Rolf Sørlie

Tlf: 22 95 55 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Rolf Sørlie er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rolf Sørlie

Trygg, solid og lyttende

Jeg har vært pasient hos Sørlie i mange år. Han er en fin lege å gå til. Han lytter og tar seg tid i en meget hektisk hverdag, er løsningsorientert og gir god oppfølging.

Faglig dyktig og tar deg på alvor

Jeg har hatt Rolf som lege i 4 år nå, og er veldig fornøyd. Jeg opplever Rolf som faglig dyktig og seriøs. Han tar deg på alvor og henviser til spesialist når han er usikker på diagnose. Det kan av og til være litt ventetid på kontoret, men jeg opplever at det er fordi han tar seg god tid til pasientene og virkelig lytter til hva du har å si. Har anbefalt flere venninner til ham. Han flyttet til Majorstuekrysset Legegruppe i januar, og jeg opplever at det har blitt lettere å få time på telefon etter dette. Man trenger ikke å vente lenge med å få time.

Flink Lege.

jeg har brukt legekontoret i over 20 år, jeg har hatt mye å ta opp ettersom jeg har vært mye syk og har opplevd traumer, Jeg får altid hurtig time og føler meg ivaretatt. Kristin sykepleier hun er enestående, kjempesnill, flink og altid blid .. Nå skal de flytte til majorstuen, håper det blir like fint der:) Jeg er iverfall veldig fornøyd.

Veldig god fastlege

Alltid mulig at få time hvis det haster. Hyggelig og imøtekommende lege og legesekretær. Sender videre til spesialist hvis han er usikker.

God lege som tar seg tid til pasientene

Det er ofte litt ventetid, men da vet du inderlig godt at legen tar seg tid til å prate med deg også, når det er din tur. Dr. Sørlie er god til å henvise til spesialister om han ikke vet hvordan han selv skal løse saken. Jeg vil også gi ros til hans legesekretær Kristin som har jobbet der lenge. Hun kjenner pasientene sine og klarer alltid å skvise inn en hastetime. Tommel opp!

En lege som lytter og ivaretar !

Har vært pasient hos Sørlie siden sept 2015. For meg har det betydd mye å oppleve å bli hørt og lyttet til etter en traumatisk opplevelse i september. Han har ivaretatt meg på en fantastisk helhetlig måte !!

desverre ikke god nok

Jeg har brukt dette legekotoret i 20 år. Min fastlege har blitt byttet to gng innen samme kontor. Min fastlege har ikke satt seg inn i stoffskiftesykdommen min og jeg må derfor n´bytte til en lege som kan dette. Det virker som om han ikke evner å studere situasjonen.
Han kan og burde ta sin pasient på alvor. Flere ganger har jeg kommet til han med spørsmål som han ikke vil eller kan besvare, som om han blir flau eller noe?

Effektiv

Sørlie er effektiv i konsultasjoner, og man trenger sjelden vente lenge på venteværelset. Det er også sjelden man må vente lenge på å få time. Han fremstår også som relativt faglig dyktig.

Jeg har selv flere kroniske lidelser, og litt reisevei for å komme til han. Hvis jeg har flere ting jeg ønsker å ta opp, har jeg opplevd flere ganger at jeg ikke får legge frem alt på den tiden jeg får tildelt.

For de som er relativt sjelden syke, vil jeg anbefale han pga effektiviteten, men om man ofte trenger mer enn 10-15 minutter på en konsultasjon, så bør man finne en annen lege.

Ellers er legesekretæren litt overarbeidet, og det kan være vanskelig å komme gjennom på telefon.

Ikke tilgjengelig

Prøvd å nå på telefon ved flere anledninger overen lengre periode. Ikke svar. Har heller ingen epost.

Tillitvekkende og vennlig

Dr. Sørlie er vennlig og imøtekommende, og er flink til å beskrive medisinske forhold på en lettfattelig måte. Han ringer og følger opp hvis det er nødvendig. Jeg begynte hos han mens jeg jobbet på Frogner, men fortsetter der også etter at jeg nå er blitt pensjonist, og bor på en annen kant av byen. Jeg har aldri behøvd å vente lenge for å få time, og kontorsekretæren er effektiv og hyggelig.

Beste legen jeg har hatt

Lett tilgjengelig på Frogner og alltid hyggelig, Rolf Sørlie er den beste legen jeg har hatt. Kontorlokalene er en smule utdatert, men det har ingenting å si for kvaliteten på praksisen!

Dyktig og grundig

Hos Sørli får jeg raskt time.
Han er flink til å lytte, gjør grundig undersøkelse og henviser til spesialist hvis han ikke kan hjelpe. Informerer også om eventuelle rettigheter man kan ha krav på.

Sekretærene er også veldig hyggelige.

Dyktig og hyggelig

Meget dyktig, grundig og effektiv lege.
Kristin (sykepleier) tar godt vare på pasientene.

Grundig og effektiv

Dr. Sørlie er den legen jeg har hatt lengst og gått oftest til (jeg går på medisiner som gjør at jeg må møte opp for konsultasjon + blodprøver hver 8. uke). Jeg bytter kun fordi jeg nå skal flytte. Jeg opplever Dr. Sørlie som en svært grundig og dyktig lege, som lytter og tar deg på alvor. Han følger opp, ringer meg straks det er noe, gir meg prøvesvar raskt, bruker god tid og er alltid nøye med å få oppdatert informasjon om min sykdomssituasjon. Han ringer og konfererer med min rheumatolog om det er noe han er usikker på.

Også resepsjonist/assistent Kristin er svært dyktig og hyggelig, og veldig flink til å ta blodprøver. Frogner legesenter anbefales!

dyktig

kunnskapsrik og dyktig
lyttende og forståelsesfull
god hukommelse, følger opp
ringer ved behov
henviser til spesialist

Dyktig og ryddig

Bruker han ikke ofte, men de ganger jeg bruker han blir jeg godt tatt i mot. Han er grundig og flink til å lytte. Kan trygt anbefales

Tillitsvekkende lege

Faglig dyktig. Behagelig. Rask til å henvise videre der det kan være tvil om diagnosen.

En kompetent og lydhør lege.

Jeg fikk anbefalt Sørlie av en venninne da jeg skulle bytte fra en fastlege jeg var misfornøyd med. Jeg har anbefalt Sørlie videre, siden jeg synes han er grundig, lydhør og faglig dyktig. Jeg har ikke vært så ofte hos ham, men har fått svært god oppfølging på alle områder, inkludert litt kompliserte problemer i etterkant av utenlandsopphold.

Lite ventetid og flinke folk i resepsjonen.

Løsningsorientert og lydhør

Lydhør, hjelpsom, opptatt av å finne løsning på ditt problem
Fokusert, lytter og husker.