Jan Reidar Tunby

Autorisert1982
  • Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin
Ledige plasser 70 av 1320
Vil du bytte til denne fastlegen?

Norabakken Lege og kiropraktorklin.

Pilestredet 75D 0354 Oslo
Jan Reidar Tunby er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jan Reidar Tunby

Høy kompetanse, lav tillit

Jeg har vært på listen hans i underkant av 10 år og vært hos han kanskje 2-3 ganger. Det har vært relativt nøkterne og kortfattede møter. Jeg tror han har høy kompetanse, men at han ikke har den store interessen for hverdagsproblemene til folk flest. Som pasient ønsker jeg en bedre relasjon til min neste fastlege.

Sur og uintressert

Har nettopp byttet fastlege, og det med stor skuffelse. Han viser lite empati og interesse, og vil helst få deg ut av kontoret så fort som mulig.

Uengasjert og bedagelig

Takk for meg! Etter cirka syv år med Tunby som fastlege, takker jeg endelig for meg. Skjønt; Takk og takk, fru Blom.

Det er godt mulig Jan Reidar Tunby en gang var en hjelpsom og engasjert lege. Den tiden er tilsynelatende forbi. Tunby virker uengasjert, kald og matlei etter det som kanskje er mange bedagelige år på baken i offentlig sektor.

Mitt førsteinntrykk for syv år siden: "Bedagelig og lat". I praksis betalte jeg for å se på at han googlet problemet mitt, for så å lese opp konklusjonen fra den første og beste internettsiden han fant. Dette løste på ingen måte min situasjon, og det var på langt nær noen betryggende opplevelse å skrive hjem om.

Spørsmålene hans har vært nokså generelle, og virker rutinemessige. Ergo: Du føler deg verken sett, lyttet til eller tatt på alvor – verken som pasient eller individ. Her får man følelsen av å bli behandlet litt på autopilot.

Det virker som om han helst vil forklare så lite som mulig, bruke så lite tid som mulig og engasjere seg så lite som mulig i deg som pasient. Minste motstands vei. Fort og gæli, liksom. "Du betaler i skranken."

Inntrykket er at denne legen sikkert faget sitt, men sorry: I møtet med ham har jeg aldri følt meg skikkelig sett eller hørt – til tross for at timebestillingen har gått rimelig greit.

En fastlege som virker kald og uinteressert? Sånn skal ikke møtet med norsk helsevesen være!

Dårligste legen jeg har hatt

Har ikke han som fastlege, men har dratt til han to ganger på nedtime når min vanlige fastlege ikke har hatt tid.

Han har ikke empati, tar seg ikke tid til å høre på det du har å si, og tar deg ikke på alvor.
Virker som han bare vil ha deg ut av rommet så for som mulig.

Ville ikke anbefalt han til noen.

Dårligste legen jeg har vært hos

Nettopp byttet til han, men det var dumt.
Bryr seg lite om det jeg har å komme med, og tenker kun på det han har bestemt seg for å si på forhånd.
Sitter stort sett bare og skriver (papir eller pc), og har lukkede ører. Denne legen bryr seg ikke om problemet du kommer med.