Kjell Teigen

Østensjøveien 79 0667 Oslo
Kjell Teigen er en av 534 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kjell Teigen

Verdens Beste lege

Etter noen års utenlands og ett år på venteliste fikk jeg endelig Teigen tilbake som fastlege.

Teigen er faglig trygg, ryddig og ekstremt kunnskapsrik. Han snakker med pasienten og ser mennesket bak. Det hadde vært fantastisk om unge nyutdannede fastleger kunne være lærlinger hos han. Et prakteksempel av en lege.

Meget faglig dyktig

Etter tre fastleger gjennom 50 år, alle dyktige er det unikt å møte en fagperson som kan alt han skal. Denne legen er et eget kaliber av faglig styrke og med praktisk diktafon og ikke minst med ultralyd er man i de tryggeste hender. Teigen sender prøver som ingen andre, han leter etter årsak og er ikke redd for å sende til andre med større kompetanse. Det er livsvikitg. Å møte en mann med så stor kunnskap, og så ny oppdatert medisinsk kompetanse er sjeldent. Jeg har vunnet i lotto med å komme inn i hans pasientgruppe. Han er blid, kjenner navnet til sine pasienter og husker godt hva sakene dreier seg om. Jeg har fått hele min familie til å søke ham og de var så heldige å få plass. Selv barnebarna er i hans trygge forvaltning av kunnskap. et meget dyktig fagmenneske.

Super og dyktig lege

En lege som burde vært mentor og forbilde for andre leger. Han er imøtekommende, hyggelig, lyttende, tar problemer på alvor og spør relevante spørsmål. Gang på gang har han vist seg veldig kunnskapsrik. Han er også effektiv og får konsultasjonen unnagjort uten at jeg noen gang har følt meg avvist. En fastlege som anbefales på det aller varmeste. En bør forvente at han er noe forsinket, men alltid tilstede når du kommer inn. Det betyr at det er vel verdt å vente på. Teigen har vært der for meg når jeg har trengt han. Alt jeg kan si er, tusen takk!!!!

Frekk lege

Noen har plassert denne legen på en pidestall - og der sitter han fortsatt og er nedlatende.
"Det er de små som går først" var kommentaren da jeg sa at jeg ikke greide å slanke bort kiloene som hadde lagt seg på over midjen. Hva han mente med "de små" er uklart..
Andre leger ville vel ha anbefalt roedediett, trim eller slankepille på resept.
Han gikk så løs på ansiktet mitt, mente jeg hadde en
skjev munnvik, noe jeg sikkert har hatt mange ganger, måtte rynke panna.. Der har jeg en dyp rynke fra før, så den ble enda dypere. Mulig han hadde litt moro av det da. Virket aggressiv da jeg ville vite mest mulig om prøvesvar og utredning. Det meste ble bagatellisert.
Synes hele fastlegeordningen burde skrotes. Hadde vært bedre om man kunne bestille time hos spesiaist mot egenandel,.
Heldigvis fikk jeg motivasjon av en annen lege og har nå greid å gå ned noen kilo.

Verdens beste fastlege

Dr. Kjell Teigen er en lege som forstår, bryr seg og hjelper pasientene sine så godt han kan, og jeg kan ikke takke ham nok for alle gangene han har hjulpet meg. Han er veldig lett å snakke med, og han vet hvordan han kan gjøre en ellers grå dag, mye mye lysere. Man føler seg nesten frisk bare man ser ham. Han kjenner deg igjen, og bryr seg virkelig om hvordan du har det. Han er uerstattelig! Det kan fort bli litt ventetid, men det er fordi han tar seg god tid med hver pasient, og haster ikke med å få deg ut fra kontoret sitt. Akuttime samme dag har jeg fått hver gang det har vært behov. Ingenting å klage på her!