Marit G Andvig

Pilestredet Park 12A 0176 Oslo

Siste vurderinger av Marit G Andvig

Misfornøyd!!

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg er en 26 år gammel jente som dro til henne for første gang for et par uker siden for å ta celleprøve. Legen var utrolig nedlatende og merket med en gang at hun ikke tok meg seriøst. Hun hang seg også opp i mye som var unødvendig, bant annet vekten min. Hun spurte meg hva jeg veide,og jeg svarte ærlig at jeg aldri veier meg så det visste jeg ikke. Hun begynte å presse såpass på at jeg bare til slutt sa et tall. Da så hun lenge opp og ned på meg og sa til med et smil om munnen at hun trodde jeg veide mer enn det jeg hadde sagt. Jeg syns det var ganske ubehagelig, men prøvde å ikke tenke på det, så jeg bare kunne få prøven unnagjort. Da hun tok prøven var hun ekstremt hardhendt og jeg begynte å blø veldig. Da hun var ferdig kastet hun et truseinnlegg på meg og sa at jeg kom til å trenge det ettersom at jeg blødde så mye. Da jeg hadde fått på meg klærne igjen sa hun at jeg måtte stille meg på vekten, for hun ville vite hvor mye jeg veide. Jeg ble litt satt ut og gjorde som legen sa. Da vekten viste mer enn jeg hadde sagt og hun trodde, lo hun høyt og sa at vekten var MYE VERRE enn hun hadde forventet. Jeg vet selv at jeg ikke overvektig (jeg er 160 og veier 63kg) men etter så mange negative kommentarer om vekten min fikk jeg en knekk. Som en ung kvinne i dagens samfunn med så mye kroppspress hadde jeg håpet at jeg kunne gå til en gynokolog uten at hun gjorde narr av kroppen min. Jeg kommer aldri til å dra tilbake dit.

Bra lege

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Vært hos henne tre ganger før jeg leste anmeldelsene. Hun er barsk i telefonen, men jeg opplever henne som lett på hånden i forhold til andre gynekologer. Celleprøver merker jeg nesten ikke, der jeg har blødd hos forgjenger. Jeg kan godt forestille meg at hun blir irritert av syting, men hvis det er noe på gang, er hun empatisk. Hun spør av interesse hvordan det går. Mye kunnskap, direkte tale og lite selvhøytidelig. Jeg vet ikke om det er en slags fødestol hun har, men du slipper å ligge som en hjelpeløs bille med beina i været. Bare det er gull verd. Første gang jeg var hos henne tror jeg hun hadde krasja på sykkel. En dame etter mitt hjerte.

Meget dyktig og hyggelig

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke at folk kan skrive noe negativt om Marit. Jeg opplever henne som meget kunnskapsrik og vennlig. En lege man kan stole helt på.

Positivt overrasket

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg leste alle vurderingene her inne kvelden før jeg skulle til legen. Jeg fikk helt panikk og angret på at jeg ikke hadde lest her med én gang slik at jeg kunne ha byttet lege. Jeg er ikke en veldig hårsår person, men helsepersonell uten over middels dose empati og med dårlige sosiale antenner har jeg svært dårlig erfaring med fra tidligere.

Dagen etter møtte jeg opp til avtalt time. Marit leste henvisningen min nøye, stilte gode og relevante spørsmål, forklarte hva hun gjorde og hva hun så etter. Hun var tydelig på hva hun var sikker på og hva hun var usikker på. Jeg stilte spørsmål, og hun svarte godt og utfyllende. Hun smilte og var vennlig gjennom hele konsultasjonen. Jeg opplevde at hun tok seg god tid, noe jeg mener er uvanlig ettersom legekonsultasjoner som ofte bærer et preg av tidsnød.

Helt ok

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Hadde hatt diffuse smerter i underlivet over en periode, og ble henvist til gynekolog. Bestilte meg time hos dr. Andvig for anledningen.

Hun kan helt sikkert jobben sin, og jeg er ikke særlig prippen av meg, så gikk ikke ut med noen direkte vond opplevelse, slik andre mener å ha gjort.

Likevel opplever jeg henne rett og slett som litt lite interessert og engasjert i feltet hun jobber på. Hun var langt mer opptatt av en hofteoperasjon jeg hadde som barn, enn i underlivsutfordringene, og hun lot være å skrive ut resept mot bakteriell vaginose som hun påviste, da medisinen mot dette var utsolgt fra apotekene på dette tidspunktet, grunnet produksjonsutfordringer. Resultatet var at jeg måtte be min egen fastlege om resept på dette da de kom på lager hos apotekene. Jeg reagerte også at hun åpnet kontordøren og kalte inn neste pasient nærmest før jeg hadde rukket å kle på meg og fullføre setningen min.

Alt i alt en helt ok opplevelse, men ikke en lege jeg vil anbefale for pasienter som kvier seg for gynekologundersøkelser, eller trenger mye forståelse og godsnakking.