Marit Vestrheim

Tlf: 22 64 08 44 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marit Vestrheim er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marit Vestrheim

Skammelig dårlig!

Prøvde å ringe for å få time
For min syke lille datter på 2 år. Ringte fra morgenen av og det ringer en gang og så blir samtalen avsluttet. ringte og ringte og ringte , ikke noe svar. Ringte til slutt legekontoret ved siden av og der får jeg svar med en gang og de sier at det er rart de ikke svarer da de har åpent!! Helt forferdelig når man har et lite sykt barn som trenger lege! Bytter lege fort som
Bare den! STYR UNNA disse folkene! Ikke mye hjelp å få når man trenger det som mest!

Bestemt dame

Var gravid når jeg gikk hos henne, fikk voldsomt vondt i ryggen og kom for sykemelding. Det var ikke snakk om, graviditet er ingen sykdom visst. Gikk til Oslo Akutten og ble sykemeldt med en gang. Dagen etter begynte jeg å føde, 7 mnd på vei. Det var dette som var ryggsmertene, veer, rett og slett.

Hold deg unna denne fastlegen!

Lege som aldri hadde tid til deg, aldri husket deg eller grunnen til at du gikk hos henne fra oppfølging til oppfølging.
En lege som snakket nedsettende om andre deler av helsevesenet.
"man skal ikke tro at det er noe bedre", og "de vil ikke følge deg opp der" etc.

En lege som for min del ikke ga meg den oppfølgingen jeg skulle ha etter å ha vært på sykehus for utredning. En oppfølging jeg ikke fikk før jeg fikk byttet fastlege.

En dyktig og rolig vurdende lege

Jeg har brukt Marit Westrheim i mange år og har aldrig følt et det hastet med å bli ferdig hun har altid god tid. de medisinene hun har skrevet ut til meg har altid virket som hun har foreskrevet så jeg er fornøyd med legen.

Arrogant

Bytter nå lege etter å ha kranglet om medisiner og bivirkninger, som jeg som pasient har kjent på kroppen.

Veldig bra lege.

Hun lytter, forklarer nøye og detaljert. Er veldig sympatisk.
Er nøye med å ta blodprøver. Sykepleieren hos henne er også veldig sympatisk. Hun gir beskjeder over telefon.
Dessuten er det som regel ikke lenge å vente for å komme inn til legen. Dette er en lege jeg kan anbefale. Fantastisk bra.

Kald lege.

Burde ikke få praktisere som lege.

Ingen forståelse, ingen empati, totalt blottet for varme.

Alltid dårlig tid.

Dette legekontoret bør miste legelisensen "avskiltes"

Har forsøkt å bestille time hos fastlege etter sykehusopphold og fikk beskjed av sykehuslege og ta kontakt med fastlege for oppfølging etter utskrivelse. Fastlegen har også fått epikrisen fra sykehus.

Fastlege Marit Vestrheim gir via Pasientsky beskjed om at hun har
27 dagers ventetid før første ledig time. Dette er i alle fall for meg såpass urimlige at jeg må legge inn denne informasjon og slik at andre har en mulighet til å styre unna denne fastlegen. Har hatt Marit Vestrheim som fastlege i 2 år, aldri hatt vært hos henne, og håper at denne informasjon kan medvirke til at dette legekontoret tar pasienter som blir utskrevet fra sykehus på alvor.

DÅRLIG KUNDE-/PASIENTBEHANDLER

Når du står ovenfor en lege som viser lite empati, dårlig evne til å lytte og er litt «ovenfra og ned» holdning ift sine pasienter/kunder … kan irritasjon bli stor selv om du som pasient/kunde … prøver å legge opp til en hyggelig tone. Hun har alltid dårlig tid, får følelsen av pasienten skal «melkes», fort inn/fort ut og hun bærer ofte preg av stresset holdning. Saken var bare en filleting, men nok er nok. Tror hun begynner å bli litt gammel ift «gamet», bærer på gamle og feile holdninger ift sine kunder/pasienter.
Jeg burde ha skiftet fastlege for lenge siden, men jeg er ikke hos legen mer enn 1x pr år … max, så det er vel grunnen. Nå har ting/irritasjon bygget seg opp over lengre tid ift min fastlege. Hun har vært min fastlege siden ca 200-2003 (husker ikke helt).

Lege med liten forståelse

Legen følger "boka", veldig ofte borte og har vikarer. Ringer gjerne arbeidsgiver og har lite forståelse. Føler ikke legen er der for meg.
Kan bli mye bedre på å lytte, hjelpe og ha litt forståelse på problemet isteden for å følge boken etter punkt og prikke og spørre deg som er pasient om diagnose. Dette er legens jobb og ikke din.
Ikke ringe arbeidsgiver for å bekrefte det ene og det andre.

Veldigt dyktig lege

Vært min lege i mange år og synes hun er veldig dyktig. Gir gode råd og hører når du snakker. Bare positive ting å si om Marit Vestrheim.

Veldig dyktig og hyggelig!

Jeg har byttet fastlege fra min bokommune Nittedal til min arbeidskommune Oslo, og jeg er veldig godt fornøyd med Marit Vestrheim etter mitt første besøk hos henne.

Hun har skuffet meg

Etter å vært pasient hods henne i nærmere 20 år, vurderer jeg å skifte fastlege. Jeg fikk problemer med å sove, og ba henne om sovetabletter. Hun lyttet til min forklaring, men i stedet skrev hun ut resept på antidepressiva, som både er vanedannende og har mange bivirkninger. Dessuten fortalte hun ikke at det var antidepressiva! Fant det ut da jeg åpnet pakkningen. Jeg er motstander av å bruke antidepressiva når livet er "litt kjipt"!

Klar til og pensjoneres?

Jeg dro til henne kun en gang. Jeg dro til henne pga at jeg slet psykisk. Hun virket ikke interessert i å høre i det hele tatt. Det startet med at hun sa at hun ikke hadde lov å gi ut sykemelding med mindre man er syk. Resten av tiden gikk ut på at hun mente at jeg kunne ordne ting selv og "what doesn't kill U makes U stronger". Så sliter du psykisk, ikke dra til henne!

Trygg, dyktig og hyggelig

Dette er min fastlege og jeg er storfornøyd! har vært det siden dag én også. Hun har yrkesstolthet og det gjør meg trygg, jeg stoler på hennes kunnskap. Er man bare ute etter sykemeldinger kan man nok møte en litt streng lege, men er man ute etter å være frisk - vil jeg anbefale Marit på det aller varmeste! Super med barna - rett inn uansett :)

Flink og grundig

Jeg syntes ikke Vestrheim har forståelse for legebesøk med småplager som en forstuet ankel. Men hun er veldig grundig med andre ting. Flink med å finne medisiner som virker.

Går bak ryggen til pasienten

Dårlig tid, og lytter ikke til pasienten.
Ikke til å stole på.

Veldig god lege.

Har brukt Vestrheim siden hun begynte på Brobekk. Hun er en lege som følger lover og regler, men det skal en lege også gjøre. Har alltid fått den hjelpen jeg trenger. Hun vet hva pasienten trenger. Får alltid time på dagen, hvis det er akutt.

Ikke til å anbefale....

Er på ingen måte lyttende, forståelsesfull eller empatisk. Forholder seg bare til lover og regler, og ser ikke deg som pasient eller dine behov. Føler jeg blir overkjørt til tider. Deler ofte personlige meninger om diverse, noe som ikke alltid er like heldig. Gikk igjennom en tøff periode med utbrenthet og depresjon, og følte virkelig jeg måtte kjempe for å bli hørt og til slutt få sykemelding. Når jeg kom til henne ett par mnd senere, spurte hun ikke engang om hvordan det hadde gått/ gikk med meg. Legen skal vel spille på lag med pas sine? Jeg burde ha byttet lege for lenge siden!

Eneste positive er at resepsjonisten/sykepleieren som jobber der, er omtenksom, flink, og imøtekommende!

Lite forståelsesfull.

Hver gang jeg har vært der har jeg følt meg "til bry". Gir ikke noe særlig råd med mindre jeg ber om det nesten.
Føler at hun ikke har tid til meg.