Marit G Andvig

Marit G Andvig er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Marit G Andvig

Ærlig og kunnskapsrik

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg har gått til Marit over en periode. Kan forstå at hun ikke passer alle med sin direkte tone, men personlig har jeg satt enormt stor pris på at hun ikke går rundt grøten, men er ærlig om situasjonen og handler deretter. Hun er den dyktigste gynekologen jeg har gått til, og hun skaper tillit ved at hun kan mye og er ærlig, samt følger opp alt godt i ettertid. Hun har glimt i øyet og er en gynekolog jeg absolutt vil anbefale hvis man ønsker en dyktig og ærlig gynekolog!

Følte meg veldig trygg hos deg!

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Etter anmeldelsene her inne må jeg være ærlig å si at jeg gruet meg en del til timen min hos deg! Men det stemte ikke, jeg følte meg så utrolig trygg! Du forklarte godt, var forsiktig, smilte og viste omsorg som flere her skriver at du ikke gjør. Skal også sies at det er første gang jeg er hos en gynekolog og jeg kunne virkelig ikke hatt en bedre opplevelse. Jeg kommer helt klart tilbake til deg om jeg skulle trenge det igjen!

Trygg og sikker

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Det tar tid å få time, damen er klar og tydelig og kan i første omgang virke litt kort. Men - undersøkelsene, oppfølgingsspørsmålene, som favner bredere enn det rent gynekologiske, diagnostisering og oppfølging oppleves meget profesjonelt og trygt. Og - og damen fremstår etter hvert som hyggelig og ikke minst omtenksom. Man kan også ringe for en kort oppklaring eller resept per telefon.

Styr unna!

Styr unna!

Røff og svært krenkende oppførsel. Uinteressert og likegyldig. Dertil fikk hun ikke tatt tilstrekkelig materiale til den bestilte biopsien.

Når hun leser HPV som om det var HIV, og ler når jeg spør "HVA?" og hun sier videre at alle tror de hører HIV, he he. Indirekte forstår jeg også at hun mener HPV er selvpåført og når jeg besvarer hennes spørsmål om vekt betviler hun mitt svar.

Hadde tilsvarende hendt meg i unge år ville jeg nærmest karakterisert opplevelsen som traumatisk.

Jeg håper virkelig at noe av kritikken tas til ettertanke.
En gynekolog skal da også ivareta mennesket, ikke bare kvinnens underliv. Lykke til!

Aldri opplevd så lite empati hos en lege noen gang

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Min absolutt værste opplevelse noensinne! Ikke spesielt hyggelig fra start og da jeg svimte av etter gynekologisk undersøkelse fikk jeg beskjed om å få på meg klær og gå derfra. Jeg var fortsatt meget svimmel, spurte etter toalettet som hun kom inn på to ganger og ba meg om å gå. Hun var hardhendt og lite respektfull under hele behandlingen, det måtte jeg jo tåle siden jeg hadde tatoveringer.

Veldig fornøyd

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Har vært hos henne flere ganger nå og har aldri opplevd noe dårlig. Hun virker medfølende når jeg er redd/nervøs, er svært kunnskapsrik (spesielt om Endometriose), tar initiativ i saken min og er behjelpelig. Jeg synes ikke hun er frekk eller streng, bare ærlig og går rett på sak.

Har ofte tatt veldig lang tid å få time hvis det ikke gjaldt en hastesak.

Kritikkverdig behandling

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Etter henvisning til gyn.Marit Andvig fra fastlegen min, måtte jeg avbestille. Spurte om det var mulig for meg å bestille ny time, og fikk senere bare oppført en tilfeldig dato i tråden på e-posten. Bad ikke om å få denne i det heletatt, men hadde ønske om å vite om det var mulig for meg å bestille, pga jobb og vanskeligheter med å ta meg fri på kort varsel. Fikk ikke krav på timen i posten før Melin Collectors hadde tatt over saken, og endte opp med et skyhøyt beløp for en time jeg ikke benyttet meg av. Vært i kontakt med spesialistsenteret og forklart at jeg ikke har fått noe giro med mulighet for å betale, får ikke svar på dette, kun et svar med "vi velger å ikke trekke kravet". Helt uholdbart og uakseptabelt dårlig service. Kommer aldri til å sette mine føtter på dette stedet. Og iallefall ikke etter å ha lest alle de negative kommentarene til pasientene her inne. Uprofesjonell og kritikkverdig behandling.

Misfornøyd!!

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg er en 26 år gammel jente som dro til henne for første gang for et par uker siden for å ta celleprøve. Legen var utrolig nedlatende og merket med en gang at hun ikke tok meg seriøst. Hun hang seg også opp i mye som var unødvendig, bant annet vekten min. Hun spurte meg hva jeg veide,og jeg svarte ærlig at jeg aldri veier meg så det visste jeg ikke. Hun begynte å presse såpass på at jeg bare til slutt sa et tall. Da så hun lenge opp og ned på meg og sa til med et smil om munnen at hun trodde jeg veide mer enn det jeg hadde sagt. Jeg syns det var ganske ubehagelig, men prøvde å ikke tenke på det, så jeg bare kunne få prøven unnagjort. Da hun tok prøven var hun ekstremt hardhendt og jeg begynte å blø veldig. Da hun var ferdig kastet hun et truseinnlegg på meg og sa at jeg kom til å trenge det ettersom at jeg blødde så mye. Da jeg hadde fått på meg klærne igjen sa hun at jeg måtte stille meg på vekten, for hun ville vite hvor mye jeg veide. Jeg ble litt satt ut og gjorde som legen sa. Da vekten viste mer enn jeg hadde sagt og hun trodde, lo hun høyt og sa at vekten var MYE VERRE enn hun hadde forventet. Jeg vet selv at jeg ikke overvektig (jeg er 160 og veier 63kg) men etter så mange negative kommentarer om vekten min fikk jeg en knekk. Som en ung kvinne i dagens samfunn med så mye kroppspress hadde jeg håpet at jeg kunne gå til en gynokolog uten at hun gjorde narr av kroppen min. Jeg kommer aldri til å dra tilbake dit.

Bra lege

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Vært hos henne tre ganger før jeg leste anmeldelsene. Hun er barsk i telefonen, men jeg opplever henne som lett på hånden i forhold til andre gynekologer. Celleprøver merker jeg nesten ikke, der jeg har blødd hos forgjenger. Jeg kan godt forestille meg at hun blir irritert av syting, men hvis det er noe på gang, er hun empatisk. Hun spør av interesse hvordan det går. Mye kunnskap, direkte tale og lite selvhøytidelig. Jeg vet ikke om det er en slags fødestol hun har, men du slipper å ligge som en hjelpeløs bille med beina i været. Bare det er gull verd. Første gang jeg var hos henne tror jeg hun hadde krasja på sykkel. En dame etter mitt hjerte.

Meget dyktig og hyggelig

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke at folk kan skrive noe negativt om Marit. Jeg opplever henne som meget kunnskapsrik og vennlig. En lege man kan stole helt på.

Positivt overrasket

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg leste alle vurderingene her inne kvelden før jeg skulle til legen. Jeg fikk helt panikk og angret på at jeg ikke hadde lest her med én gang slik at jeg kunne ha byttet lege. Jeg er ikke en veldig hårsår person, men helsepersonell uten over middels dose empati og med dårlige sosiale antenner har jeg svært dårlig erfaring med fra tidligere.

Dagen etter møtte jeg opp til avtalt time. Marit leste henvisningen min nøye, stilte gode og relevante spørsmål, forklarte hva hun gjorde og hva hun så etter. Hun var tydelig på hva hun var sikker på og hva hun var usikker på. Jeg stilte spørsmål, og hun svarte godt og utfyllende. Hun smilte og var vennlig gjennom hele konsultasjonen. Jeg opplevde at hun tok seg god tid, noe jeg mener er uvanlig ettersom legekonsultasjoner som ofte bærer et preg av tidsnød.

Helt ok

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Hadde hatt diffuse smerter i underlivet over en periode, og ble henvist til gynekolog. Bestilte meg time hos dr. Andvig for anledningen.

Hun kan helt sikkert jobben sin, og jeg er ikke særlig prippen av meg, så gikk ikke ut med noen direkte vond opplevelse, slik andre mener å ha gjort.

Likevel opplever jeg henne rett og slett som litt lite interessert og engasjert i feltet hun jobber på. Hun var langt mer opptatt av en hofteoperasjon jeg hadde som barn, enn i underlivsutfordringene, og hun lot være å skrive ut resept mot bakteriell vaginose som hun påviste, da medisinen mot dette var utsolgt fra apotekene på dette tidspunktet, grunnet produksjonsutfordringer. Resultatet var at jeg måtte be min egen fastlege om resept på dette da de kom på lager hos apotekene. Jeg reagerte også at hun åpnet kontordøren og kalte inn neste pasient nærmest før jeg hadde rukket å kle på meg og fullføre setningen min.

Alt i alt en helt ok opplevelse, men ikke en lege jeg vil anbefale for pasienter som kvier seg for gynekologundersøkelser, eller trenger mye forståelse og godsnakking.

Fantastisk dyktig og går ikke rundt grøten

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Er super fornøyd med denne gynekologen, hun er en man lett får tillit til og en man kan stole på at kan faget sitt.

Har vært hos henne både ved rutinekontroller og ved svangerskap.
Et svangerskap som resulterte i MA, var hos Marit på en fredag. Da hun ikke så liv i livmoren og at det hadde vært døtt i minimum 6 uker ringte hun personlig opp til ullevål sykehus og fikk dem til å ta meg i mot på en lørdag og fortalte kort og godt til sykehuset (som mente jeg kunne vente til mandag) om at det var uaktuelt å vente over helga og jeg skulle inn lørdagen for å sette igang prossessen ved å fjerne fosteret. De sa også på sykehuset at jeg var heldig som hadde henne som gynekolog.

Hun tar seg god tid til å besvare spørsmål og forklare hva som skal skje ifm undersøkelser osv. Og noe av det jeg liker best med henne er at hun går ikke rundt grøten, som veldig mange andre leger gjør. Er det noe galt får du vite det i likhet med dersom alt er normalt. Men man får også da informasjon om hva man bør/må gjøre for å rette opp i det som er galt etc.

Men ettersom hun er så rett på sak og ærlig kan det være at hun kanskje ikke egner seg for sarte sjeler som heller trenger en lege som ikke sier hvordan ting faktsik er og velger å heller gå rundt grøten. Men anbefaler henne på det sterkeste til alle som virkelig vil vite hvordan ståa er der nede og som tåler å få sanheten som den er uten å bli pyntet på. Jeg kommer ikke til å bytte gynekolog før jeg absolutt må og da får jeg et problem...

Kjempefornøyd

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg har gått hos Marit Andvig i en årrekke, og kan ikke tenke meg en bedre gynekolog. Men nå er ikke jeg ute etter trøstende ord, men dyktig fagperson som kan sine ting. Anbefales på det sterkeste.

Helt ok

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Ble bekymret etter å ha lest mange negative anmeldelser, men etter å ha vært hos henne er jeg ganske fornøyd. Hun var forsiktig da jeg ba henne om å være det. Hun forklarte underveis på ultralyd og tok seg tid på å svare på alle spørsmål jeg hadde.

Dyktig gynekolog!

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Marit Andvig er super dyktig og kunnskapsrik. Hun er kanskje ikke den mest empatiske gynekologen jeg har vært hos, men alt i alt er hun vel verdt et besøk og ventetid. Hun var nøkkelen til min utfordring etter å ha besøkt et dusin andre gynekologer. Anbefales på det sterkeste!

Dårligste møte med helsepersonell noen sinne

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Viser ingen forståelse for at undersøkelser er smertefulle og snakker til meg på en måte jeg aldri har opplevd med helsepersonell tildligere, og som jeg anser som uprofesjonell og uakseptabel. Jeg er helt sjokkert over hvordan slike leger kan få krenke pasientene sine på denne måten uten at noen tar tak. Spesielt trist er det at hun jobber som gynekolog, da hun skal undersøke et høyst privat område. Måten hun utfører undersøkelsen på, og unnlater å annerkjenne at jeg som pasient gråter er etter min mening kritikkverdig. At hun i tillegg er stygg i munnen gjorde at jeg avsluttet besøket før hun hadde gjort seg ferdig. Hvis du leser dette; Jeg anbefaler deg på det sterkeste å gå til noen andre.

Lite empatisk og småfrekk

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Min opplevelse med Andvig var ikke spesielt hyggelig. Jeg er en jente på 16, som skulle inn til sjekk for gnissing nedentil. Jeg hadde aldri vært hos en gynekolog før, og var veldig nervøs før jeg kom inn. I starten spurte hun hva som egentlig var problemet, da hun ikke leste rapporten fra fastlegen. jeg forklarte og hun virket skeptisk, da hun mente at jeg gjorde det av kosmetiske årsaker. Da jeg skulle sette med i stolen braste jeg ut i gråt, da jeg ikke følte meg ivaretatt og ubekvemt. Hun så ikke en gang på meg da jeg gråt, og fortsatte undersøkelsen uten å vise empati. hun mente at hele problemet kom av stringtruser som er på vei av moten, noe som ikke er årsaken da jeg har problemet uansett. Fikk faktisk henvisning til a-hus for operasjon, men hun var veldig skeptisk og negativ.

Jeg spurte om min mor kunne komme inn etter undersøkelsen og høre hva legen hadde og si, i med at jeg bare er 16. Fikk som svar;
-må jeg fortelle det på nytt? Kan ikke du bare si det selv?.

Etter det fortalte jeg at jeg ikke følte det var til særlig stor hjelp, fikk som svar at jeg var uhøflig og frekk, og at jeg kunne komme meg ut.

Som en jente på 16, som er usikker og aldri har vært hos gynekolog tidligere. Må jeg si at det var en skummel opplevelse, da jeg verken fikk instrukser om hva jeg skulle gjøre eller hva hennes skulle gjøre. Hun brydde seg heller ikke om jeg gråt eller viste noen sans for empati.

Helt ok , men lite empati

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Marit virker som hun har mye kunnskap, men hun er ikke en dame man kan snakke åpent med og forvente å få noe tilbake. Etter å ha lest andre vurderinger, tør jeg ikke dra tilbake for flere tester.. Jeg vil si meg enig i at hun ikke eier empati. Under forrige besøk sa at jeg sov dårlig og hun spurte om det er pga timen så sa jeg nei det er fordi jeg mistet farmor for noen dager siden. Ingen respons.. Videre fortalte jeg at hun døde av kreft i livmoren med spredning og at jeg blir bekymret når jeg får vite at jeg har celleforandringer. Absolutt null trøstende ord eller forsøk på å berolige meg. Under undersøkelse er hun hardhendt. Jeg gjorde en utskrapning uten bedøvelse (vet ikke om det er normalt). Lang ventetid; det gikk 7 mnd fra jeg fikk beskjed om lette celleforandringer til jeg fikk kontrolltime.
Jeg vil bytte før jeg får like ubehagelige opplevelser med henne som andre her har hatt..

Hardhendt og ikke-lyttende gynekolog

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg opplevde gynekolog Marit Andvig som hardhendt. Hun var lite empatisk. Lyttet ikke. Hun var mer opptatt av å diskutere et TV-program som hadde gått på TV dagen før.
Hun sendt søknad om refusjon til NAV, istedenfor til HELFO. Hun fulgte heller ikke opp purringer på denne søknaden i etterkant.