Roongnapha Plaipetch Falch

Tlf: 64 00 03 13 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Roongnapha Plaipetch Falch er en av 14 fastleger i Nes

Siste vurderinger av Roongnapha Plaipetch Falch

Mangelfull fastlege.

Når en får ny fastlege , så forventer en at legen ser på sykehistorien til pasienten . Denne fastlegen ser ikke på helheten , men behandler symtomer som er av mindre betydning uten innlevelse eller god kommunikasjon med pasienten .
Alt er ovenifra og ned .
Svært ofte må en vente svært lenge ( opptil 1 t ) etter den timen en har fått .
Fastlegen kan ikke anbefales av meg .

Ikke velg denne fastlegen!

Her er inget positivt å si om denne legen. men jag kan nämna det jag er missførnøjd med under den tiden jag har haft henne.

1.Kommer aldrig i tid. (har väntat minst 30 min var gång og opptill 70 min)
2. Ser på deg når du snakker ,men går in gjenom ene øret og ut gjenom andra.
3. Husker ikke dina kroniska sykdommar , till trots att man er der alltfør ofta.
4. Resepter, henvisninger mm kommer aldrig fram till mottager. Man må ringa å purra og purra.
5. Veldigt førsiktig med å ge medicin og sykmelding (kan sikkert vara en god ting men det er ju en grunn till at man går til legen )

Det finns mye mer å si og vill ikke bli usaklig, men jag vågar aldrig bytte fastlege igen.Så behåll den du har om du er førnøjd selv om du flytter en stykke undan.

Veldig fornøyd

Står på og gir seg ikke før hun får svar. Meget fornøyd da hun gjennomførte alt mulig for å få svar på hva som var galt. En trygg og god lege

Legen jeg var ikke helt fornøyd med

Jeg er ganske misfornøyd og skuffende med min fastelegen.

Jeg savnet:
- tillit og god komunikasjon med legen
- punktlighet
- mangel på forståelse
- viste litte interesse etter siste avtalen

Svært godt fornøyd

Hun har en rolig, vennlig og behagelig væremåte. Det samme må også sies om de på laboratorium og i resepsjonen, man blir godt ivaretatt hele veien. Oppfatter henne som kunnskapsrik i forhold til lavt stoffskifte. Kommer med sine anbefalinger men lar pasienten ha stor grad av medbestemmelse. Glad for at jeg fikk begynne hos henne :-)

Helt suveren med barn!

Mine barn hadde et uheldig møte med en komplett idiot av en lege, de ble skremt å det var panikk hver gang en mann i hvit frakk var synlig. Dro til falch å hun tok seg god tid og de ble trygge og følte seg ivaretatt av henne!

Dyktig

Saklig, ryddig og proffesjonell.
Løsningsorientert.
Medmenneskelig, men duller ikke.
Veldig godt fornøyd med svangerskapsoppfølging!

Dette er første legen jeg har følt meg 100% trygg hos.

Vennlig og trygg personlighet.Føler hun lytter og viser sympati. Resept lå klar med det samme.Hennes konklusjon på problemet var nøyaktig.Fikk god behandling generelt og vil fortsette hos henne.

Godt førsteinntrykk, men det var feil

Har aldri sendt et brev til riktig tid. Henvendelser til andre offentlige etater kommer aldri frem ( Personforsikringspapirer, KLP, BUP etc). De blir nok aldri sendt. Har aldri møtt mer humørsyk lege. Jeg har igjennom ca 7-8 år aldri opplevd at hun er tilstede dersom man får time på morgenen. Forsinkelser på minst 45 min hver dag! Hun har nå eget legekontor sammen med mannen sin, og ingen av de kritikkverdige tingene er blitt noe bedre.
Positivt: Hun er flink til å henvise videre om hun er usikker. Og gir ikke sykemeldinger eller medisiner i hytt og pine.

Ikke bra

Har brukt denne legen i 4 år og vært på legesenteret 3-4 ganger i året for egen og barns del. Det er en lidelse, legen er kronisk forsinket. Selv til første time 8.15 kommer hun på jobb kl. 9. Spurte de i resepsjonen om dette og det var visst sånn det bare var. I tillegg er hun humørsyk og ikke flink til å følge opp. Har to ganger betalt for resept som aldri dukker opp som e-resept. Jeg har nå byttet til annen lege og skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det tidligere.

rolig og imøtekommende

Ser på deg istedenfor dataen, hører på det man har og si og sjekker gjerne ut flere ting enn det du egentlig har time for hvis du lurer på noe. Føler meg veldig godt ivaretatt !!

Veldig dårlig

uintresert, treig og utilgjengelig. Skulle bli henvist,ingenting skjedde, selv om prøvene ikke var bra. Fikk også en ekstra faktura i posten , som jeg hadde betalt på legekontoret. Synes generelt hele apotekergården legesenter er dårlig. Jeg byttet fastlege etter 3 gang hos henne. Jeg hadde vært fornøyd om hun hadde trodd på det jeg sa, fulgte opp det hun sier, att hun hadde hatt tid til å høre litt og kansje vise litt sympati. Bruk en annen lege er mitt råd. Byttet lege og var heldig med valg etter Roongapa.

Skuffende

Etter første møtet med legen var jeg strålende fornøyd, og følte meg forstått. Jeg ble lovet hjelp og oppfølging, men fikk ingen av delene. Jeg fikk beskjed om å ringe når som helst, men den eneste gangen jeg gjorde dette (fordi jeg fikk faktura i posten etter en allerede betalt legetime) fikk jeg beskjed om at hun skulle ringe tilbake. Noe som ikke skjedde. Toppen av kransekaka er at jeg i dag har mottatt brev om at jeg etter søknad fra lege skal til en gynekolog om noen mnd. Bakgrunn for dette (regner jeg med) er en celleforandringsprøve tatt for ca 4 mnd siden. Jeg skulle få svar på dette i løpet av noen uker om det var noe galt. Ingen har kontaktet meg, og tydeligvis er det noe som ikke stemmer med prøvene siden jeg har fått time hos gynekolog. Er frustrert og enda en gang skikkelig skuffa over behandlingen. Om det ikke var for at jeg skulle flytte snart hadde jeg garantert byttet fastlege.

Idiotisk

Denne legen er ikke til å stole på. Må mase for å få medisiner man går fast på, har aldri tid og er ikke interessert i å finne løsninger. Ringer aldri tilbake når hun blir bedt om det.
Denne legen er det bare å holde seg unna hvis man vil bli frisk!

Veldig fornøyd med å ha henne som fastlege!

Hun er lett å kommunisere med, lytter og tar pasienten på alvor. Alltid hyggelig selv uten småprat. Sjekker nøye, og det er alltig hjelp å få hos henne! Føler meg godt ivaretatt og trygg hos henne.

Grundig, men streng

Hun kan kanskje oppfattes som kald og streng, men tar deg på alvor. Er ikke løs i snippen med reseptblokka, og det er nok vanskelig for mange som vil ha 'vante' medisiner, men dette er faglig sett ikke feil. Pasienten vet sjelden best hva som er adekvat behandlingsform ;) dyktig og effektiv!

Det som er negativt med denne legen er ikke henne selv, men forkontor/resepsjon og laboratorieområde. Det er befolket av trege, ineffektive og tafatte ansatte som skaper vanvittige køer og laaaaang ventetid. FY!

Seriøs, empatisk og strukturert.

Hun tar god til utredning, god oppfølging over tid, jobber systematisk, medisinerer ikke mer enn nødvendig.
Desverre er det ikke mulig med kommunikasjon per telefon eller nettløsning med legen.
Virker som legene ved dette kontoret kan lide under det man til tider kan kalle, nedlatende og elendig service fra resepsjon/i telefon.

Lite engasjert.

Alltid dårlig tid, tar seg ikke tid til pasienten, lytter ikke, og er alltid for sen.
Vil ha deg ut derifra kjappest mulig.

seriøs og tillitsvekkende

en lege som involverer seg og tar seg tid, problemet er ofte venteværelse og telefonsentral. kunne trengt mer personale i resepsjonen.

Engasjert og empatisk

Tar seg tid når det trengs, virker interessert og gir god hjelp. Forsiktig med medisinering.