Morten Wangestad

Magnat Fastlegesenter Mann, 61 år

Autorisert1985
TilleggskompetansePetroleumslege
Ledige plasser 24 av 1000
Vil du bytte til denne fastlegen?

Magnat Fastlegesenter

Drammensveien 130 0277 Oslo
Morten Wangestad er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Wangestad

Kan ikke anbefales

Jeg har brukt ham som fastlege i flere år, går nokså sjeldent til legen.

Men når jeg trengte en konsultasjon eller en henvisning, måtte jeg vente ofte en uke eller mer for å få time, siden denne legen jobber bare noen dager i uken. Ofte var det helt umulig å komme gjennom på telefon for å bestille konsultasjon. Da var jeg nødt til å bruke Volvat eller andre private helsetjenester, siden det hastet.

Denne legen viste aldri interesse for plager/problemstillinger jeg la frem under konsultasjonen. Dette til tross for at jeg ikke bad om sykemelding (jeg har ikke vvært sykemeldt én eneste gang i løpet av de siste 20 år). Hele hans holdning utrålte avvsing og en slags usikkerhet i kommunikasjonen - som var ganske stressende for meg som pasient.

Han avviste flere ganger mine forespørsler om henvisning til videre utredning, og jeg som pasient følte gjentatte ganger at jeg "egentlig bare finner på sykdommer eller plager". Jeg er en hardtarbeidende person som prøver å holde meg frisk, trener, spiser sunt og liker jobben min. Hva skulle min motivasjonen for å oppsøke lege så være? Finne på sykdommer? Bruke min arbeidstid til å snakke med Dr. Wangestad?

Samtalene med ham var vanskelige, ofte stoppet opp og denne legen viste manglende empati. Heller ikke evnen eller et ønske å forstå, hva pasienten formidlet. En skuffende og etter min mening uprofesjonell holdning - som på lengre sikt kan påføre pasienten skade eller forverre vedkommendes tilstand.

Jeg leste andre anmeldeler her før jeg skrev min vurdering, og jeg må ærlig si at jeg ikke kjenner igjen noen av momentene hvor denne legen beskrives som fantastisk, god og lyttende. På meg virker han heller som effektiv (vanlig konsultasjon 10 min), påståelig og lite tilstedeværende for pasienten.

Ubehaglig

Det var en ubehagelig opplevelse å være pasient hos han. Utredet meg ikke for en alvorlig smerte diagnose det ble jeg ble utredet da jeg byttet fastlege. Følte meg som en byrde å være hos han. Jeg følte han så ned på meg. Han burde ta alle pasienter på alvor. Spesielt da man lider av varige smerter i nakke og rygg. Snakke med respekt og ta på alvor når man er nakke og rygg skadet. Ingen oppfølging. Tar tid å få time hos han. Elles positivt å si er at legekontoret er veldig rent og pent.

Den beste legen jeg har møtt på!

Jeg har møtt på mange leger etter mange år med helsemessige utfordringer, og at det finnes mindre bra leger er det ingen tvil om.

Men når man da treffer på en slik fantastisk lege som Morten, ja det betyr virkelig mye!

Han er rett på sak, ærlig og med glimt i øyet.
Han tar deg alvorlig, han hører på hva du sier og han bryr seg!

Flere leger skulle vært som Morten, og jeg har har funnet den perfekte legen for meg.

Dyktig lege som følger opp 100 %

En lyttende lege som tar meg på alvor. Følger deg opp 100% og henviser deg videre uten problem om han er usikker på noe eller om du har ønsker om å få sjekket noe opp. Ringer deg alltid tilbake .
Tommel opp for denne fastlegen.

Faglig dyktig, pålitelig, empatisk!

Etter å brukt Wangestad som lege i en årrekke har jeg ikke annet enn positive erfaringer med han! Behagelig og korrekt i sitt møte med pasient! Grundig, troverdig og trygg lege. Som menneske; rettskaffen og sannferdig! Etter å ha vært plaget av kronisk sykdom over lengre tid har jeg dessverre måttet oppsøke mange leger, også div. spesialister. Wangestad står for meg som en Størrelse innen sitt yrke!