Jan Anders Eriksson

Skedsmokorset Legesenter

1985

0 av 1900

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Skedsmokorset Legesenter
Furuveien 1 2020 Skedsmokorset
Jan Anders Eriksson er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Jan Anders Eriksson

EN av de beste legene jeg har hatt.

Gikk til Jan Anders Eriksson i 5-6 år, og han er rett og slett herlig. Jeg merket at han genuint brydde seg om meg (jeg har hatt en del trøbbel med illegale rusmidler) og han ønnsket meg virkleig alt godt, og gjorde det han kunne for at jeg skulle få den hjelpen jeg trengte. Han er heller ikke redd for å si ting som det er, noe som fikk meg til å innse at å slutte med det jeg dreiv med var eneste utvei. Fabelaktig lege, og menneske. Anbefales på det varmeste.

Svært dyktig lege.

Tar seg tid til å forstå og hjelpe på en profesjonell og empatisk måte. Grundige vurderinger som har gitt meg og min familie stor hjelp.

Lite interessert, vet ingenting om svangerskapsomsorg

Dr. eriksson har fra dag 1 gitt utrykk for å ikke forstå hvorfor jeg oppsøker lege, dette har kun blitt verre etter at jeg måtte ta deler av svangerskapskontrollene der. Ved første kontroll fikk jeg beskjed om at det ikke "var noe å gjøre" fordi jeg kom for tidlig i svangerskapet. Hadde en dramatisk fødsel forrige svangerskap og ønsket tettere oppfølging denne gangen. Gangen etter lurte han på hvorfor jeg ville komme inn på kontoret, jeg skulle vel bare ta blodprøver allikevel. Han viser ingen kunnskap for hva svangerskapskontrollene går ut på; vile ikke måle blodtrykk eller lytte på barnets hjertelyd, kunne til nøds gjøre det om jeg var redd. Har ved flere anledninger tatt opp forrige fødsel, og blitt møtt med at jeg "ikke skal tenke på det". Fikk en hastetime etter lite bevegelse hos barnet, hvor han igjen stiller spørsmål ved hvorfor jeg er der, og vil gjerne forklare alt med at jeg tross alt er småbarnsmor og sikkert er distrahert og har mye å tenke på. Etter å ha oppsøkt akutten av samme grunn, hadde flere netter med lite søvn, mye angst og hjertebank oppsøkte jeg Dr. Erikson for hjelp. Han ber meg igjen om å "ikke tenke på det", og syns jeg skal forsøke mindfullness... Den mest uproffesjonelle legen jeg har møtt, mangler empati og forståelse. Burde ikke få jobbe med mennesker i det hele tatt.

En meget flink lege

Den beste legen noen kan ha.
Alltid imøtekommende, og hjelpsom.
Alltid tid til deg som pasient, og han lytter til deg. Noe som er mangelvare hos mange.

Svært god fastlege

Dr. Eriksson er svært kunnskapsrik og samvittighetsfull. Følger nøye opp og spiller på de tjenestene i helsevesenet som til en hver tid er nødvendig (spesialister, kurs, etc). Jeg kommer ikke på noe som kan bli bedre!

En god lege.

Har hatt denne legen i noen år nå pga. LAR -behandling og er veldig fornøyd. Han stiller gode spørsmål, sparker meg litt i baken når det trengs og er alltid blid og trivelig og tar seg god tid med meg de få gangene jeg er innom. Noe forsinket av og til men det er til å leve med. Regner med det er fordi han tar seg god tid med alle pasientene.

En av de dårligste legene jeg har hatt

Hver gang jeg er der er han forsinket. Venter 30 - 50 minutter. Jeg føler han har lite forståelse for andre og jeg føler jeg må krangle med han for å få henvisninger/ sykemelding. Skaper lite tillit. Ser mest på pc'en.

Ikke god på graviditet og svangerskap

Jeg har vært greit fornøyd med Dr Eriksson frem til jeg ble gravid. Jeg har alltid vært typen som jobber 150% i stedet for 100% og har vel nesten ikke vært borte fra jobb noen gang. I denne tidlige delen av svangerskapet har jeg slitt veldig med konstant kvalme, forstoppelse og nå i tillegg tette bihuler/hodepine. Denne kvalmen er av en art som har gjort det vanskelig å jobbe da jeg har et svart begrenset utvalg av matvarer jeg kan spise og når jeg har spist må jeg legge meg ned en 30-60 minutter for at ikke kvalmen skal ta helt overhånd. Når jeg nå for første gang ba Dr Eriksson om en sykmelding for ett par uker frem i tid, fikk jeg som svar at "graviditet er ingen sykdom" og "man skal fungere som normalt gjennom en graviditet". Når jeg nå er så kvalm at jeg ikke klarer å fungere som normalt og spør "hva skal jeg da gjøre ?" - får jeg som svar "kanskje du har noe ferie eller avspaseringsdager du kan ta ut?". Så da skal jeg altså bruke ferie dagene mine på å være syk også skal jeg jobbe meg gjennom hele sommerferien. Heldigvis har jeg en sjef som har mer forståelse og ikke lar det gå så langt. Jeg har sjelden følt meg så ydmyket og trampet på.. Når man alltid har vært blant de som jobber mest og aldri har sneket seg unna en dag, er det fryktelig leit å bli behandlet på denne måten. Opplever altså ikke kunnskapen om svangerskap som helt oppdatert.

Effektiv og lyttende

God på oppfølgning ,organisert.Flink til å legge inn opplysninger på journalen.Kan oppfattes som "tastatur" lege,men dette er vel en av grunnene til effektiviteten.Kort ventetid på timebestilling. Fordi som trenger en effektiv lege kan han anbefales på det varmeste.

Verdens beste fastlege!!

Jeg har hatt Eriksson som fastlege fra jeg var 2 år. Er nå 26. Han har alltid lyttet til meg og tatt meg på alvor. Jeg har hatt både fysisk og psykisk sykdom. Jeg får alltid time når jeg trenger det, både frem i tid og ved akutte henvendelser. Det er sjelden forsinkelser. Han ser alltid på meg når vi snakker, tar seg tid til meg og stresser ikke. Jeg anbefaler denne fastlegen på det sterkeste!!! Som bonus er helsesekretærene som jobber der veldig hyggelige og imøtekommende. Tommel opp!! :D

Grei nok, men ingen "højdare"

Litt lukket, men bra lyttende. For mye "tastaturavhengig" som ikke skaper tillit. Alt i alt grei ved vanlige problemer, men tar ikke føringen. Tilbøyelig til å anbefale spesialister i nærmiljø, hvorav enkelte absolutt ikke var noe bra valg.

Hyggelig kar

Lyttende, tilgjengelig,hyggelig. Liker denne karen

flink lege

godt første inntrykk flink lege som tar seg tid til pasienten, imøtekomen og forståelsesfull

Hyggelig og flink.

Har god tid, og lytter til pasienten. Lang erfaring.