Jan Reidar Tunby

Norabakken Lege og kiropraktorklin.
Mann, 64 år

Spesialisering

  • Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin

Autorisert

1982

Ledige plasser

86 av 1320

Praksis

Norabakken Lege og kiropraktorklin.
Pilestredet 75D 0354 Oslo
Vis kart
Jan Reidar Tunby er en av 529 fastleger i Oslo

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
2.5
34 vurderinger
Tilgjengelighet
3.5
20 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
3.0
24 vurderinger
Service
4.0
21 vurderinger

Siste vurderinger av Jan Reidar Tunby

Usedvanlig god lege

Skrevet
Samlet vurdering
5.0
Tilgjengelighet
4.0
Tillit og kommunikasjon
5.0
Service
5.0

Tilbakeholden men likevel Imøtekommende. Tar seg god tid. Føler at mitt syn og mine begrunnelser blir tatt alvorlig. Virker tilbakeholdende vedr. sykemelding og enkel medisinering, noe som jo er bra. Virker fokusert på forskjellige sammenhenger rundt sykdomsbilde og skade.
Sosial og interessert uten å overdrive dette. Virker opptatt av å gjøre meg fornøyd uten at det påvirker det faktum at han besitter den medisinske ekspertisen og til syvende og sist bestemmer. Ved en anledning reddet dette livet mitt. Svært tilgjengelig. Kort ventetid.

Very little help and usually a waste of time

Skrevet
Samlet vurdering
1.0
Tilgjengelighet
2.5
Tillit og kommunikasjon
1.5
Service
3.5

I have had Tunby as my fastlege for 2 years now and I have left it way too long to change. The first visit he seemed kind enough and listened but it was a very basic need that I had.
The following visits were a waste of time and money. I had a problem which I felt could have been easily addressed if he had wanted to help me find the solution. I was there many times for the same problem and he seemed to tire of me very quickly.
Referred me to a specialist out of desperation but I felt that that specialist was not even the area I needed help in.
Went through many tests and was even instructed wrongly on how to complete the tests multiple times so that I had to keep going back. I also learned later that some of these visits could have been fixed over the phone and saved me the visit fee. His heart is not in his job anymore.

Høy kompetanse, lav tillit

Skrevet
Samlet vurdering
3.0
Tilgjengelighet
3.5
Tillit og kommunikasjon
2.5
Service
4.0

Jeg har vært på listen hans i underkant av 10 år og vært hos han kanskje 2-3 ganger. Det har vært relativt nøkterne og kortfattede møter. Jeg tror han har høy kompetanse, men at han ikke har den store interessen for hverdagsproblemene til folk flest. Som pasient ønsker jeg en bedre relasjon til min neste fastlege.

Sur og uintressert

Skrevet
Samlet vurdering
2.0
Tilgjengelighet
0.0
Tillit og kommunikasjon
0.0
Service
0.0

Har nettopp byttet fastlege, og det med stor skuffelse. Han viser lite empati og interesse, og vil helst få deg ut av kontoret så fort som mulig.

Uengasjert og bedagelig

Skrevet
Samlet vurdering
2.0
Tilgjengelighet
3.0
Tillit og kommunikasjon
2.0
Service
0.0

Takk for meg! Etter cirka syv år med Tunby som fastlege, takker jeg endelig for meg. Skjønt; Takk og takk, fru Blom.

Det er godt mulig Jan Reidar Tunby en gang var en hjelpsom og engasjert lege. Den tiden er tilsynelatende forbi. Tunby virker uengasjert, kald og matlei etter det som kanskje er mange bedagelige år på baken i offentlig sektor.

Mitt førsteinntrykk for syv år siden: "Bedagelig og lat". I praksis betalte jeg for å se på at han googlet problemet mitt, for så å lese opp konklusjonen fra den første og beste internettsiden han fant. Dette løste på ingen måte min situasjon, og det var på langt nær noen betryggende opplevelse å skrive hjem om.

Spørsmålene hans har vært nokså generelle, og virker rutinemessige. Ergo: Du føler deg verken sett, lyttet til eller tatt på alvor – verken som pasient eller individ. Her får man følelsen av å bli behandlet litt på autopilot.

Det virker som om han helst vil forklare så lite som mulig, bruke så lite tid som mulig og engasjere seg så lite som mulig i deg som pasient. Minste motstands vei. Fort og gæli, liksom. "Du betaler i skranken."

Inntrykket er at denne legen sikkert faget sitt, men sorry: I møtet med ham har jeg aldri følt meg skikkelig sett eller hørt – til tross for at timebestillingen har gått rimelig greit.

En fastlege som virker kald og uinteressert? Sånn skal ikke møtet med norsk helsevesen være!