Velaug Vårvik

Tlf: 23 00 29 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Velaug Vårvik er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Velaug Vårvik

kald og lite interessert

Lett å få time. Hva kan bli bedre: vise mer empati, lytte til pasientene, gi dem riktig behandling. Følge opp kroniske lidelser i større grad. Gi pasienter gode medisinske råd og ikke kun avfeie symptomer som uviktige.

Dyktig fastlege!

Har hatt Velaug Vårvik som fastlege i 7-8 år. Opplever henne som empatisk, kompetent og dyktig. Jeg liker at hun utfordrer meg og stiller gode oppfølgingspørsmål. Hun er tydelig, klar og gir gode råd. Vårvik er heller ikke redd for å si i hva hun mener - det er bra.
Når jeg har hatt behov for telefonkonsultasjon har hun ringt meg opp samme ettermiddag.
Et minus er at hun ikke er så tilgjengelig, men erfaringen veier opp for dette.

6 stjernes lege!

Vårvik er meget flink, hu er familie legen vår. Har gått til henne nå minst 22år altså fra jeg var barn. Har gått rundt til andre legene som jobber der hvis Vårvik ikke var tilstede, men må si at jeg er glad for at hu er min fastlege. Flink, hører på deg tar seg tid å spør din problemer hvordan andre familie medlemer har det. Følger deg tett opp, ringer rundt får deg inn på dagen ved behov. Spør alltid om det er noe du lurer på, eller trenger hjelp med noe annet. Blir alltid hørt på, går alt ut med ett smil. Ingen spørsmål som er vanskelig for hu, liker utfordringer. Litt synd at hu bare jobber nå 2 dager i uka.. Glad å trygg pasient med Vårvik som fastlege:)

Superlege

Jeg har vært pasient hos henne i mange år og er veldig fornøyd. Har hatt både fysiske og psykiske plager og tror ikke jeg kunne ha hatt en bedre lege enn henne. Hun er faglig flink, tar meg på alvor og henviser videre når det er nødvendig. Hun er lyttende og virker veldig forståelsesfull. Jeg føler meg trygg på henne.
Jeg har ikke hatt problemer med å få time ved behov.

Særdeles dårlig opplevelse

Denne fastlegen har desverre vist seg å være en stor skuffelse. Jeg vil ikke anbefale denne fastlegen med mindre du har svært synlige helseplager, da det lett blir bagatelisert og avfeid. Jeg har aldri opplevd å bli ledd av før jeg kom til denne legen, og da aldri følt meg mer latterliggjort og mindre mindre tatt på alvor. Anbefales ikke til noen

Har hatt legen før

Jeg har flyttet fra Aurskog-Høland til Oslo. Ønsker derfor å bytte fastlege.Blir for langt å reise tur/retur. Dessuten kjenner fastlegen min meg fra før.

Det er positivt at jeg har hatt legen over lang tid, men føler ikke alltid at jeg blir fulgt opp. Mangelfull oppfølging

Legen bør utrede mulige alternativer til plagene helt ut- eventuelt henvise til spesialist om vedkommende ikke finner ut hva det er .. opplever at vage symptomer blir tatt litt for lett på...

Skuffende

Byttet til Vårvik for et par år siden grunnet så mye positivt jeg hadde hørt om henne. Jeg er ganske mye hos legen og er ofte syk, men har faktisk aldri møtt Vårvik. Hun har aldri vært tilgengelig og jeg har alltid endt opp med forskjellige sykepleiere hver gang. Dette er utrolig tungvint, da man gang på gang må forklare sykdomshistorikk. Man får ikke en god kontakt mellom pasient og lege.

Beste jeg har hatt.

Hun er mild og rolig og tar deg på alvor. Det er dumt det ikke kan bestilles og avbestilles time på nett og at det ikke er mulig å sende epost. Det er vanskelig å få svar når man ringer. Tar en evighet å komme gjennom. Man bør bo rett ved legen sin har jeg skjønt. Så man ikke trenger å ringe. Men dama er super og det er ikke lang ventetid på venteværelset.

En superflink lege som tar meg og familien på alvor.

Har hatt Velaug som fastlege siden 2003. Hun har fulgt meg opp igjennom tre graviditeter og er hele familiens fastlege. Hun har et behagelig vesen og jeg kjenner meg alltid trygg og ivaretatt hos henne. Hun er grundig, tar seg tid, stiller relevante spørsmål. Jeg har tillit til hennes fagilige vurderinger og hun har gitt svært god oppfølging når barna har trengt legetilsyn. Hun kommuniserer godt med barna og oss voksne. Anbefaler henne virkelig!

Fantastisk fastlege

Gått til henne i over 15 år, kanskje 18?, og er superfornøyd. Hun er veldig kompetent, empatisk og lyttende, real, seriøs, klar til å ta deg alvorlig. Beste fastlegen jeg kunne ha fått.

Kjempelege!!!

Har brukt Velaug som lege i flere år. En kjempelege som tar deg på alvor. Får kjeft fordi jeg røyker, men det er vel slik det skal være. Annbefales på det sterkeste.

En meget god fastlege

Har gått til henne i 15 år, og ville ikke bytte fastlege for alt i verden. Empatisk, intelligent. Gir deg tid, er åpen for dine tanker og ideer uten å "dulle" med deg, og gir deg skikkelig og uvurderlig hjelp når du virkelig trenger det.

Anbefales!

Aldri har jeg blitt møtt av en lege som dette. Legen ser meg, hører på meg, tar meg på alvor, og kjemper på mine vegne når jeg trenger behandling på sykehus, ringer og ordner og får meg inn nesten på dagen.

Legen tar seg god tid og sørger for at jeg får svar på spørsmålene. Ringer i etterkant for å høre hvordan det går.

Engasjert, seriøs og vennlig!

Føler meg tatt på alvor, kan stille spørsmål uten å føle meg dum. Forståelsesfull.

Nei

Gikk ufrivillig til vårvik i flere år før jeg ble gammel nok til å kunne bytte selv. Anbefales ikke.

Imøtekommende, vennlig og direkte

Tar utgangspunkt i deg som pasient. God til å lytte. Forstår raskt. Effektiv.

Seriøs, ordentlig, empatisk

En god lege. Hun stiller relevante spørsmål, fordekker ikke mye, men forsøker å avkle slik at man kommer til poenget. Seriøs, mildt og åpent vesen, empatisk. Hun er et slikt menneske man gjerne vil ha som venn hvis man fikk velge.

Empatisk

Forståelsesfull og flink. Tar pasienten på alvor. Anbefales!

anbefales

empatisk og seriøs.
Hatt henne som lege i mange år og alltid følt meg forstått og godt behandlet.