Benny Adelved

Roald Amundsensgate 36 1723 Sarpsborg
Tlf: 69 12 69 22 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Benny Adelved er en av 48 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Benny Adelved

Værste legen jeg har vært bort i

Sykt ufhøffelig, uprofesjonell, merkelig og ja rett og slett alt! Sitter og leker med snusboksen sin og lytter ikke etter det du sier. Vil bare bli ferdig med deg og få deg ut! Går rett og slett gråtkvalt ut, helt forferdelig. Burde ikke være lege!

ikke tillit til legen lenger

Har ikke tillit til denne legen lenger. Han tar meg ikke på alvor. føler at han ikke bryr seg. jeg har nå byttet fast lege

Presis, dyktig og imøtekommende

Hele familien har tilknytning til legekontoret. Adelved er en dyktig, presis og imøtekommende lege for både meg og barna. Han tar oss på alvor, og finner gode metoder for å hjelpe.

Skuffende

Har Adelved som fastlege for treåringen vår og opplevde nå at vi bestilte time for en spesifik plage. Sendte far med guttungen til legetime og Adelved sjekket ingen av de tingene mor ringte om i utgangspunktet. Ble "avvist" med virus. Uvisst om forkontoret har gitt beskjed om det mor sa over telefon, men plagene er synlige uten at Adelved har tatt seg tid til å se nærmere på det.
Har tidlige opplevd å få astmamedisin pga forkjølelse med hoste. Junior har aldri hatt antydning til astma og hosten forsvant i det øyeblikket vi gikk ut av legekontoret. Etter vår mening en forhastet konklusjon.
Vil ikke anbefale som barnelege, da vi ikke føler oss tilstrekkelig ivaretatt. Vi bytter fastlege for guttungen nå.

En meget skjelden mann

Benny Adelved er legen man enten elsker eller hater.
Jeg tilhører første gruppe.
Han har en god, lun humor og gir meg hjelp med det jeg ber om, forklarer godt og føles trygg.
Han gidder ikke syting og "hypokonderier", men tar alle reelle problemer på strak arm.
Benny gjør det aller meste selv, og han gjør det bra.
Skrankepersonalet og legesekretærer er hyggelige, dyktige,
og jeg sitter igjen med en generell god følelse av å bli tatt vare på.

Dårlig lege og anbefales ikke

Han er ikke god til å lytte og setter ikke pasienten i fokus. Prøver heller å trykke deg ned når du allerede er langt nede for han vet best uansett ! Sitter og ser inn i pc og surfer mer enn han lytter og tar seg av deg! Har du psykiske problemer/plager med kroppen hold deg langt unna. Han viser ikke så mye medmennsklighet og ikke god på og følge opp. Jeg bytta lege helt klart til slutt etter å ha holdt ut i mange år...i håp om at det ville snu...den gang ei...så alt i alt jeg gikk som regel gråtende derfra de fleste gangene jeg var der ! Så er du et følsomt menneske som trenger en som lytter og ser deg så anbefaler jeg ikke han!

Benny er dt jeg kaller en lege med stor L !!!

Hadde Trygve Aarflott i mange år, gikk av med pensjon. Han var også en lege med stor L. Benny ble min neste lege, og han tar virkelig tak i tinga,som Trygve gjorde. Kjemi så det holder, føler han både lytter og skjønner MEG!! Snusen på bordet gjør han veldig folkelig, flott lege. Har snakka med henne i luka, og ho skinner som ei sol, hyggelig så det holder.

Min fastlege i 14 ÅR

Har hatt Benny som fastlege i 14 år, har i perioder vært langt nede psykisk. Han har vært hjelpen jeg trengte for å komme dit jeg er i dag. Han har APPSOLUTT tid til å lytte !!! Uten om de psykisk plagene, har jeg også slitt med andre kroppslige plager, får bestandig den hjelpen/behandlingen som behøves. Et meget godt menske !!!

Annbefales ikke

Han er ikke god til å lytte og bedre viter. Har du pysiske problemer/plager hold deg langt unna.Og viser ikke så mye medmennsklighet og ikke god på og følge opp. Jeg bytta lege helt klart til slutt

Den beste legen jeg har hatt

Han er en omsorgsfull lege.
en lege med god tid, tar deg på alvor

Kognitiv terapeut/lege

Da jeg kom til Benny Adelved hadde jeg allerede en diagnose fastsatt av en spesialist på området. Jeg hadde forsøkt kognitiv terapi ved et senter i nabobyen. Noe som fungerte svært dårlig for meg og jeg ble mye sykere av det. Adelved sto fast på at kognitiv terapi var det beste og at en annen terapiform som jeg hadde hatt gode resultater med over lang, tid ikke fungerte. Videre fortalte han at han stilte krav til pasientene sine. For meg som hadde dokumentert fra spesialist at krav og press ville gjøre tilstanden min værre, ble dette helt feil. Jeg følte at jeg hverken ble sett eller hørt. Møtet med Adelved var ubehagelig og oppskakende for meg. Jeg fant meg fort en annen fastlege.

skrekkelig lege!!!

Verste legen jeg noensinne har møtt. Arogant, frekk, uhøflig og maktsyk. Kom til ham for å be om henvisning videre til spesialist, kom ut derfra uten noen ting. Måtte tilbake 4 ganger før jeg fikk henvisningen jeg kom for. Utrolig stort markeringsbehov og dårlig tid. Satte en diagnose på meg som jeg aldri har hatt samtidig som d står på beskrivelsen på sykemeldingen hva som feiler meg. Uproff samlebåndslege som bruker minimalt med tid på deg. Maks tid jeg har vært inne der er 7 min. Burde finne seg en annen jobb.

Bra fastlege

Dyktig og grundig fastlege, føler at han virkelig lytter til meg og tar meg alvorlig.

Mest omsorgsfulle hittil

Dr. Adelved er vel den legen som har tatt meg mest seriøst og vist mest omsorg av de jeg har vært borti.

Samtidig satte han krav til meg og var streng på at jeg må følge opp det han har ment er riktig. Var selv usikker, men etter en stund innså jeg at han hadde rett, og at han måtte gi meg et lite "dytt"

Føler at dette er en lege med gode kunnskaper og kan anbefale ham til andre som trenger en bra fastlege

den værste oppfølgingen noen gang.

Det er 3 gangen jeg må ringe opp for å mase på svar ang blod prøver og allergi tester. utrolig dårlig oppfølging. utrolig dårlig service, og lite hyggelig personell...anbefaler ingen å gå til storbyen legesenter....
de har også stengt tlf etter kl 11.30 da den skal være oppe til 14.00 også man/tirs/ons...
a

Dyktig, voksen og lyttende

En lege som tar deg seriøst. Faglig dyktig. Alltid presis på avtalene.

Misfornøyd pasient

Merkelig lege. Har vært pasient ca. 1 år men lurer på å bytte fastlege. Har aldri hatt så dårlig "vibber" med en lege tidligere. Hadde halsvirus og legen sier at jeg ikke skal ha penecelin, men skriver ut pencelin noe som ikke virket. Har svikt i det høyere benet mitt og lege påstår dette er for at foten min en skjev. DEN HAR ALDRI VÆRT SKJEV, Har også allergi og må ha sprøyter 2 ganger årlig noe jeg pleier å få i armen, Andelved satt denne i baken og jeg så ut som et verdenskart etter behandling. Synes han kan legge snusen sin i skuffen når han har pasienter.

Hmm

Vet ikke helt om jeg er så fornøyd alikevel. Har gitt god tilbakemelding her før. Men føler nå at jeg ikke blir tatt like seriøst som da jeg var ny. Syntes det blir for mye rot og surr i samtalene.

Overfladisk

Han virker som han ikke er tilstede og tar ikke pasienten på alvor.Har alt for liten tid til pasienten.

Blir ikke tatt på alvor !

Fort inn og fort ut. "Bedre viter".
Positivt: Kort tid for å komme inn og hyggelig personale.De prøver alltid å hjelpe.
Negativt: Lytter ikke på deg. Sjelden undersøkelse på benk. Undersøker "gjennom" klærne. Tungvint med faste medisiner. Må inn til legen hver gang det skal skrives resept. Skriver ut faste medisiner bare for 3 mndr ad gangen.
Er jeg redd for alvorlig sykdom går jeg ikke hit! Opplevd at han sitter på "facebook" under konsultasjon.