Inge Gjeilo

Inge Gjeilo

Autorisasjon (1974)

Inge Gjeilo Telefonnummer67 54 78 6567 54 78 ...
Løkkeåsvn. 1 1337 Sandvika
Inge Gjeilo er psykolog i Bærum

Siste vurderinger av Inge Gjeilo

Endelig en som faktisk gjør en forskjell

Klinikk: Inge Gjeilo Skrevet

Som andre har beskrevet, har det vært en milepæl å starte i terapi hos Gjeilo - som en ny tidsregning, med tiden før og tiden etter. Som følge av psykosomatiske reaksjoner har jeg over 20 års erfaring med terapi, herunder fire andre psykologer rundt om i landet, samt gestaltterapi, psykomotorisk fysioterapi og ulike selvutviklingskurs mv. Som ressurssterk og med tilbakemelding om høy grad av psykologisk innsikt, har jeg hatt begrenset utbytte av tidligere kognitiv terapi, og har delvis endt opp som venn/ samtalepartner og tidvis terapeut for egne terapeuter.

Andre terapeuter har ikke lyktes/følt seg kompetente til å bevege seg inn på mine traumer, trolig pga. at de ikke har hatt nødvendig metodisk kompetanse og den samme unike innsikten i mennesket som Gjeilo har. Jeg har fått høre at mine traumer var noe man ikke ville rippe opp i, men etter 20 år var jeg møkklei av å gå rundt grøten. Geilo har på sin side skapt en trygghet i mitt møte med egne traumer som er helt unik, og han går rett i kjernen. I tillegg til at han er så smart at min egen ”styggen på ryggen” er sjanseløs. Det er en vanvittig lettelse!

Et vesentlig poeng for meg har vært at Gjeilo ikke fokuserer på historien, som jeg har gjentatt "hundre ganger" før og som bare forsterker traumeopplevelsen. Han fokuserer derimot på de rene følelsene, dvs. følelsesmessige behov som trenger å bli møtt, f eks smerte/lengsel osv. Det er nettopp på den måten det skjer endring, og jeg har ikke hatt sjanse til å klare dette uten en som er ekstremt dyktig til å veilede trygt gjennom det som har opplevdes som emosjonelle minefelt, der alt tidligere gikk i total frys.

Da jeg startet, var mitt mål å bli kvitt de forbannet ubehagelige følelsene, som jeg betraktet som en fiende. Jeg hatet dem, og var ikke forberedt på å omfavne dem, slik jeg ble invitert til. Nå, etter å ha beveget meg fra hat til en mer vennlig tilnærming, kan jeg faktisk føle selvkjærlighet og for første gang tillate meg å kjenne egne behov. Panikk og angst lammer ikke lenger. Jeg er ikke lenger avhengig av å få forståelse/omsorg/kjærlighet der det ikke finnes. Og jeg kjenner meg trygg på at jeg har verdi, uavhengig av hva jeg gjør eller ikke gjør, og uavhengig av hva andre måtte mene. Før var jeg "vellykket" i det ytre - nå føler jeg lykke i det indre, og det skinner ut.

Gjeilo er åpenbart svært intelligent, belest og innsiktsfull, våken og intuitiv. Jeg alltid føler meg sett og respektert. Her er det ikke noe bull shit og utenomsnakk, og han veileder effektivt dersom jeg begynner å snakke meg bort. Og der andre terapeuter har latt seg "lure" av min tilsynelatende kognitive selvinnsikt, ser han rett igjennom og fokuserer på "blind spots" og det som er min hindring for å ha det bra.

Jeg vil også nevne at gruppeterapi, som er den primære behandlingsformen, i seg selv har vært av stor betydning, dels fordi tidligere tillitsbrudd har skapt tilknytningsvansker, slik at en-til-en terapi opprinnelig har fremstått som utrygt og fordi jeg gjennom gruppeterapi har utviklet en trygghet på meg selv i samvær med andre som jeg ikke hadde tidligere. Gruppeterapi har gjort meg bedre rustet til å møte andre og samtidig være i kontakt med meg, samtidig som jeg tror det er sunt at terapi ikke bare dreier seg om ”meg og mine traumer”, men at man helt naturlig har med seg at vi er flere og i et medmenneskelig fellesskap. Dette er viktig. Gjennom gruppeterapien har jeg også fått en helt annen forståelse, anerkjennelse og vennlig tilnærming til andre, noe som i seg selv oppleves som en berikelse.

Effekten av Gjeilos veiledning er tydelig og merkbar, både for meg selv og omgivelsene, og fra å være sengeliggende er jeg nå etter tre år i full gang med å komme meg ut i arbeid igjen, ene og alene takket være en helt usedvanlig dyktig terapeut.

Oppsummert: Jeg føler meg så utrolig privilegert og kan ikke få takket denne mannen nok.

Bryr seg om pasienten

Klinikk: Inge Gjeilo Skrevet

Inge Gjeilo var en god hjelp for meg da jeg var ung og var i krise. Han tok ansvar for å prøve å hjelpe meg med det jeg sto i og lærte meg å meditere og finne ro og aksept for følelsene jeg slet med, samtidig som han prøvde å hjelpe meg i noen vanskelige relasjoner. Han ble en døråpner for meg til å finne vei inn i selvhjelp, terapi og egenutvikling. Jeg er takknemlig for dette.

Innsiktsfull og kunnskapsrik.

Klinikk: Inge Gjeilo Skrevet

Veldig god formidlingsevne, inspirerende og kunnskapsrik. God forståelse av problemstilling og behov. Gir god veiledning individuelt. Oppmerksom og god helhetlig forståelse av den helsemessige tilstanden. Følger opp ved behov.

Simply The Best

Klinikk: Inge Gjeilo Skrevet

For meg er det et liv før og ett liv etter behandlingen hos Inge Gjeilo. Da jeg mistet jobben følte jeg at hele verden falt i grus. Forsto fort at jeg trengte hjelp til å bearbeide de traumene jeg hadde fått. I mine øyne hadde jeg ikke lenger noen verdi. Jeg fikk kontakt med Inge Gjeilo som gjennom en ganske lang periode fikk meg til å innse at jeg var et verdifullt menneske, selv om jeg ikke lenger var i arbeid eller hadde noen utsikter til å få ny jobb. Til det var jeg for gammel. Det forsto jeg fort da jeg både hadde søkt på jobber og snakket med potensielle arbeidsgivere. Inge er et helt spesielt menneske som utstråler menneskelighet og varme og som fort finner ut hva som rører seg innerst i sjelen på de han møter. En stor takk til ham for at jeg igjen funger som et helt menneske. Måtte mange som trenger hjelp av en psykolog trekke vinnerloddet og komme til Inge Gjeilo.

Innsiktsfull og dedikert

Klinikk: Inge Gjeilo Skrevet

Gjennom sin innsiktsfulle og dedikerte behandling som er basert på "mindfulness"-prinsipper, har jeg nå fått livet tilbake. Han har gitt meg en utrolig innsikt i min egen psyke og en læring for livet. Kan på det varmeste anbefale behandlingen hos Inge Gjeilo.