Ingunn Sundsvold

abc-LEGE-kontor Majorstuen
Majorstuveien 25A 0367 Oslo
Ingunn Sundsvold er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ingunn Sundsvold

Skal bytte fastlege med en gang!

Jeg kom til timen min, ventet utenfor i 30 min og til slutt kom det ett trøtt ansikt ut og sier st det må være en misforståelse at jeg har time den dagen. Jeg får komme inn uansett men må vente litt. Hun måtte sikkert bare pusse tennene sine( det så ut som hun bodde på rommet ved siden av.) Hun hadde ikke tilgang til min gamle fastlege sine journaler, og skrev attest til meg med kulepenn, of stemplet navnet sitt uten å signere. Hun virket rett og slett uproffesjonell, og man skal ikke ha den følelsen av en lege.

Kald og uinteressert

Føler jeg er i veien og får ikke spurt om det jeg har planlagt! Det virker som hun er et helt annet sted enn hos pasienten, uinteressert, nesten irritert. Har dårlig tid, og egentlig mest opptatt av betalingen. Følger ikke opp. Jeg kvier meg for å bestille time, er sjeldent hos lege men noen ganger har man intet valg!
Idag MÅ jeg bestille time, også vil jeg finne meg en annen fastlege.

upersonlig og ikke intressert i deg

Hun var min først fastlege når jeg flyttet til Norge fra USA. Jeg var meget misfornøyd.
hun har ingen sympati og er ikke intressert i deg de helle tatt
En gang jeg var 5 min forsinket, og hun ville at jeg kom tilbake men betale for den gangen også.
En gang jeg var hos henne for p-pille og sa at jeg vil få celleprøve, hun ville at jeg kom tilbake for den en an gang.
Hun ikke setter pris for at vi jobber og kan ikke bare ta fritid når som helst.

Følte meg ikke møtt

Jeg hadde Ingunn som fastlege før. Førsteinntrykket var et koselig venteværelse, men deretter et ganske kaldt menneske. Jeg følte meg ikke bra der jeg satt, men legen sa jeg var helt frisk, uten å ta noen som helst prøver. Jeg var ganske ung uten noen erfaring med legebesøk. Hos denne legen må du si akkurat hva du vil ha, hvis du ikke selv vet hvordan du skal bli frisk, så får du ikke noe bedre svar etter ett besøk her. Jeg føler meg ikke møtt og ikke tatt på alvor. Vil fraråde alle unge kvinner om å dra hit, her må du ha erfaring og bein i nesa for å komme ut av timen uten tanker om å føle deg dum!

Evigt tacksam

Ingen läkare har kunnat hjälpa mig så mycket som Inngunn har gjort! Jag är väldigt tacksam för att hon inte baserar vården på hur högt du jämrar dig utav vad du säger.
Snabb, effektiv och kunnig.
Här i norge (innan ingunn) så fick jag ingen hjälp även om jag betalade för den privat.
Hon kanske säger som det är och det kanske inte alla tål.

hyggelig og saklig.

liker at hun er direkte og at hun ikke jatter med noe som jeg har opplevd med andre leger. får alltid time.
har hatt ingunn i mange år (13år ) .

Flink lege

Blitt godt ivaretatt av Ingunn og forstår rett og slett ikke de utrolig slemme anmeldelsene her. Hun er utrolig fin både som person og lege - og tar seg alltid god tid. Kontoret er veldig sentralt beliggende og alltid rent og ryddig. Veldig enkelt å få timer

Huff a meg!

Opplevde en uinteresser uten like fra legen. Følte at hun tvilte på alt jeg sa. Trodde ikke på når jeg forakte at jeg var urolig for at jeg hadde streptokokker. Da sa hun uten å kjenne på meg "du ser klinisk frisk ut for meg"...
Fikk store blåmerker etter at jeg maste meg til en blodprøv!

Svært lite hjelpsom.

Dårligste legen jeg noen gang hadde opplevd. Trodde jeg var med på sjult kamera på ett tidspunkt!

Advarer mot å benytte som fastlege!

Jeg anbefaler på det sterkeste å IKKE besøke Ingunn Sundsvold. Jeg valgte å gi henne én sjanse til etter første besøk, noe jeg angrer sterkt på!

Ingunn Sundsvold svarer ikke på spørsmål og kommer ikke med kommentarer når man åpner seg om sin sykdom eller symptomer. Hun unngår øyenkontakt og stirrer kun på dataskjermen, og man føler seg dum under og etter besøket. Opplever henne som en følelseskald og uinteressert lege. Gir ikke informasjon og deler ikke kunnskap.

Når man spør henne et spørsmål får man ikke noe konkret svar - eller i verste fall ikke et svar i det hele tatt. Mest mumling eller anbefaling om å ringe henne neste gang problemet/symptomene dukker opp - som forøvrig er den lengste setningen jeg har hørt henne si under mine besøk.

Hun har også i ett helt år glemt å informere om positivt svar på blodprøve, noe som tilfeldigvis kom frem rett før jeg skulle gå. Jeg hadde da levd i uvisshet om sykdommen i 1 år.

De uhygieniske og rotete lokalene hennes (som mer kan minne om et rom på lavterskel hospits) er INGENTING sammenlignet med følelsen man sitter igjen med etter å ha vært i legens nærvær.

Anbefales ikke

Ønsker ikke å vite mer enn det ytterst nødvendige om problemet, hører ikke etter, snakker over deg, forklarer ikke hvorfor hun spør om/gjør ting. Dataen fungerer ikke og hun vet ikke hvordan hun bruker den - tok flere dager å få resepten. Har aldri åpent og er aldri tilgjengelig. Helt håpløs opplevelse - anbefales IKKE som fastlege...

Verste legen jeg noensinne har vært hos

Helt håpløs opplevelse. Hun er ikke interessert i å høre på et ord ekstra utover det man er kommet for. Var så ubehagelig opplevelse at jeg byttet straks jeg kom hjem fra timen. Vil ikke anbefale denne legen.

Styr unna!

Jeg opplevde denne legen som uinteressert i meg som pasient, og følte at jeg møtte liten forståelse og omtanke. Lokalene er mørke og rotete. Her er heller ingen legesekretær, så legen besvarer telefonen samtidig som hun konsulterer pasienter.

En forferdelig opplevelse!

Ikke velg denne legen, det anbefaler jeg på det sterkeste!
Jeg skulle på min første svangerskapskontroll og gikk ut av legekontoret som et spørsmålstegn. Hun tok ikke urinprøve, ingen standard kontrollsjekk, og jeg fikk absolutt ingen informasjon om noe som helst.
Kontoret var skittent og rotete, og hun hadde ingen legesekretær.
Jeg byttet lege på dagen!

Ikke veldig fornøyd

Ikke veldig fornøyd, følte meg ikke ivaretatt. Kjente på magen min gjennom boblejakken og mente det var greit. Føler undersøkelser burde være mer omfattende og bli tatt mer seriøst. hun tar heller ikke blodprøver så blir sendt videre dersom hun mener det er nødvendig. Har vært der to ganger, begge gangene følte jeg at jeg ikke helt fikk noe svar på de tingene jeg spurte om.

Mistet tillit

Mine opplevelser av denne legen har ikke vært bra!
Her ble jeg sjeldent tatt på alvor og spesielt under graviditeten. Byttet straks!!

Ikke helt fornøyd

Førsteinntrykket på venterommet ga meg følelsen av å være hos noen som driver med alternativ medisin, evt. massasje. Levende lys og tepper. Lokalene er nok ganske gamle og slitne.

Selve kontoret var enormt rotete og mørkt.

Det var ingen sekretær og ble litt satt tilbake av at hun ikke vasket hendene grundig før hun tok blodprøve. Et tastatur er skittent og litt spritgele synes jeg ikke er nok.

Synes heller ikke det er greit at hun ekspederer andre pasienter per telefon samtidig jeg er der. Så skulle jeg ønske at hun sjekket føflekkene mine litt grundigere enn bare fra kontorstolen sin i det dårlige lyset.

Hun har nok litt gammeldags datasystem også. Skulle ønske det gikk raskere å få time hos gynekolog ved at hun sendte mail/faks. Heller ingen sms-funksjon for Fürst-prøvene.

Spesifisert kvittering hadde også vært greit å få.

Positivt: jeg fikk tatt prøver, jeg fikk par henvisninger, fikk svar på blodprøven og spørsmål om oppfølging. Hun var ellers hyggelig.

Jeg byttet henne ut pga. mine små opplevelser, alle de andre negative omtalene og fordi jeg ønsker en fastlege i nærheten av hjemmet mitt.

Følte meg ikke verdsatt

Jeg har vært hos hun ca 2 ganger, første gang for ca 3 måneder siden. Kontoret er lite og jeg følte meg litt ubekvem der jeg satt og ventet.

Timen gikk relativt fort og jeg følte meg som en dokke som kom inn og gikk ut, uten noen følelser i det hele tatt. Før timen startet ble jeg spurt om jeg kunne betale. Svarte jo selvfølgelig ja, men timen bar preg på at jeg skulle ut så fort som mulig. Var inne i ca 2minutter og det var det.

Følte meg ikke verdsatt når jeg var der første gang og heller ikke andre gang.

Ingen god opplevelse

En lege som ikke viser interesse for pasienten. Er ikke tilstede i samtale med pasienten og man får inntrykk av hun ønsker å bli ferdig med timen fortest mulig. det er rett og slett litt ubehagelig å være der. Jeg ønsket å bytte henne ut etter første besøk, men ga det en sjanse til. Det ble med de to gangene.

Hverken lytter eller ser på pasienten

Jeg har hatt henne som lege i litt over et halvt år og har vært innom tre ganger. Hun tar seg ikke tid til å lytte til bakgrunnen for hvorfor man har kommet og er mye mer interessert i å kikke inn i skjermen. Når man spør om hun kan hjelpe med et problem, svarer hun ikke. Og nesten det eneste hun sier i løpet av en time er «Vil du betale med kort?». Hun er ikke en behagelig person å være rundt og nå som jeg har behov for å dra til legen igjen, ble jeg nødt til å bytte fordi jeg aldri vil inn på et så uprofesjonelt og ubehagelig legekontor igjen.

Gammeldags lege som behandler sykdom, ikke pasienten

Legen er utdannet 1988 og dette preger måten det jobbes på. Denne legen behandler sykdom, men ikke pasienten.

Dvs ikke legen å henvende seg til ved sammensatte helseplager eller psykiske plager, og virker til å mangle kunnskap om dette. Legen mangler menneskelig varme og interesse i pasientens personlig tilstand. Pasienter med behov for forståelse eller empati i samtalen vil kunne føle seg latt alene med problemene. Lite lyttende, setter seg ikke inn i sykdomshistorie. Virker til å glemme en del informasjon. Oppleves noe fraværende under samtale, ofte opptatt med PC i stedet.

Navnet "ABC Legesenter" og budskap på skilter som "Vi holder åpent" o.l. er noe misledende.

Driver praksis alene, ikke personale som helsesekretær o.l. Lite venteværsel som gir inntrykk av å sitte i gangen foran en privat stue.

Inntrykket ellers er god medisinsk kompetanse og behandling av klassiske besvær som influensa, halsbetennelse eller brokket arm o.l.
Enkle henvendelser som resept, sykemelding eller ovennevnte problemstillinger taes godt imot.

Holder åpent mandag til torsdag, videresender til legevakten utenom det. Vanskelig med time på dagen, men som regel ledig time ila én uke. Som regel ledige plasser, ikke venteliste ang. fastlegebyttte.