Harald Helland

Harald Helland er gynekolog i Bergen

Siste vurderinger av Harald Helland

Nedlatende og lite empatisk

Klinikk: Aleris sykehus og medisinsk senter - Bergen Skrevet

Helland virker mer interessert i å høre sin egen stemme og prate pasienter i senk, helst med fremmedord, mens han studerer om du har skjønt hva han sier (eller om du er dum).
Undersøkelsen var i seg selv et studium i ulike typer hersketeknikk, som i utgangspunktet ikke burde være nødvendig, det burde holde at man ligger og spriker med bena. Mao noe av det mest suspekte jeg har vært satt ut for, følte meg direkte utrygg (og jeg har ikke hatt problem med andre). Om man ønsker moralpreken av en herremann fra den eldre garde, er dette derimot rett sted å gå!

Imøtekommende, forståelsesfull og kunnskapsrik

Klinikk: Aleris sykehus og medisinsk senter - Bergen Skrevet

Var i kontakt med dr. Helland i i forbindelse med tidlig ultralyd i svangerskap. Da det var noe tidlig i svangerskap oppfordret Dr Helland meg til å komme tilbake for ny sjekk etter to uker uten ekstra kostnad. Ved ny sjekk ble det stadfestet at foster var livløst. Dr. Helland overbragte budskap på empatisk måte, var grundig, utviste forståelse for min situasjon og ga meg informasjon om prosessen videre.
To uker etter siste konsultasjon var jeg innom Aleris for en rask oppklaring om et par spøsmål. Jeg fikk god hjelp i resepsjon og kom umiddelbart i kontakt med Dr. Helland.
Jeg vil på det varmeste anbefale denne epatiske og profesjonelle legen.

Svært kompetent og korrekt

Klinikk: Aleris sykehus og medisinsk senter - Bergen Skrevet

Oppsøkte dr. Helland for å få en 2. opinion i forbindelse med en eggstokk-cyste. Opplevde han som grundig og kompetent. Hans vurdering ble senere bekreftet av en annen undersøkelse.Har siden vært der en gang til og var også siste gang svært fornøyd.

En ekstremt ubehagelig opplevelse

Klinikk: Aleris sykehus og medisinsk senter - Bergen Skrevet

Jeg oppsøkte hjelp etter langvarige problemer med smerter ved samleie.

Dette er uten tvil siste gang jeg bruker både denne legen, og Aleris. Gynekologen opplevdes som veldig ubehagelig, nedlatende og forutinntatt. Han var flåsete og ufølsom, til tross for at jeg viste tydelige tegn på bekymring og smerte, både under utspørring og undersøkelse.

Totalt sett følte jeg at jeg ikke ble tatt på alvor, og at legen opptrådte veldig ubehagelig og uprofesjonelt.

Lite profesjonell lege

Klinikk: Aleris sykehus og medisinsk senter - Bergen Skrevet

Var til tidlig ultralyd her, kommer ikke til å benytte hverken Aleris eller Helland igjen.

Helland virket uprofesjonell, lite rutinert og uinteressert. Spørsmål unngikk han å svare på, han var mer opptatt av å prate om seg og sitt.

Det er lett å få time hos Aleris, men jeg vil velge ventetid hos annen lege neste gang.