Natalia Orlova Øien

Tlf: 22 36 85 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Natalia Orlova Øien er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Natalia Orlova Øien

Kunnskaprik,god lege

Natalia Øien er en veldig god spesialist og det er det som er viktigst for meg. Jeg har blitt tatt godt vare på hver gang jeg har vært hos henne. Hun er effektiv og henviser med en gang videre for mere utredning når det er behov og flink til å følge opp.

Avvisende og arrogant

Jeg har hatt Øien som fastlege lenge, har blitt skuffet de fleste gangene jeg har oppsøkt henne, og gir nå opp. Det er vanskelig å få time hos henne, hun tillater ikke at man tar opp flere problemer i samme time, og hun viser liten tålmodighet under konsultasjonen. Det er også frustrerende at hun opererer med vikarer som er dårlig oppdatert og urutinerte.

Uprofesjonelt legekontor

Første gang jeg var der virket hun ok, men 2. og 3.gang hadde fortsatt ikke journalen min blitt oppdatert. I og med at jeg har en kronisk sykdom er det viktig at legen har oversikt og følger med på prøver osv. Hun jobber kun 50% så vanskelig å komme til. En dag ringte de en time før jeg hadde time og påstod jeg ikke var registrert hos dem i helfo. Noe som er tull. Når jeg så byttet lege, skrev hun i journalen at jeg ikke møtte til avtalte timer og at det var rot med betaling.. Måtte møte opp to ganger for å få ut journalen. Totalt useriøst.

Har alltid blitt tatt seriøst når jeg kommer til Dr. Øien.

Opplever hun videresender til spesialist når det er behov og flink til å følge opp når en har tatt div prøver. Fin og prate med også, når det trengs.

Anbefaler ikke!

Stressende og frekk. Avbryter når pasienten prater. Fikk generelt et lite menneskelig og profesjonelt inntrykk av henne.

Streng men super dame!

Om man ser forbi den noe strenge fremtoningen er Øien en utrolig god fastlege. Hun tok meg alltid seriøst, og fant ut av problemer tidligere leger har fryst av. Hadde aldri byttet om vi ikke hadde flyttet langt unna.

Veldig fornøyd

Utrolig flink specialist og det er det som er viktig for meg. Lett å komme inn hvis man planlegge besøk, men mulig å få akkutt besøk.

uverdig behandling og realitetsforståelse.

Jeg har aldri møtt min fastlege natalia øyen, men istedet fått hennes vikar Anne Rognlien. Jeg vil på det sterkeste fraråde å innebefatte seg med denne legen. Hun lytter virkelig ikke etter, og har ikke et nyansert bilde av pasienters behov og hva de sliter med. Her er det ingen hjelp å få når det kommer til kombinasjon behandling. Jeg bytter lege og kanskje nestemann slipper å ha det like vondt som meg.

Nedlatende

Kan ikke uttale meg om Natalias faglige nivå da jeg var hos henne kun 6 måneder, men hennes måte å kommunisere på har en stor forbedringspotensiale. Natalia kan virke nedlatende, arrogant og "ovenfra ned".

Umulig å få time, aldri nok tid for pasienten

Du må reservere timen minst 2 uker på forkant. Også når du kommer, venter du minst halvtime, og deretter får dårlig behandlingen fordi det er for lange kø ute. Synes de har mer kunder at de kunne leve med.
Legen selv er moderat, ikke noe sarlig bra eller dårlig.
Også, en gang fikk 2 kurset av antibiotika fra Vikar der, som legen selv sa var helt unødvendig. Fikk råd for tendinitis - 'kvitt sport', osv

Anbefales!

Jeg hadde Natalia som fastlege i 5 år og har blitt tatt godt vare på hver gang jeg har vært hos henne. Hun er faglig dyktig og har tatt alle henvendelsene mine seriøst. Hun er effektiv til å henvise videre for mere utredning.

En lege jeg absolutt kan anbefale!

Bare hvis du kjenner russisk

Jeg hadde henne som fastlege fra 2007 til 2009, det fungert greit da var jeg gravid to ganger og bestilte konsultasjonstimer 2-4 uker på forhånd.
Jeg ventet noen ganger 20-25 min men vanligvis fikk jeg første time tidlig på dagen.
Men da fikk jeg to små barn, var det aktuelt å få akutttimene og vurdering på samme dag. Det var nesten umulig, helsesekretær svarte alltid om var det fullt, ventritder ble lange (30-40 min) og bare 5-10 min med konsultasjon.
Da byttet vi til en annen fastlege som er tilgjengelige hver dag

Den beste fastlegen vi har hatt.

Jeg fikk etter mitt eget ønske bytte til Natalia Orlova Øien da jeg var gravid med mitt andre barn (jeg var svært misfornøyd med min daværende etnisk norske fastlege). Jeg fikk absolutt alt av hjelp og utviklet en stor tillitt til henne som har ikke blitt mindre med tiden (vår familie har hatt henne som fastlege i 3 år).

Min ektefelle og jeg oppfatter Dr. Øien som en profesjonell, kompetent, erfaren og empatisk lege.

Våre barn trives hos henne og lar henne utgjøre undersøkelser uten tårer og skrik.

Jeg har alltid fått hjelp, samt min ektefelle og våre barn, hver eneste gang vi hadde behov for den.

Jeg stoler på dr. Øien sine medisinske vurderinger og liker hennes menneskelige kvaliteter.

Det er likevel vanskelig å komme gjennom på telefon, spesielt når jeg ringer kl 8:30 presis til å bestille akutt time for mitt syke barn. Akutte timer blir med en gang fulle, og jeg får beskjed av sekretæren til å ringe igjen kl 8:30 neste dag. Men jeg opplever at når jeg ber at dr. Øien kunne ringe tilbake, gjør hun det i løpet av dagen slik at jeg får telefon konsultasjon og evt. e-resept på medisin som vi trenger straks.

P.S. Det er praktisk med eget laboratorium, ellers tar barna blodprøver på Fürst.

Besviken! Inte att anbefalla.

Denna läkaren har alltid bemött mig på ett otrevligt och IKKE professionellt sätt. Känns som att hon helst vill att man ska gå innan man ens har kommit in till henne. Lyssnar inte. Tar inte sig tiden.

FALL 1:
Väldigt oengagerad i mitt ena fall då jag fått en bakterie i huden - vilket plågat mig otroligt med bölder osv. Responsen var "det är en bakterie, that's it" och ja hon sa 'that's it'. Skrev ut något som lindrade men inte hjälpte problemet och nu, nu har problemet blivit större. Hon följde heller inte upp saken - som en läkare skal göra. Jag var tvungen att ta upp det själv.

FALL 2:
Sen bröt jag ankeln, vart sjukskriven i några månader och behöver gradvis komma tillbaka till jobbet där jag springer runt hela dagarna, jag kan alltså inte springa runt jag har precis börjat stödja på foten igen och saknar muskler och rörlighet i benet. Men då hon blivit pressad från NAV att hon inte får sjukskriva hur som helst, tog hon ut detta på MIG och ville sätta in mig 100% igen, utan att ha undersökt saken eller ens ha frågat mig vad jag klarar av i dagläget. "Du ser ju frisk ut, sån blir det" - saken är att jag är inte helt frisk förens i maj 2014 (om ca 8mnd).

Hon gör i tillegg fel, människor gör fel. Jag kan ha överseende med det. Men när hon gör fel, och jag får faktiskt betala (komma tillbaka) pga hennes fel. Utan att hon ber om ursäkt eller bryr sig. Då blir jag irriterad.

Hon är en människa som inte klarar av stress/press, och tar ut det på sina patienter. Jag har gett henne många chanser men ger nu upp.

Samlebåndslege

Ser flere her nevner samlebåndslege, denne betegnelsen passer godt til denne legen som nok er overarbeidet og har manglende empati. Legekontoret preges av lange ventetider og lite informasjon fra helsesekretærene. Jeg opplevde Natalia som lite seriøs og ble "ledd opp i ansiktet" med mine hendvendelser, og som hun løste med å skrive ut en resept og "prøv dette om det skulle fungere for deg". Det ble med denne ene legetimen for min del.

Skuffet over tid

Jeg har blitt skuffet over denne legen over tid, som også noen andre her nevner. Hun er veldig vanskelig å få time hos, så man havner hos noen tilfeldige leger hele tiden. Sist jeg ringte fikk jeg tilbudt time om 29 dager, noen sekretæren mente ikke var lenge.
Hun er ofte irritert, ikke tar plagene mine seriøst, og jeg faktisk gruer meg til å ta kontakt med henne.
Man venter alltid lenge før man kan gå inn, og da får en noen få minutter. Det er ikke lov å ta mer enn en ting om gangen (selv om man tror det er sammenheng mellom simptomene), og heller ikke lov å bestille dobbeltime for å spare seg fra å ta fri fra jobb og bruke tid på å komme seg ditt å vente i kø flere ganger.
Jeg har kviet meg med å bytte lege i alle 7 år som jeg har henne fordi jeg satt pris på en lege som jeg kan forklare meg fritt til. Men når hun er utilgjengelig, irritert og ikke lyttende allikevel, så...

Forbedringspotensiale!

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år og har aldri vært fornøyd! Hun har kalt meg umoden til sykesøsteren når hun trodde jeg ikke hørte og har hånet meg da jeg har tatt opp ting med henne. Ganske irritert på meg selv for at jeg ikke har byttet fastlege! De siste 2-3 gangene har jeg faktisk dratt på Volvat.

Lange ventetider

Følelse av dårlig tid på legetimen. Ikke tar allvorlig mine bekymringer.

Man må ofte vente 3-4 uker før man får bestilt en ny time. Ofte er det også uhyggelig kontorpersonal, kanskje pga for mye arbeid.

Veldig dårlig

Har hatt denne legen i snart 5 år og en mer kald person enn henne skal det være vanskelig å finne. Du føler vel at du nærmest blir sett ned på av henne. Det toppet seg ut når jeg ble skjelt ut siden jeg tok opp to ting på en gang og fikk beskjed om at neste gang måtte jeg bestille flere timer. Hun kan absolutt bli bedre i å sette seg inn i din situasjon og faktisk bruke litt tid på deg. Ingen er hos legen for å koseprate, men det er greit å skjønne at du har en person som faktisk bryr seg om problemet ditt.

Beste legen jeg har hatt

Synes Natalia alltid er lyttende, engasjert og flink til å finne løsninger. Hun er effektiv, men hun tar seg tid. Hun er støttende, hyggelig og blid. Jeg har 100% tillitt til henne og hennes medisinske vurderinger. Jeg har aldri hatt noen bedre lege.