Jan Reidar Tunby

Norabakken Lege og kiropraktorklin.

• Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin

1982

Norabakken Lege og kiropraktorklin.
Pilestredet 75D 0354 Oslo
Jan Reidar Tunby er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jan Reidar Tunby

Usympatisk og mistenksom

Kompetansen er nok der, men han er altfor kjølig og eier ikke evne til å se det store bildet. Han hadde vært min fastlege i halvannet år da jeg hadde min først time, men han behandlet meg likevel som en "trygdesnylter", og var svært restriktiv med sykemelding. Man må forklare de samme selvfølgelighetene gang på gang, og han har ofte gått inn i krasse konfrontasjoner på syltynt grunnlag. Besøkene ender som regel i verbale brytekamper, noe jeg aldri har opplevd med andre leger. Styr unna!

Usedvanlig god lege

Tilbakeholden men likevel Imøtekommende. Tar seg god tid. Føler at mitt syn og mine begrunnelser blir tatt alvorlig. Virker tilbakeholdende vedr. sykemelding og enkel medisinering, noe som jo er bra. Virker fokusert på forskjellige sammenhenger rundt sykdomsbilde og skade.
Sosial og interessert uten å overdrive dette. Virker opptatt av å gjøre meg fornøyd uten at det påvirker det faktum at han besitter den medisinske ekspertisen og til syvende og sist bestemmer. Ved en anledning reddet dette livet mitt. Svært tilgjengelig. Kort ventetid.

Very little help and usually a waste of time

I have had Tunby as my fastlege for 2 years now and I have left it way too long to change. The first visit he seemed kind enough and listened but it was a very basic need that I had.
The following visits were a waste of time and money. I had a problem which I felt could have been easily addressed if he had wanted to help me find the solution. I was there many times for the same problem and he seemed to tire of me very quickly.
Referred me to a specialist out of desperation but I felt that that specialist was not even the area I needed help in.
Went through many tests and was even instructed wrongly on how to complete the tests multiple times so that I had to keep going back. I also learned later that some of these visits could have been fixed over the phone and saved me the visit fee. His heart is not in his job anymore.

Høy kompetanse, lav tillit

Jeg har vært på listen hans i underkant av 10 år og vært hos han kanskje 2-3 ganger. Det har vært relativt nøkterne og kortfattede møter. Jeg tror han har høy kompetanse, men at han ikke har den store interessen for hverdagsproblemene til folk flest. Som pasient ønsker jeg en bedre relasjon til min neste fastlege.

Sur og uintressert

Har nettopp byttet fastlege, og det med stor skuffelse. Han viser lite empati og interesse, og vil helst få deg ut av kontoret så fort som mulig.

Uengasjert og bedagelig

Takk for meg! Etter cirka syv år med Tunby som fastlege, takker jeg endelig for meg. Skjønt; Takk og takk, fru Blom.

Det er godt mulig Jan Reidar Tunby en gang var en hjelpsom og engasjert lege. Den tiden er tilsynelatende forbi. Tunby virker uengasjert, kald og matlei etter det som kanskje er mange bedagelige år på baken i offentlig sektor.

Mitt førsteinntrykk for syv år siden: "Bedagelig og lat". I praksis betalte jeg for å se på at han googlet problemet mitt, for så å lese opp konklusjonen fra den første og beste internettsiden han fant. Dette løste på ingen måte min situasjon, og det var på langt nær noen betryggende opplevelse å skrive hjem om.

Spørsmålene hans har vært nokså generelle, og virker rutinemessige. Ergo: Du føler deg verken sett, lyttet til eller tatt på alvor – verken som pasient eller individ. Her får man følelsen av å bli behandlet litt på autopilot.

Det virker som om han helst vil forklare så lite som mulig, bruke så lite tid som mulig og engasjere seg så lite som mulig i deg som pasient. Minste motstands vei. Fort og gæli, liksom. "Du betaler i skranken."

Inntrykket er at denne legen sikkert faget sitt, men sorry: I møtet med ham har jeg aldri følt meg skikkelig sett eller hørt – til tross for at timebestillingen har gått rimelig greit.

En fastlege som virker kald og uinteressert? Sånn skal ikke møtet med norsk helsevesen være!

Dårligste legen jeg har hatt

Har ikke han som fastlege, men har dratt til han to ganger på nedtime når min vanlige fastlege ikke har hatt tid.

Han har ikke empati, tar seg ikke tid til å høre på det du har å si, og tar deg ikke på alvor.
Virker som han bare vil ha deg ut av rommet så for som mulig.

Ville ikke anbefalt han til noen.

Dårligste legen jeg har vært hos

Nettopp byttet til han, men det var dumt.
Bryr seg lite om det jeg har å komme med, og tenker kun på det han har bestemt seg for å si på forhånd.
Sitter stort sett bare og skriver (papir eller pc), og har lukkede ører. Denne legen bryr seg ikke om problemet du kommer med.

Bara positivt!

Har haft Jan som fastlege i 2 år, og har ikke nåe o klage på.
Trenger man timme og ringer ved 09.00 så har det aldrig skett att det inte finns plass under samma dag.
Professionell og flink. Har ikke nåe o klage på.

Anbefales ikke

Har haft som fastlege snart ett år men en del besök. Har inte fått någon hjälp, lyssnar inte och verkar ointresserad av pasienten.
Med skada och smärta byter jag fastlege, vilket jag skulle gjort för länge sen.
Få ta historiken på nytt varje gång medan han läser på datorn.
Anbefaler inte han här som fastlege om du är ute efter en som kan hjälpa dig och VILL hjälpa!

Anbefalles ikke

Han var min første fastlege i Norge og jeg har aldri blitt behandlet så dårlig før. Han mangler empati og lytteevne; så bare på skjermen, mine problemer var non-eksisterende. Anbefalles absolutt ikke.

Profesjonell og dyktig lege

Jeg hadde Dr. Tunby som fastlege for noen år siden, hvor han hjalp meg gjennom, og opptrådte svært profesjonelt og med varme i en vanskelig situasjon. Jeg måtte bytte til annen lege pga jeg flyttet, men så snart jeg kom tilbake til Oslo byttet jeg rett tilbake til Tunby. En gang jeg trengte medisinsk råd da jeg var i utlandet, brukte han velvillig mye tid over telefon, uten å ta betalt, for å hjelpe meg. Veldig hyggelig, årvåken, interessert og kunnskapsrik lege. Liker at han er varm og hyggelig, samtidig som han holder sin profesjonelle rolle ovenfor pasienten. Jeg kan gi han mine aller beste anbefalinger!

Helt grei

Jeg er mer fornøyd nå som jeg har byttet lege, men denne legen er etter min mening helt grei. Han er hyggelig, men skulle gjerne sett at han var litt mer interessert og mindre avvisende. Det føles skummelt å fortelle om problemene mine til ham. Han virker for meg som om han har mye kompetanse, men han skulle kanskje vært litt mer interessert i ting han ikke vet så mye om ennå.

Den beste legen jeg har hatt

Denne legen er kunnskapsrik og grundig. Jeg kjenner meg trygg og godt ivaretatt med han som min fastlege.
Da min svigermor var for syk til å møte på kontoret, kom han på hjemmebesøk.
Han anbefales på det varmeste

Dyktig, hyggelig og presis

Faglig flink og hyggelig lege. Han har god oversikt, og har satt seg inn i historikken din før du kommer. Alltid presis.
Har anbefalt ham til andre.

Ikke fornøyd - anbefales ikke!

Dette var min første fastlege siden jeg kom til Norge. Jeg har vært hos ham to eller tre ganger i over tre år og har aldri vært fornøyd. Legen bryr seg ikke om pasienten, han har aldri vært spesielt hyggelig og alltid 15 - 30 minutter for sent. Nå er jeg syk igjen, men vil overhodet ikke gå tilbake til ham. Jeg har byttet til en annen lege og håper på bedre opplevelser.
Denne legen kan jeg ikke anbefale.

uinteressert og lite empatisk lege

Denne var min første fastlege i Norge (2010) og det tok meg lang tid til å bli klar over det at nok ikke alle leger i Norge er så ille. Byttet på anmodnig av en bekjent og dette viste seg å være riktig avgjørelse.

En lege som er lite interessert i det du sliter med. Kommunikasjon mellom pasient og lege er nesten ikke eksisterende.
Opplevde legen som en som ser på pasienten ovenfra. Noe som er et ganske upasselig utgangspunkt for noen i helsetjenesten.

Som pasient har jeg, i de gangene jeg har vært hos ham, opplevd at det ikke er plass å ta opp ting og at man ønskes ut av kontoret.

Kan ikke si mye om hans faglige ferdigheter for holdningen hans var "vent og se", altså ikke sier mye eller forklarer deg din tilstand.

Anbefales ikke!

Det som kan bli bedre/utvikles er noe som jeg følte mangler under hele perioden jeg hadde ham som fastlege. Og det er genuin interesse og empati

Dyktig Hyggelig Pålidelig

Giver mine beste anbefalinger til Jan Thunby.
Jeg føler meg trygg av at ha ham som min fastlege, og han har hjulpet de gangene jeg har hatt bruk for det.

Ryddig og tydelig!

Alltid godt fornøyd, god service og lett å få time.

Anbefales ikke

Kan slenge meg på det en annen under her skriver:

Bryr seg ikke om deg som pasient.
Har ikke satt seg inn i historikken når du kommer, må forklare hver gang.
Stirrer i skjermen, prater i mobilen (!). Tar seg ikke tid til å lytte, og mest opptatt av å bli ferdig, og få deg ut av rommet.
Anbefales absolutt ikke.