Merete Blakstad

Merete Blakstad er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Merete Blakstad

Do not go to Merete Blakstad

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

I prepared a whole detailed review of my experience with her and all happenings but ended up with 2 pages. I read some reviews about her cold approach before i went to her and thought as long as she is professional it is ok. Just a summary why not go:
- She is ready for pension, does not care about you. Does not allow space for questions and if you persist she does not answer clearly. My Norwegian husband had the same experience with her, so no language issue.
- She is very rough. I had an extremely painful examination of the oviducs. I was bleeding for a week. All she said was i was a smart woman and i know how to do this?
- She made a mistake in our application for IVF ( my husbands date of birth was on paper 60) abd therefor rejected. She corrected this but it delayed the whole process further.
- The checks with her are VERY short. She examines you for literally 2 seconds. It's impossible to see anything and i had a strong feeling she just did it to bill it up. It feels not right at all!
- We choose to do IVF privately abroad ( whick mostly can be refunder by helfo). Merete said she works together with Copenhagen clinic. Well i need two more pages to write down this stressful experience but Merete doesn't do anything and probably just received money for referral. One piece of advice, just arrange yourself and let all explained by the clinic abroad. We almost were not able to get crucial medication half way of the treatment and Merete referred us to the wrong clinic. We choose the one we thought was best and let her know. But as always she is scattered as a nutty professor and we only found out a week before that she booked us at another one per accident! But when asking her assistents told is she was on holidays..
- I can add some more examples but i just hope this will be enough for preventing other ones to choose for Merete. Minimum stress is very important if you are in treatment for getting pregnant. Choose a friendly human gynekolog, where you can ask and relax. This will definately help!

Distré og stresset

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Mitt første møte med Merete Blakstad var for over to år siden. Jeg var generelt fornøyd med undersøkelsen, og dro derfor til henne igjen på nytt for en rutinemessig undersøkelse grunnet smerter.

Jeg ventet i over en time på å komme inn, og som flere skriver her inne, var hun kun opptatt av maskinen og tastaturet. Hun stilte meg de samme spørsmålene som sist, og det virket som om hun ikke hadde skjønt at jeg hadde vært der før. Undersøkelsen var rask og ubehagelig, og etterpå prøvde jeg å stille henne noen spørsmål rundt graviditet og mulighetene for dette. Hun mente noen av smertene jeg hadde opplevd kunne være endometriose og skriver en hel del i journalen. Jeg spør hva endometriose er og om hun kan forklare for meg. Hun gir meg en flyer fra endometrioseforeningen uten videre forklaring. Så spør hun meg om hun skal skrive ut en resept på p-piller. Jeg sier at jeg synes det ville veldig bakvendt om vi nå skal prøve å få barn? Hun mener det er eneste behandling for endometriose (som hun kanskje tror jeg kan ha, men ikke påviser eller stiller noen spørsmål ved). Jeg går ut med tusen spørsmål og en flyer jeg ikke aner hva jeg skal med. Som pasient kunne jeg ønske hun hadde tatt seg tid til å lese journalen før jeg kom inn, og i tillegg kunne gitt meg en god forklaring og ikke snakket over hodet på meg. Det virker som hun var svært stresset og ikke tilstede, noe som får enhver pasient til å føle seg utrygg og lite velkommen.

Stressende, lite interessert i pasienten forespørsel og dårlig service

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Jeg var hos henne for ultralyd. Måtte vente i 40min før det var min tur. Hun var veldig stesset da det endelig var min tur og var mest interessert i skjermen og tastaturen enn med sin pasient. Jeg fikk ingen forklaring og gadd ikke å sjekke opp det jeg spurte om under ultralyden (fordi hun har dårlig tid). Det eneste jeg fikk av henne er " alt er bra", thats it! Hun sendte både mannen og barn ut av rommet selv om de ville høre hva hu har å si, bare fordi hun må konsentrere seg om å taste i tasturen og vil ikke bli forstyrret. Totalt fikk jeg bare mellom 10-15 min med henne. Vil aldri dra hit igjen, bortkastet penger!!'

Legen som ikke gjør jobben sin

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Var hos dr. Blakstad for utredning av barnløshet. Har gjort en del prøver på forhånd, men hun var absolutt ikke interesert i anamnese eller å snakke med meg. Jeg fikk brosjyren Ufrivillig barnløs omtrent med en gang jeg kom inn døra. Hver gang brukte hun halve konsultasjonstid på å taste to setninger i journalen, den andre halven gikk vi gjennom opplysninger som jeg har allerede levert inn og snakket om med henne. Ikke for å nevne at jeg måtte vente 30-40 min hver gang jeg hadde time. Summa summarium fremstår som en lege med lite interesse for pasientens problem, bestiller masse undersøkelser og prøver som ikke følges opp, bruker mye tid på unødvendige ting på konsultasjonen.

Dyktig og rett på sak. Anbefales!

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Dr.Blakstad er en faglig flink og hyggelig gynekolog som alltid tar deg på alvor. Sier hva hun mener rett ut og foretar nødvendige undersøkelser. Veldig god oppfølging og hun viser at hun bryr seg. Jeg har gått hos henne i 4-5 år og vil fortsette.
Anbefales!

Worst

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

She won't even listen what am saying and keep on updating the bill. Won't clarify the questions and alltid says very fine very satisfied. When asked to share the complete case history of mine she was very angry and reluctant to share. Not at all smooth in doing the examination. Inserts the scan inside and search for options.
Not at all recommended.

Hun er en dyktig og blid lege ;)

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Har vært ca. 3 år hos henne som pasient. Har så mye gode erfaringer og svare på spørsmålene mine veldig godt. Anbefales ;)

Flink lege som kan faget sitt

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Jeg fikk anbefalt henne som gynekolog av en akupunktør. Jeg hadde lest anmeldelsene på forhånd og var mildt sagt skeptisk. Jeg opplevde henne som hyggelig, blid og faglig dyktig. Hun er rett på sak både i samtale og ved undersøkelse. Enig i at hun er hardhendt og jeg blødde litt etterpå. Så om du er veldig følsom bør du være forberedt på det. Hun forklarer godt underveis ved undersøkelse, men er rask og kan virke litt brutal med instrumentene. Jeg vil fortsette å gå til henne da hun er oppriktig interessert i å finne løsninger. Sekretærene fortjener ekstra skryt!

Bare positiv erfaring

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Jeg var veldig nervøs etter å ha lest anmeldelsene her, men jeg kan ikke annet enn å si at jeg har en helt annen erfaring. Jeg synes Blakstad er en ryddig, hyggelig og presis lege. Hun skravler ikke unødvendig mye, men svarer nøyaktig på spørsmål og kommer med oppmuntrende kommentarer. Har hatt fem avtaler der, og bare én av dem har blitt forsinket (ca. 20 minutter). De ansatte i resepsjonen er også blide og hyggelige. Jeg er glad for at jeg ga klinikken en sjanse til tross for dårlige anmeldelser.

Mye ufortjent kritikk

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Vi ble henvist til Dr. Blakstad for utredning for barnløshet, men etter å ha lest anmeldelsene her inne fikk jeg helt panikk og vurderte å avlyse timen. Men vi hadde ventet lenge nok, så jeg tok allikevel timen og har fortsatt hos henne. Hun er blid, tilgjengelig og effektiv. Dr. Blakstad er hverken psykolog eller sjelesørger, men det er heller ikke jobben hennes. Hun gjør de nødvendige undersøkelsene, og hun svarer på de spørsmålene du måtte ha, men du er nødt til å stille dem. Vi har fått timer på kort tid og etter kun en mnd er vi klar for å sende inn søknad om IVF. Hvis du må vente litt for å komme inn, så er det fordi hun har mye akuttpasienter. Husk at vi kan alle ha dårlige dager, og tenk hvor mange pasienter hun har hjulpet. Det er en grunn til at hun blir anbefalt av andre leger. Vi kan i hvert fall trygt anbefale henne.

Svært misfornøyd

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Gyn. Blakstad var mitt første møte med utredning av barnløshet (2014 så har faktisk fått det litt på avstand, men er forsatt sjokkert over møte). Jeg var på gråten når jeg var ferdig der.

Min første underlivsundersøkelse som har gjort vondt og blødd. Men det var følelsen av null empati fra henne som fikk meg på gråten. Jeg fikk høre at jeg kom ALDRI til å bli gravid med den vekten. Jeg er fullstendig klar over egen overvekt og har aldri vært sensitiv på det før, og har snakket om min overvekt med andre helsepersonell uten å blitt såret. Hun virket generelt stresset og irritabel. På vei ut, sier hun i forbifarten at jeg også har PCOS og ingenting mer. Har aldri vært så forvirret og trist etter en legetime.

Opplevde også uhygeniske rutiner der (er utdannet innenfor helse selv).

Nei takk til ny time der!

Dårlig....

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Dårlig lege som svarte ikke på spørsmålene mine...mens jeg snakket det var som jeg snakket til meg self eller med veggen... :(

Finn en annen lege!

Hei,

Har gått til Merete Blakstad til utredning for barnløshet. Dette har tatt flere måneder og hver gang får jeg beskjed om å komme tilbake om nye fire uker uten at vi får vite noe mer om hva som skjer og når denne søknaden vår om assistert befruktning kan sendes inn. Lite effektiv prosess der fokuset ikke er på paret som søker, men på den enkelte time (altså ca 5-10 min) som er satt opp og å få deg inn og ut så mange ganger og så fort som mulig kan det virke som. Til tider hyggelige samtaler, men som pasient blir vi forvirret når man i et øyeblikk gir en opplysning før det i neste øyeblikk blir oppsummert helt motsatt fra legen. Legen virker stresset og uforsiktig i gjennomføringen av undersøkelser. Det vi har hatt behov for å vite ved første gangs innkalling, eller gjerne også før:
- hva kan gjøres på forhånd (blodprøver? felles timer etc)
- utredning av begge to samtidig
- hvordan kan man få til mest mulig effektiv prosess frem til søknad sendes inn for videre behandling og hvilke alternativer har man da? ulike offentlige valg eller private.

Tror både Merete og pasientene hadde opplevd dette som positivt ved at man hadde klart å behandle flere pasienter på kortere tid (mulig det er kompensasjonsordningen fra det offentlige som spiller inn?)

Alternativ for pasienter: ta kontakt med private klinikker for utredning og evt videre henvisning til det offentlige eller privat behandling. Vår opplevelse er at det blir både billigere og mye mer effektivt.

Fornøyd

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Enig med andre her som gar skrevet at hun passer best for de som ikke vil dilldalles med.
Jeg opplevde henne som dyktig og kunnskapsrik. Fastlegen min har tatt celleprøve av meg regelmessig i alle år, men hadde jeg visst hvor flink Blakstad er til å sette in spekulum hadde jeg gått dit KUN pga det. Hun gjorde det faktisk behagelig, visste hvordan hun skulle distrahere meg osv. Fikk beskjed om at jeg kan trenge hjelp med å få barn, ingen ubehageligheter rundt dette. Kanskje litt vel ivrig på å sette opp unødvendige nye timer så neste time skal avbetilles da den ikke trengs.
Hun kunne svare på alt jeg lurte på.
Litt lang ventetid for å komme inn.

Tenker kun penger!

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Her er det fort inn og ut igjen.
Jeg har gått i 2 år og ingenting skjer! Hun hører aldri på hva jeg har å si, bare stirrer i pc og gjør det samme hver gang. Er også lite forsiktig under prøver og er ekstremt dårlig på kommunikasjon!
Her tenker hun kun penger på kundene/pasientene sine!

Spar penger og finn en annen Gyn.lege!

Den værste legen i hele verden!

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Merete Blakstad er den værste gynekologen jeg har vært borti! Helt forferdelig! Med hånden på mitt hjertet så er hun helt forferdelig! Jeg sleit med å bli gravid i 2 år og søkte hjelp hos henne. Det var NULL sympati hos henne! Hun var i tillegg svært hardhendt og blødde mye etter kontroll. Hun tenkte bare på å få inn mest pasienter og man må betale så mye.! Hun forstod ikke hvordan det er å være barnløs! Endelig ble jeg gravid da jeg byttet gynekolog!

Ikke bra!

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Jeg har måttet ta utallige prøver - ikke samtidig, men fordelt ut på mange konsultasjoner - slik at det ble veldig dyrt! Jeg synes det var er en grådig praksis. Hver gang jeg spurte hva hun skulle teste, så ga hun meg en sorgbrosjyre for barnløse. Jeg var ikke i sorg, vi hadde ikke prøvd så lenge og alt var i orden, men hun fortsatte bare å gi meg brosjyrer hver gang jeg spurte om noe. Det er trist at en lege ikke kan kommunisere med pasientene sine i det hele tatt, men kun stirre inn i datamaskinen og skrive ut papirer som man ikke får vite hva er. Hun er uforberedt til timene, har ikke oversikt over hva som er blitt gjort tidligere og det er alltid lang ventetid.

Kort og presist

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Første gangen jeg var hos henne i dag. Livredd pga de andre anmeldesene jeg har lest. Men så lenge man er blid selv , er hun blid som en sol. Hun gjorde undersøkelsen kjapt og svarte på alle spørsmål jeg måtte ha. Jeg er veldig fornøyd.

Taktløs

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Opplevde henne som hardhendt ved undersøkelse, stresset og lite opptatt av å etablere og opprettholde god kontakt og kommunikasjon. Gikk sint derfra.

Meget misfornøyd

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Blakstad er en kapasitet på ufrivillig barnløshet. Dessverre følte jeg ikke at det kom meg/oss til gode.

Hun er alltid betydelig forsinket, slik at en enkel ultralyd kunne ta opp store deler av arbeidsdagen. Ikke flink til å kommunisere med pasienten, overhodet ingen forståelse for at ufrivillig barnløshet er en stor belastning for folk. Noe hardhendt i undersøkelsen. Innga ikke håp og tillit akkurat.