Jørn Gilberg

Bjørnstadveien 2 1712 Grålum
Tlf: 69 97 20 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jørn Gilberg er en av 48 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Jørn Gilberg

Beste legen jeg har hatt:-)

Raskt til å få time. Veldig grundig på undersøkelser. Sender raskt videre til andre spesialister. Lytter på alt jeg har å si . Har humor som jeg syntes er veldig viktig. Veldig hyggelige jenter i resepsjonen. Føler meg godt ivaretatt.

Den beste legen jeg har hatt.

Jeg opplever Jørn som en svært behagelig person med godt humør og en liketil fremtoning som får deg til å slappe av og som man kan prate med som om han var en kamerat. Altså ikke en "stiv" lege som prater mot skjermen, og som får deg til å føle at man nærmest må stå med lua i hånda og være skamfull for at man opptar tiden hans/hennes.

Jeg opplever ham som en faglig dyktig lege som tør å innrømme det dersom man kommer til ham med problemer som han selv mener at han ikke har noe greie på. Da sier han gjerne at "dette har jeg ikke peiling på fordi jeg sikkert sov meg gjennom, eller skulket den forelesningen på universitetet, så derfor sender jeg deg til en spesialist."
Dette får meg til å føle en trygghet for at jeg får riktig hjelp og behandling. Det er alt for mange leger som later som at de ikke har noen hull i kunnskapsbasen, og som derfor ikke gir pasienten adekvat behandling.

Han har svært godt humør, og går ikke av veien for å spøke litt om de plagene man måtte ha, men på en måte som ikke krenker pasienten. Han gjør ihvertfall det med meg, som har litt galgenhumor og som gjerne drar igang spøken selv. Jeg har enda ikke gått ut av kontoret hans uten at vi begge har fått en god latter.

Ventetiden på å få time hos ham er drøyt lang, men det er aldri noe problem å få en akutt time. Om ikke hos Jørn, så hos turnuslegen eller Gløersen - den andre fastlegen ved Tune legesenter - som også oppleves som en meget god lege.

Jentene som jobber "i luka" er svært hyggelige, og de skaper også mye latter og godt humør.

Jeg blir ikke tatt på alvor

Jørn er en flink lege han, men bare når du er ordentlig syk og når det synes. Å snakke med ham om mental helse funker dårlig, fordi han tror ikke på det. Nå er han kanskje ikke spesialist på det feltet, men det er jo først gjennom sin fastlege at man kanskje først snakker om temaet.

Han bruker litt vell lang tid, i min mening, og han kan snakke litt mye om seg selv til tider. Jeg kommer jo dit utrolig nok for å snakke om hva som er i veien med meg, ikke for å høre hva han gjorde i sommerferien.

Det at jeg ikke blir tatt seriøst, at det er nærmere 8 minutters ventetid på telefon og rundt 30 minutters ventetid på legekontoret gjorde at jeg byttet lege. I tillegg er det verdt å nevne at det tok 2 uker(!) å få time hos Jørn. Dette legekontoret har altfor mange pasienter.... Damene i luken er hvertfall hyggelige.

Beste legen jeg har hatt

Dr Gilberg holder seg faglig oppdatert, lytter virkelig til pasienten (og tar seg GOD tid), er empatisk og faglig sterk. Han retter kroppen mot deg og ser deg i øynene fremfor å snakke til tastaturet.

Det er med stor sorg at jeg må bytte fastlege da Dr Gilberg virkelig er fantastisk!

Veldig oppmerksom og god lege

Jørn tar seg god tid til hver pasient, er oppmerksom og lytter til det som blir sagt. Han oppleves veldig trygg og god, gir gode råd og veiledning. Absolutt den beste legen jeg har hatt.

Tillitsfull, lyttende og løsningsorientert.

Han definerer problemet, presenterer alternative løsninger og forteller deg hva han anbefaler. Har ett utrolig godt humør, så hvert legebesøk blir en god opplevelse.

Verdens beste lege :)

Byttet fastlege til Jørn i 2009, og har ikke angret en dag! Han er seriøs, nøye og en veldig behagelig lege som det går an å snakke med alt om. Han tar seg god tid, er flink til å forklare, og tar deg alltid alvorlig når du kommer med et problem. Bytter aldri fastlege noe mer!

En topp lege

Gilberg er vel en av de beste legene jeg har hatt. Han er ikke den som slenger masse tull i ansikte på deg og ignorerer det du sier. Han kan være stresset til tider men andre ganger tid og ta prat og høre hvordan det går.

Gode kommunikasjonsevner, tar deg seriøst

Gilberg er en lege det er lett å snakke med, hvor du føler at du blir tatt på alvor uansett hvor små eller innbilte problemer du har. Han har en imøtekommende, avslappet tone, forklarer ting på en lettfattelig måte, og gjør sitt ytterste for å skaffe en behandling som hjelper. Anbefaler ham spesielt til ungdom og mennesker med legeskrekk.

Den beste legen :)

Er veldig fornøyd med jørn, han tar seg alltid god tid til meg og tar selv de små problemene på "alvor". Han skjønner at ikke alle er faglærte slik som han og tar seg tid til å forklare på en måte som jeg forstår, og slenger ikke masse fagord som mannen i gaten ikke forstår:)

super bra lege

Må si at han er en helt konge lege. Beste man kan ha.

Dyktig lege

Må si dette er en av de bedre legene jeg har hatt.
Lytter og tar seg tid til sine pasienter.
Er veldig fornøyd med han.

Meget flink!

Jørn er god til å lytte, og en meget kompetent lege. Litt lite villig til å henvise deg til spesialist, men balansegangen er meget vanskelig da det er verre å føle at legen henviser deg til spesialist så fort du kommer inn døra. Meget fornøyd!

God Lege

Kjempe flink!
Spesielt flink er han til å undervise og forklare ting til pasienten.

Dyktig, høflig, men lite villig til å lytte til uenighet.

Gilberg er høflig, seriøs, faglig dyktig og tar seg god tid med pasientene. Samtidig er han veldig steil i forhold til å lytte på pasienten dersom man har andre forslag til behandling enn ham selv. Eller evt. dårlig erfaring med den behandling han foreslår.
Dette bidrar til at jeg vegrer meg for å oppsøke ham. D.v.s. avholder meg fra legebesøk totalt.

sikker i sitt fag

Jørn er en lege som er faglig dyktig, og det igjen gjør at en pasient hos han føler seg trygg. Det er lett og kommunisere med han og han møter deg som den person du er. Han tar seg god tid med pasienten og det er veldig viktig at du får sagt det du kom for, med andre ord en slik lege må en ta godt vare på.

Høyt motivert og kompetent lege

Har generelt intrykk av ham som dyktig og erfaren lege, høflig, god humør