Finn Waaler

Hegdehaugen Legesenter
Hegdehaugsv 31/33 0352 Oslo
Finn Waaler er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Finn Waaler

Dyktig lege, men overbelastet praksis

Hadde Waaler som fastlege i noen år og var veldig fornøyd pga hans kunnskaper, behagelige vesen og omsorg for meg som pasient. Det var temmelig vanskelig å få timer på kort varsel, og ordinære timer hadde minst 4 ukers ventetid. Derfor måtte jeg alltid bestille ny time når jeg ut fra en time, slik at jeg hadde en time liggende som eventuelt kunne avbestilles hvis jeg ikke trengte den. Waaler pleide (i hvert fall før, vet ikke om det er sånn nå lenger) å ringe tilbake om ettermiddagen hvis man ikke fikk time og isteden la igjen beskjed på hans telefonsvarer, noe som ga tilfredsstillende legehjelp hvis man ikke fikk legetime. Det kunne være vanskelig å nå gjennom på telefon. Her var det en helsesekretær som var behjelpelig og fikset ting og sa det jeg trengte å vite på telefonen, og en eller to andre som var helt håpløse og bare sutret ett eller annet avvisende og slang på røret. Man skjønte at det disse sa, ikke var til å stole på, de var altfor bedagelige til å ta ansvar. Så når man ringte, måtte man håpe på at den rette helsesekretæren svarte. Ble til slutt nødt til å bytte fastlege fordi jeg fikk et barn og var avhengig av å ha mulighet til lege på kort varsel. Antallet pasienter hos Waaler er nok for høyt i forhold til at han bare jobber 3 dager i uken, og belastningen gjør at det danner seg altfor lang ventetid. Antallet pasienter burde vært redusert.

Veldig utrivelige resepsjonister, sure og irriterte, men flink fastlege. Dårlig tilgjengelighet og lang ventetid

Jeg har hatt Waaler som fastlege i snart 4 år, men nå er det over. Det virker som dette legesenteret er som et rullebånd i en produksjonsfabrikk. Her handler alt om effektivitet og alt skal gå så fort som mulig, selv på bekostning av et godt omdømme/god service.

Waaler er en hyggelig type, men for min del har det variert veldig hvor mye han har vært villig til å lytte og undersøke mine behov. Selvfølgelig skal han rekke neste pasient innen rimelig tid, men noen ganger har dette kommet litt for godt frem at han ønsker å bli ferdig med timen under konsultasjonen, og det er uheldig.

Ikke forvent deg en hyggelig person som tar telefonen når du ringer til Hegdehaugen Legesenter. Resepsjonistene er nok heller lite fornøyd med både arbeidssituasjonen sin og livet sitt, så frekke, sure og irriterte som de er. Selv om du ringer tidlig er det svært vanskelig til umulig å få legetime på dagen hos Waaler. Når du får beskjed av resepsjonistene om at akuttimene er fullt for dagen så er det ingen "dessverre", "beklager", "håper det går bra", eller noe i de banene. Da er det bare chop-chop, ha det bra og slenge på røret. Det er helt latterlig at de i det hele tatt får beholde jobben sin, og at senteret går rundt med sånne ansatte.

Alt i alt: Legejobben i seg selv er bra, Waaler er en person det går an å snakke med og som bryr seg, men veien til å få en legetime med han er ganske forferdelig, så pass opp.

Legesenteret anbefales ikke.

God lege, dårlig legesenter

Finn Waaler er en god lege, som er oppriktig interessert i å finne ut av hva det feiler meg og hvordan vi kan løse det. Han tar seg tid til å lytte og er ellers en hyggelig fyr.

MEN. Nå har jeg over fire virkedager prøvd å nå gjennom på telefon for å få fornyet en resept på medisin jeg trenger daglig. Jeg har rett og slett sittet og ringt i halvannen time hver dag uten å nå gjennom. I dag er jeg tom. Men i dag nådde jeg endelig igjennom, og da var hun i andre enden sur, direkte uhøflig og ga meg ikke den hjelpen jeg trengte. Dette er ikke første gang jeg har hatt problemer med resepsjonistene, og generelt ville jeg si at alle jeg forholder meg til der, med unntak av legen, er direkte uhøflige og sure i så og si alle situasjoner.

Jeg kommer til å bytte legekontor, fordi jeg ikke får den hjelpen jeg trenger, enten det er legetime eller en fornyet resept. Det er synd, for jeg liker legen veldig godt.

Kunnskapsrik og klok

Vanskelig å komunisere på tlf. med legesekretæren - blir bare henvist til Pasiensky.....

Ventetid for å få time kan være lang

Fantastisk dyktig lege

Lyttende, tilgjengelig og løsningsorientert. Går alltid derfra med en god følelse av å bli sett og hørt, samtidig som legen har forvetninger til egen innsats. Gode råd om kosthold og livstil som har forbedret min helse betraktelig. Har gått til Dr Waaler i snart 20 år - og føler meg priviligert som har en så dyktig lege.