Finn Waaler

Tlf: 22 95 50 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Finn Waaler er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Finn Waaler

Kunnskaps rik og tillitsfull

Han har vært min fastlege i over 10 år nå! Han er utrolig kunnskaps rik og tar meg som pasient på alvor!

Jeg gikk kun til han under hele graviditeten min, og jeg følte meg veldig ivaretatt og trygg!
Han er en utrolig behagelig og fint vesen med veldig mange gode råd!

Dyktig lege, men overbelastet praksis

Hadde Waaler som fastlege i noen år og var veldig fornøyd pga hans kunnskaper, behagelige vesen og omsorg for meg som pasient. Det var temmelig vanskelig å få timer på kort varsel, og ordinære timer hadde minst 4 ukers ventetid. Derfor måtte jeg alltid bestille ny time når jeg ut fra en time, slik at jeg hadde en time liggende som eventuelt kunne avbestilles hvis jeg ikke trengte den. Waaler pleide (i hvert fall før, vet ikke om det er sånn nå lenger) å ringe tilbake om ettermiddagen hvis man ikke fikk time og isteden la igjen beskjed på hans telefonsvarer, noe som ga tilfredsstillende legehjelp hvis man ikke fikk legetime. Det kunne være vanskelig å nå gjennom på telefon. Her var det en helsesekretær som var behjelpelig og fikset ting og sa det jeg trengte å vite på telefonen, og en eller to andre som var helt håpløse og bare sutret ett eller annet avvisende og slang på røret. Man skjønte at det disse sa, ikke var til å stole på, de var altfor bedagelige til å ta ansvar. Så når man ringte, måtte man håpe på at den rette helsesekretæren svarte. Ble til slutt nødt til å bytte fastlege fordi jeg fikk et barn og var avhengig av å ha mulighet til lege på kort varsel. Antallet pasienter hos Waaler er nok for høyt i forhold til at han bare jobber 3 dager i uken, og belastningen gjør at det danner seg altfor lang ventetid. Antallet pasienter burde vært redusert.

Veldig utrivelige resepsjonister, sure og irriterte, men flink fastlege. Dårlig tilgjengelighet og lang ventetid

Jeg har hatt Waaler som fastlege i snart 4 år, men nå er det over. Det virker som dette legesenteret er som et rullebånd i en produksjonsfabrikk. Her handler alt om effektivitet og alt skal gå så fort som mulig, selv på bekostning av et godt omdømme/god service.

Waaler er en hyggelig type, men for min del har det variert veldig hvor mye han har vært villig til å lytte og undersøke mine behov. Selvfølgelig skal han rekke neste pasient innen rimelig tid, men noen ganger har dette kommet litt for godt frem at han ønsker å bli ferdig med timen under konsultasjonen, og det er uheldig.

Ikke forvent deg en hyggelig person som tar telefonen når du ringer til Hegdehaugen Legesenter. Resepsjonistene er nok heller lite fornøyd med både arbeidssituasjonen sin og livet sitt, så frekke, sure og irriterte som de er. Selv om du ringer tidlig er det svært vanskelig til umulig å få legetime på dagen hos Waaler. Når du får beskjed av resepsjonistene om at akuttimene er fullt for dagen så er det ingen "dessverre", "beklager", "håper det går bra", eller noe i de banene. Da er det bare chop-chop, ha det bra og slenge på røret. Det er helt latterlig at de i det hele tatt får beholde jobben sin, og at senteret går rundt med sånne ansatte.

Alt i alt: Legejobben i seg selv er bra, Waaler er en person det går an å snakke med og som bryr seg, men veien til å få en legetime med han er ganske forferdelig, så pass opp.

Legesenteret anbefales ikke.

God lege, dårlig legesenter

Finn Waaler er en god lege, som er oppriktig interessert i å finne ut av hva det feiler meg og hvordan vi kan løse det. Han tar seg tid til å lytte og er ellers en hyggelig fyr.

MEN. Nå har jeg over fire virkedager prøvd å nå gjennom på telefon for å få fornyet en resept på medisin jeg trenger daglig. Jeg har rett og slett sittet og ringt i halvannen time hver dag uten å nå gjennom. I dag er jeg tom. Men i dag nådde jeg endelig igjennom, og da var hun i andre enden sur, direkte uhøflig og ga meg ikke den hjelpen jeg trengte. Dette er ikke første gang jeg har hatt problemer med resepsjonistene, og generelt ville jeg si at alle jeg forholder meg til der, med unntak av legen, er direkte uhøflige og sure i så og si alle situasjoner.

Jeg kommer til å bytte legekontor, fordi jeg ikke får den hjelpen jeg trenger, enten det er legetime eller en fornyet resept. Det er synd, for jeg liker legen veldig godt.

Kunnskapsrik og klok

Vanskelig å komunisere på tlf. med legesekretæren - blir bare henvist til Pasiensky.....

Ventetid for å få time kan være lang

Fantastisk dyktig lege

Lyttende, tilgjengelig og løsningsorientert. Går alltid derfra med en god følelse av å bli sett og hørt, samtidig som legen har forvetninger til egen innsats. Gode råd om kosthold og livstil som har forbedret min helse betraktelig. Har gått til Dr Waaler i snart 20 år - og føler meg priviligert som har en så dyktig lege.

Rakk aldri å få time

Utrolig dårlig tilgjengelighet med 2 måneders ventetid da jeg trengte time. Hvis man er syk, har man sjelden tid til å vente i 2 måneder.

Meget dyktig lege .

Bedre fastlege får man ikke ! Han er meget dyktig og lydhør .
Det er ukomplisert å få nødvendige henvisninger til videre undersøkelser / behandlinger hvis nødvendig . Jeg har hatt mange leger
gjennom livet , men ingen så bra som han og er glad for å ha hatt han
i ca. 15 år nå .

Beste legen!

Har hatt Dr. Waaler i sikkert over 20 år. Han tar tid til å lytte, og kommer alltid med gode råd som virker, på tross av alvorlig sykdom. Legesekretæren har alltid vært behjelpelig. Takk!!
Pga hans hjelp og vurderinger, har jeg nok unngått evt. innleggelser på sykehus.
Fantastisk lege!!
Får akutt time på dagen hvis jeg ringer tidlig etter kl 8. Han setter også opp timer oftere for å følge opp når man er i de dårlige periodene.

Dyktig, men tar på seg for mye.

Har nødt til å bytte lege - med stor ambivalens fordi Finn er utrolig flink med en rekke felter svært få har kunnskap om, og jeg er usikker på om jeg kan finne noen med samme kompetanse.
Årsaken til at jeg bytter er 5-6 uker lange ventetider.
Fikk også et lite tillitsbrudd til kontoret/service, da jeg dukket opp til time og fikk en vikar, noe jeg ikke ble informert om verken på telefon eller når jeg snakket med resepsjonisten.
Det virker også som at legene på senteret ikke samarbeider.
Har ved et par tilfeller måtte gå til en av hans kolleger, og ble møtt med en rimelig lite hyggelig person, som så ut til å helst ville ha deg ut døra så fort som mulig.

Jeg mener at kontoret burde gjøre en prioritering og veilede de som ikke trenger Finn's kompetanse til en annen fastlege, slik at de som trenger hans hjelp faktisk kan få det innen rimelig tid!
Kanskje vi hadde sluppet å bytte ....

Den dyktigste legen jeg har møtt i Norge.

Waaler er den eneste legen jeg har møtt i Norge som har større kunnskaper om min medisinske tilstand enn jeg selv har, og han behandler sine pasienter med respekt. Legesekretærene er også dyktige og høflige.

En kunnskapsrik og vennlig lege, som møter pasienten på en forbilledlig måte.

Legen er sjelden god til å lytte til pasienten. Erfaringsmessig er dette mangelvare hos mange. Han er meget kunnskapsrik, mottagelige for andres synspunkter og oppdatert på nye og gamle behandlingsmetoder. Han forklarer hvordan han tenker og hvorfor han gir de behandlingsrådene han gjør. Hvis han mener man trenger spesialist henvisning er han god til å henvise til de rette vedkommende. Han er svært vennlig og gir pasienten en god følelse av å være viktig. Det er ingen selvfølge. Kan ikke komme på noe kritikk. Hvis noe haster kommer man inn på dagen.

Fantastisk lege - utrolig utilgjengelig!!

Finn Waaler er nok den beste legen jeg har hatt noen gang. Kunnskapsrik, lyttende, tar seg god tid og bruker all sin kunnskap på pasienten.

Men med flere ukers ventetid for å få time er det umulig å fortsette der.

I tillegg opplevde jeg nå i mars å ha time hos Waaler og få time hos hans vikar, uten å bli informert om det. Jeg ble ikke informert da jeg kom til timen en gang.

Skygg unna!!

Store problemer med tilgjengelighet og service!

Når det kommer til tilgjengelighet,så har dette legekontoret åpenbare problemer. Jeg har opplevd at legekontoret plutselig har holdt stengt eller de har stengt telefonen. Jeg har også opplevd at legekontoret er uten lege eller at legen som er der ikke hjelper den andre legens pasienter når det er fravær. Man kan rett og slett ikke stole på at en får hjelp når man trenger det og at viktige beskjeder når frem.Jeg fikk ikke hjelpen jeg trengte når legen min var syk, når jeg trengte det som mest og måtte derfor oppsøke privatlege istedet. Problemet (sykemeldingen) kunne lett ha blitt ordnet av den andre legen på kontoret. Det er synd legekontoret ikke gjør noe med situasjonen, og jeg forstår ikke at et seriøst legekontor kan drive på denne måten. Det er synd, for det drar ned inntrykket, om legen i seg selv har jeg ikke noe negativt å si. Dr. Waaler er i seg selv en flink og hyggelig lege.

Når jeg har fått kontakt med legekontoret, har jeg mange ganger opplevd store problemer med servicen i resepsjonen. Kan ikke si at de er hverken spesielt imøtekommende eller serviceinnstillte, og jeg har flere ganger blitt møtt med både frekke og uprofesjonelle svar. Har bla. opplevd at vedkommende har lagt på røret midt i en samtale…. Slik oppførsel er uhørt av et legekontor!

Finnes ikke

Har hatt legen i ca 1 år. Hver gang jeg har ringt har han enten vært på ferie eller syk. Vanskelig å få time raskt. Raskeste var over en måned fram i tid. Og det synes jeg ikke er holdbart. Den ene gangen jeg har møtt han var han ok. Så meg nødt til å skrive dette på bakgrunn av en veldig dårlig opplevelse jeg hadde i dag tidlig.

Har vært forkjølet i 4 dager og har begynt å bli verre istedenfor bedre så ble bekymret og ringte legen. Har veldig sår hals så det var vanskelig å snakke i tlf i utgangspunktet. Når de først svarer er det en mann som tar tlf, jeg sier svakt hallo, han svarer hallo men legger så på. Jeg må ringe på nytt. Andre gang har han problemer med å høre hva jeg sier men vi får kontakt i det minste. Han er kort og kontant. Sier: "legen din er fullbooket, prøv igjen i morgen". Før han legger på uten å si hadet.
Har aldri følt meg så dårlig behandlet av noen før. Dette burde absolutt ikke skje på et legekontor! Dette er direkte frekt og useriøst! Hva slags legesenter er det om man ikke en gang får en akkutt time? Oh personal legger på og er frekk i tlf. Skammelig!

Konstruktive konsultasjoner

Gått der siden 1999. Vurdert å bytte pga vanskelig tilgjengelighet .Men når jeg endelig får en konsultasjon er det løsningorienterte og greie konsultasjoner.
Ikke alttid sms resepter går gjennom. Timebestilling må beregne 4-6 uker!
Nettopp brukt 2 mnd FØR jeg endelig kom gjennom på telefon. Kjedelig. I sommer var telefonsystmet overbelastet/feil. Tydeligvis ikke gjort noe med ennå. Ikke bra.
Frontservicen kan bli bedre - fokus service!!

Har aldri tid = minimum 1 måneds ventetid

Styr unna denne legen dersom du blir syk, og trenger time innenfor rimelighetens grenser.

Det er noe fundamentalt galt med fastlegeordningen når det ikke settes krav til ventetid.

Endelig en lege som tar seg tid til å høre på og utrede nøye.

Jeg har lett etter en god lege som han i flere år, og endelig behandler jeg noe som ingen andre har klart å utrede eller behandle riktig. Jeg ser stor bedring og jeg kan endelig etter 5 år bevege meg inn i arbeidslivet igjen.
Han har alltid tid til å høre etter, og han kommer også med veldig godt forklart om tilstander og medisinering.
Lang ventetid for time som kan ventes på men ellers er det mulig å få akutttime hvis man ringer klokken 8 da de åpner. Tar seg også tid til ringerunder etter arbeidsstid hvis man ikke fikk tilstrekkelig tid eller hvis det kan ordnes over telefon og man er bortreist f.eks.

Oslos bästa läkare!

Efter att ha varit hos 8 olika läkare utan att någon funnit ut vad som var fel på mig hade jag turen att träffa Finn. Fick rätt diagnos och medicin och hoppas på en bättre, friskare framtid äntligen!

Laaaaaang ventetid

Tre måneders ventetid for legetime, det skulle jo ikke vært lov. Og ifølge fastlegeforskriften skal maks ventetid være 5 arbeidsdager. Så det er jo ikke lov. Legekontoret informerer om hastetimer , men etter å ha prøvd dette i to uker, gir jeg opp. Er raskere å bytte fastlege. Denne legen bør ikke ta inn så mange pasienter på sin liste. Ikke har han noen vikar som stepper inn mens han er på ferie heller. Legesekretæren mente jeg måtte bytte fastlege til han andre på kontoret for å få time der. Dette er jo helt uforståelig.
Anbefaler ingen dette legekontoret, spessiellt da ikke de som går til waaler pga utmattelse. Er helt utmattet av å prøve å få bestilt en time her.