Marit G Andvig

Marit G Andvig er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Marit G Andvig

Dårlig erfaring

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg opplevde timen min som ubehagelig og Dr. Andvig som fordomsfull og kald. Det lille jeg fikk svar på som kunne vært nyttig var formulert på en svært dårlig måte, og jeg måtte spørre gjentatte ganger hva hun mente. Jeg har høy bmi, noe som jeg syns er helt greit at hun nevner, men Dr. Andvig vet tydeligvis ikke at bmi ikke nødvendigvis tilsvarer dårlig kosthold. Selvom jeg nevnte flere ganger at jeg har et normalt kosthold så fortsatte hun å fortelle meg at jeg måtte endre kosthold. Når jeg sa at jeg var aktiv i jobben min, sa hun rett ut at hun ikke trodde på meg. Kommer ikke til å dra tilbake hit.

Dårlig opplevelse med vulvodyni/vaginisme

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg hadde en en gynekologisk undersøkelse hos Marit for å kartlegge om alt var i orden med generelt eggstokker og livmor.
Jeg er diagnostisert med vulvodyni og vaginisme fra før, tilstander der det oppleves smerter rundt og i skjedeinngangen grunnet blant annet sensitivisterte nerver og stram muskulatur. En vaginal undersøkelse oppleves derfor ekstra smertefullt, men en gynekolog bør forventes å ha den kunnskapen at hvis pasienten slapper så godt av som mulig klarer hun også å slippe noe av spenningene i skjedeåpningen, Marit gikk rett inn for vaginal undersøkelse uten noe som helst tegn til å hjelpe meg eller gi meg tiden til å spenne av først. Da jeg sa hun måtte la meg ta noen dype pust først for å slappe av skimset hun av det og sa at sånn det er nå er det minste vondt det kan gjøre. Jeg kan ikke gjøre det mindre vondt enn dette, sa hun.
Det opplevdes ekstremt ubehagelig og voldsomt både undersøkelsen og å bli møtt slik. Jeg tenker det er problematisk at hun var så kald, men mest av alt at hun ikke har kompetansen rundt avspenning for skjedemuskulaturen før og under undersøkelse. Sex er et sårt tema med denne tilstanden og jeg har ikke klart å ha vaginal samleie på flere år, hun spurte om dette og sa først at det er viktig at jeg kun har samleie med noen jeg er glad og føler meg trygg for så å etterpå si spøkefullt mens hun lo «men du må ikke vente for lenge, du må passe på så du ikke blir helt seksuelt inhabil». Marit opplevdes generelt både lite hensynsfull og imøtekommende, men også som en med lite kompetanse på område vulvodyni/vaginisme. Jeg gikk ut derfra helt paff og lei meg.

Hyggelig og imøtekommende

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg har hatt mitt første besøk hos Marit, og må si at jeg følte meg trygg og ivaretatt på timen min.
Jeg syns hun var hyggelig og interessert, og tok seg god tid til å lytte. Undersøkelsen gikk fint, og jeg syns ikke hun var hardhendt i det hele tatt.
Alt i alt en positiv opplevelse, kommer gjerne tilbake til henne en annen gang.
- jente 22

kunne vært bedre!

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Opplevde henne som lite imøtekommende og lite betryggende. I det hun skulle ta tester på meg ( noe som egt aldri var planen men ble det når jeg kom dit ) hun sa aldri ifra konkret hva slagst tester hun skulle ta og om det kunne gjøre noe vondt/gi ubehag. Bare gjorde sin greie uten å få med seg at jeg ble mega stressa og ukomfortabel ikke før jeg måtte si fra selv. Samtidig anbefalte medisin som jeg ikke kan bruke. Tror ikke jeg kommer tilbake dit flere ganger.

Kunnskapsrik, tydelig og behagelig

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Forklarte på en god måte hva hun gjorde underveis og hva hun fant. Besvarte alle mine spørsmål på en klar, grundig og forståelig måte, og fikk meg som pasient til å føle meg trygg og ivaretatt - også under de mer ubehagelige/smertefulle delene av undersøkelsen.