikar gravid med barn nr. 2 etter å ha spontanabortert 3 ganger, presterte den unge vikaren å spørre om denne graviditeten var planlagt. Huff og huff. Føler ikke jeg har noen fast lege, og kommer til å bytte. Når hun er tilgjengelig er hun dyktig, forklarende og tilstede. Men hun har for mange pasienter.

Hun var en dyktig lege en gang i tiden.

Jeg hadde Skrede som fastlege i mange år. De første årene syntes jeg hun var både lyttende og dyktig. Etterhvert som hun fikk flere pasienter har det vært svært utfordrende å få time hos henne.
Jeg er hos legen maksimum 2 ganger i året.
De seneste årene har jeg stort sett fått time hos vikarer fordi hun har vært i en eller slags permisjon eller jeg har måttet vente i flere uker.
Dersom jeg var så "heldig" å få henne føltes det som at hun var veldig presset for tid. Siste gang jeg var der var hun igang med å gi meg resultatene av en prøve mens jeg satt sammen med en annen pasient utenfor kontoret hennes.
Hva har skjedd med denne dyktige og en gang imøtekommende lege? Jeg ønsker ikke å spekulere og har dermed gått igang med å finne meg en ny lege.

Ikke tilstede - og ikke interessert i å forklare

Jeg flyttet til Oslo og skulle finne ny fastlege etter 15 år hos samme lege der jeg bodde før. Valgte Hilde da hun hadde ledig plass på lista. De 4 gangene jeg hadde behov for legetime de 1,5 årene jeg sto på hennes liste møtte jeg legevikar 3 av gangene (uten at det ble opplyst på forhånd). Da føles det som at man får lite kontakt og kontinuitet med sin fastlege.

Jeg har bjørk- og gresspollen allergi, og gjennom 10 år hos min gamle fastlege med utprøving av ulike behandlinger har vi funnet ut at kortisonsprøyte to gang i pollensessongen fungerer ok. Jeg leverte inn komplett legehistorikk fra forrige fastlege da jeg byttet til Hilde, og at jeg har fått denne behandlingen gjennom flere år tidligere. Hun ønsket ikke å behandle meg med kortison, og da ønsket jeg å vite hvorfor hun ikke ville det. Det ønsket hun ikke svare på eller forklare. Da spurte jeg hvilke alternative behandlinger hun kunne foreslå, men hun foreslo kun nesespray og tabletter som jeg har prøvd før og reagert dårlig. Jeg kan akseptere at fastlegen min har sitt medisinske syn på behandling, men legen må kunne forklare og argumentere for hvorfor. Har byttet lege og er under behandling med "vaksine" nå.

En brå overgang fra en åpen og pedagokisk lege, Berit Aadal, i Trondheim.

Utrolig flink og hyggelig lege som ser hele pasienten

Har hatt henne som fastlege siden 1997. Blir ikke aktuelt å bytte!

Føler meg heldig...

...som har henne som fastlege! Utrolig dyktig, fortståelesfull, profesjonell og støttende. Blir alltid tatt på alvor. Hun har litt ventetid, men hvis det oppstår noe akutt er det alltids noen andre på legesenteret som er tilgjengelig. Selv om jeg nå bor et stykke unna, kommer jeg til å beholde henne som min lege så lenge jeg kan. Jeg er kjempefornøyd med alle som arbeider på Bolteløkka legesenter. Lyse, rene og trivelige lokaler er det også.

påtatt hyggelig

overskriften taler for seg. Prøver å virke interessert, men er mest opptatt av å bli ferdig med dagen..

Dyktig og kunnskapsrik lege

Veldig fornøyd med Hilde som fastlege - en lyttende, kunnskapsrik og dyktig lege. Alltid gode råd og er løsningsorientert.