Rolf Kirschner

Rolf Kirschner er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Rolf Kirschner

Fantastisk gynekolog!

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Jeg har, grunnet flytting, vært hos flere gynekologer opp gjennom årene. Aldri har jeg fått bedre oppfølging og god informasjon som hos Kirschner. Har heller aldri opplevd han som «hardhendt» som noen beskriver det. Han har en lun og beroligende væremåte, og er full av humor. (Jeg er nordlending, kanskje forstår jeg hans humor bedre...) Har heller aldri opplevd noen som er så genuint opptatt av hvordan jeg har det med min mann osv. Det er en som skriver her at «du vil ikke bli hørt», det er en subjektiv konklusjon som jeg ikke stiller meg bak. Jeg anbefaler Kirschner på det varmeste!!

Hyggelig og flink

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Var hos ham i dag og oppfatter han som en vennlig og flink lege. Han hørte på hva som var problemet og gjorde undersøkelser etter dette. Han var skånsom i undersøkelsen og fortalte hele tiden hva han gjorde. Tok seg god tid etterpå til å snakke om videre forløp.

Nedverdigende og hengt ut.

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Jeg har ingenting til overs for Rolf, for meg kom han opp som nedverdigende og beskyldene.

Følte meg hengt ut og nesten mobbet, hele livet mitt ble det satt spørsmål med - som om jeg måtte forsvare meg for noe. Ingen hjelp å få, bare setninger om at jeg måtte skjerpe meg. Lite hyggelig og hardhent, noe som ikke er bra for pasienter som meg med vestibulitt og vaginisme. Heller ikke så fint å bli kalt invalid eller funksjonshemmet.

Styr unna han her... Du kommer ikke til å bli hørt.

Verdens beste gynokolog

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Jeg har gått til Kirschner i 30 år, fra førstemann ble født, hvor han jobbet på Ullevål sykehus, og senere på Rikshospitalet, jeg har vært på privatpraksisen hans i Oslo sentrum og Best helse Nordstrand. Han er en lege som lytter til deg og ikke redd for å stille spørsmål om hvordan det går både med deg og samliv(han er tross alt gynokolog). Vi er tre generasjoner som går der, mor datter og mormor, fantastisk lege :)

Uhøflig, hardhendt, noe brysk

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Jeg trengte en rask time hos gynekolog og fikk time hos Kirschner, måtte gå med på time hos han da gynekologen jeg vanligvis går til hadde lang venteliste. Jeg synes han var lite respektfull, både i behandlingen av underlivet mitt og i spørsmålene han stilte meg. Han var hardhendt og undersøkelsen var derfor noe smertefull og ubehagelig, opplever vanligvis aldri noen form for ubehag hos min "vanlige" gynekolog.
Jeg syntes han stilte mange spørsmål om mitt privatliv som ikke hadde relevans til mitt problem, og opplevde han som frekk. Jeg skal ikke tilbake til han, venter heller fem måneder hos min faste lege enn å få time på dagen hos han.

Uforskammet og nedlatende

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Jeg ble møtt med null respekt og forståelse. Han hadde dårlid tid, han dro ting helt ut av kontekst og jeg fikk aldri svar på mine spørsmål. Var hardhendt og ignorant ovenfor meg og min kropp. Følte meg omtrent mobbet der jeg satt. Aldri om jeg skal dit igjen!

Bare gode erfaringer gjennom flere år som hans pasient.

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Har vært hans pasient i mange år, siden han hadde praksis i Oslo sentrum. Da han flyttet til Best Helse ble veien dit lang hjemmefra og upraktisk- jeg valgte likevel å forbli hans pasient. En erfaren dyktig og profesjonell lege. Vennlig og empatisk, følger nøye opp og inngir tillit og trygghet. Har i tillegg godt humør, en glemmer rent den litt pinible undersøkelses-situasjonen.

alltid vært svært fornøyd med denne legen

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Jeg har vært pasient hos denne legen. Har hatt mange underlivsplager med påfølgende kirurgiske inngrep. Har raskt blitt henvist videre og godt fulgt opp.

Min første undersøkelse

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Hadde min første GU hos Kirschner og sitter igjen med et godt inntrykk av legen. Behagelig og rolig væremåte, god til å forklare gjennom undersøkelsen. Kommer tilbake!

Ubehagelig opplevelse

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Jeg hadde to timer hos denne legen. Rolf Kirschner er hardhendt og nedlatende. Jeg kommer ikke tilbake.

Mest respektløse legen jeg har vært borti

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Når jeg går til en gynekolog forventer jeg å bli møtt med profesjonell og respektfull oppførsel. Jeg opplevde denne gynekologen som direkte ufin og flåsete i samtalen om mitt liv og sykdomshistorie. Selve undersøkelsen foregikk skånsomt og greit nok men her skortet det veldig på alminnelig folkeskikk. Rett og slett. Ikke interessert i å høre en leges fleipete kommentarer ang min seksuelle debut eller min etnisitet. Virket som om samtalen han hadde med meg bare var noe han gjennomførte som en standard prosedyre uten å bry seg om hva jeg svarte og at den omhandlet et ømfintlig tema. Jeg fikk en medisin jeg ønsket å prøve og en dose frekkhet med på kjøpet. Sitter igjen med en dårlig følelse. Aldri mer tilbake!

Ikke fornøyd

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Jeg syntes denne legen var hardhendt når han hadde undersøkelese på meg, jeg fikk små blødninger i 2 uker etterpå. Han virket ikke interressert i det jeg hadde å si. Men jeg fikk behandlig for det jeg skulle. Men vil ikke tilbake dit igjen.

Svært misfornøyd

Klinikk: BestHelse Nordstrand Skrevet

Jeg opplevde denne gynekologen som forutinntatt og lite interessert, det virket som han hadde bestemt seg for at mine smerter hadde en psykisk årsak. Under selve undersøkelsen var han unødvendig brysk og fikk meg til å føle at det ikke var håp om bedring. Vi hadde utrolig dårlig kjemi.
Og ja, alle leger kan sette en diagnose som ikke treffer blink - men grunnleggende ting som vennlighet og respekt i samspill med pasienten bør være på plass. Det var de så til de grader ikke her.

Nå har jeg heldigvis fått god hjelp hos en annen gynekolog. Vil aldri tilbake til dr. Kirschner.