Marit G Andvig

Marit G Andvig er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Marit G Andvig

Lite empatisk og småfrekk

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Min opplevelse med Andvig var ikke spesielt hyggelig. Jeg er en jente på 16, som skulle inn til sjekk for gnissing nedentil. Jeg hadde aldri vært hos en gynekolog før, og var veldig nervøs før jeg kom inn. I starten spurte hun hva som egentlig var problemet, da hun ikke leste rapporten fra fastlegen. jeg forklarte og hun virket skeptisk, da hun mente at jeg gjorde det av kosmetiske årsaker. Da jeg skulle sette med i stolen braste jeg ut i gråt, da jeg ikke følte meg ivaretatt og ubekvemt. Hun så ikke en gang på meg da jeg gråt, og fortsatte undersøkelsen uten å vise empati. hun mente at hele problemet kom av stringtruser som er på vei av moten, noe som ikke er årsaken da jeg har problemet uansett. Fikk faktisk henvisning til a-hus for operasjon, men hun var veldig skeptisk og negativ.

Jeg spurte om min mor kunne komme inn etter undersøkelsen og høre hva legen hadde og si, i med at jeg bare er 16. Fikk som svar;
-må jeg fortelle det på nytt? Kan ikke du bare si det selv?.

Etter det fortalte jeg at jeg ikke følte det var til særlig stor hjelp, fikk som svar at jeg var uhøflig og frekk, og at jeg kunne komme meg ut.

Som en jente på 16, som er usikker og aldri har vært hos gynekolog tidligere. Må jeg si at det var en skummel opplevelse, da jeg verken fikk instrukser om hva jeg skulle gjøre eller hva hennes skulle gjøre. Hun brydde seg heller ikke om jeg gråt eller viste noen sans for empati.

Helt ok , men lite empati

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Marit virker som hun har mye kunnskap, men hun er ikke en dame man kan snakke åpent med og forvente å få noe tilbake. Etter å ha lest andre vurderinger, tør jeg ikke dra tilbake for flere tester.. Jeg vil si meg enig i at hun ikke eier empati. Under forrige besøk sa at jeg sov dårlig og hun spurte om det er pga timen så sa jeg nei det er fordi jeg mistet farmor for noen dager siden. Ingen respons.. Videre fortalte jeg at hun døde av kreft i livmoren med spredning og at jeg blir bekymret når jeg får vite at jeg har celleforandringer. Absolutt null trøstende ord eller forsøk på å berolige meg. Under undersøkelse er hun hardhendt. Jeg gjorde en utskrapning uten bedøvelse (vet ikke om det er normalt). Lang ventetid; det gikk 7 mnd fra jeg fikk beskjed om lette celleforandringer til jeg fikk kontrolltime.
Jeg vil bytte før jeg får like ubehagelige opplevelser med henne som andre her har hatt..

Hardhendt og ikke-lyttende gynekolog

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jeg opplevde gynekolog Marit Andvig som hardhendt. Hun var lite empatisk. Lyttet ikke. Hun var mer opptatt av å diskutere et TV-program som hadde gått på TV dagen før.
Hun sendt søknad om refusjon til NAV, istedenfor til HELFO. Hun fulgte heller ikke opp purringer på denne søknaden i etterkant.

Helt OK!

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Jag hade läst de tidigare omdömena och var något skeptisk innan besöket.

Men jag tyckte helheten av besök var helt OK.
Hon var trevlig, jag kände att hon tog sig tiden och besvarade mina frågor. Undersökningen gick bra, smärtfritt och ganska fort.

Marit kanske inte är den varmaste och absolut trevligaste gynekologen jag mött, men jag tyckte absolut inte att hon var otrevlig eller oprofessionell.

Enda negativa är att de tog mig 4månader att få tid hos henne.

Jeg går ikke hos henne igjen

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet

Det er ganske lett å få time og hun var ok for en vanlig undersøkelse. Men når hun måtte ta noe extra prøver, som funnet jeg etterpå er gaske smertefullt, hun sa ikke noe om smerte på forhand og når jeg sjokkert av smerte ropte for å stoppe hun stoppet ikke. Jeg har vaert hos en annen gynekolog for samme prøve etterpå og hos ham var det ikke så smertefullt og han sa at han kan stoppe i midten hvis det blir for smertefullt. Så, jeg skall aldri til henne igjen.