Toril Nygaard

Toril Nygaard er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Toril Nygaard

Trygg og dyktig

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Har hatt Toril som gynekolog siden hun hadde kontor hjemme i villaen sin, fulgte med til Smestad og videre til Oscarsgt. Kunne ikke tenkt meg en annen gynekolog. Ringer faktisk dagen før besøk og spør om hun er tilstede. Føler meg veldig trygg hos henne.

Nedlatende med elendige kommunikasjonsferdigheter.

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

En helt absurd og fæl opplevelse. Var sur fra jeg kom inn døren og stilte ikke ett spørsmål angående problemstillingen min. Utrolig nedlatende og dømmende, sa hun "ikke skjønte helt hvorfor jeg var der". Satt plutselig med ryggen til og trakk opp bedøvelse mens jeg lå der, holdt rett og slett på å sette i gang med et inngrep uten å avklare det med meg først. Da jeg litt forskrekket spurte om det var det hun var i gang med gikk hun i forsvar. Deretter utførte hun en annen undersøkelse uten å forklare noe som helst om hvorfor. Jeg gråt under undersøkelsen, men det virket hun ikke til å bry seg om. Følte meg ikke i gode hender.

Ikke en god opplevelse

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Ingen dialog, kun monolog. Kom til kort med alt jeg ville spørre om angående min diagnose. Følte meg forhåndsdømt i det jeg gikk inn døren. Hit skal jeg aldri mer.

Effektiv - anbefales

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Dette er legen som kan sine saker! I løpet av et par tre minutter tok hun flere prøver, ut med spiral og ubehaget var minimalt. Hyggelig lege, stor faglig kapasitet og effektiv noe som også fører til at pasientene slipper å vente!
Moderne og flotte lokaler og en uke etter legebesøket fikk jeg en SMS om resultatene.

Styr unna!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Kald, brutal, mangel på empati og hadde veldig dårlig tid. Brukte i underkant av 15 minutter på et forferdelig vondt inngrep, uten noe tid til å vente på at bedøvelsen skulle virke. Sendte meg ut døra blodsprengt i ansiktet, hysterisk og gråtkvalt. Mitt verste mareritt.

Fantastisk!!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Fantastisk lege som følger opp milevis utenfor det man kan forvente! Jeg kunne ikke klart meg gjennom min vei til barn uten henne.

Lite empatisk, virket litt sur og uinteressert

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Da jeg var i utlandet jeg gjorde en sjekk hos gynekolog der, viste resultatet at jeg har en cervical erosjon. Legen fortalte at jeg burde har gjort en lazer behandling så snart som mulig. Når jeg tok disse resultatene til Torill hun var virkelig inhabil og sa at hun ikke har noen anelse om hva slags sjekk jeg har gjort.
Jeg var litt bekymret og prøvde å stille spørsmål, men hun ville knapt svare. Jeg fikk ikke en god følelse etter besøket. Hun virket ikke profesjonell til meg.
Nå fikk jeg en sms fra henne at jeg har noen små endringer i livmorhalsen og må gjøre en biopsi. Jeg fikk en avtale i 1,5 måneder !!! (Skal jeg vente så lenge??) Hun hadde ikke engang ringt.
Hun har virkelig litlle empati for sine pasienter.
Jeg vil ikke anbefale henne som lege.

Flink i sitt fag

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Jeg er forbauset over all sytingen over dr Nygårds person, da hun er meget flink i sitt fag.

Vennligst ikke glem alle legetabbene i dette landet når dere etterspør sympati.

Dr Nygård er tross alt ikke en psykolog, men en GYNEKOLOG.

Effektivt og profesjonelt

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Jeg var litt skeptisk da jeg hadde lest anmeldelser her som ikke ga et veldig positivt inntrykk, siden jeg ikke har vært hos gynekolog i Oslo før. Men dette var et meget behagelig og raskt besøk, de var hyggelige i resepsjonen da jeg kom, jeg fikk komme inn til Nygaard på minuttet da timen min begynte, og hun var hyggelig og effektiv. Jeg følte meg trygg og ivaretatt, og det hele var raskt over. Hun forklarte meg deretter hva hva hadde funnet og hva som skulle skje etter besøket. Vil absolutt anbefales!

Mangler en del på kommunikasjonsferdigheter

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Sikkert faglig kompetent. Men hun håndterte ikke godt forberedte spørsmål fra meg knyttet til diagnose og behandling på noen ok måte. Det ble ingen samtale, men avvisning av problemstillinger. Hun ville nok hatt utbytte av et kommunikasjonskurs for leger.

Styr unna!!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

I det du kommer inn på kontoret skjønner en at hun hater enten livet eller jobben. Hun er ikke interessert i deg som pasient. Jeg må be om celleprøve selv. Hun bruket toppen 3 min på deg før du må i skranken å betale 430kr for at hun for andre gang henviser deg videre et annet sted. Uprofesjonell, sur og direkte ugyggelig.

Lite empati

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Kom før cell prøve och samtal ang. infertilitet. Legen med få ord och lite intresse av mig som pasient. Lite empati!
Går inte tillbaka hit.

Styr unna

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Kom inn for rutinemessig celleprøve. Hun sa lite gjennom undersøkelsen og etter. Jeg måtte spør om når et evt svar kom, som om det var en selvfølge. Fikk svar på sms etter ca en uke om at det var funn i prøven, og at jeg hadde fått ny time til videre utredning. Men ingenting annet. Sms mottok jeg etter stengetid, altså ikke mulig å ta kontakt med de. Dagene etter har jeg prøvd utallige ganger å få snakke med en lege som kan fortelle meg HVA som er galt, men har i skrivende stund ikke fått snakke med lege. Kun sekretær som sa: ....dette må du snakke med en lege om, for du blir bare redd og engstelig hvis jeg sier noe. OG det er ikke kreft, hvis det er det du trodde. Så STYR UNNA.

En gang fantastisk... styr unna nå...

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Ikke vet jeg hva som skjedde på veien, men det menneskelige forsvant, så jeg anbefaler å velge en annen.

Det ble med ett besøk...

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Skulle bare fjerne hormonspiral og ta rutine celleprøve hos Dr. Nygaard, så trengte jo ikke all verden til sympati fra henne, men litt small talk og vennlighet hadde jo ikke skadet. Når man går inn for å fjerne spiral og starter forsøk for å få sitt første barn, er man jo spent, og det hadde vært hyggelig med en viss interesse eller et "lykke til" på veien. Hun snakket lite, forklarte ikke hva hun skulle gjøre, og jeg måtte selv etterspørre om alt så greit ut etter at hun hadde tatt innvendig ultralyd. Etter at undersøkelsen og prosedyrene var ferdig (uten et ord, omtrent), gikk jeg og satte meg i stolen igjen, men da fikk jeg bare en kort beskjed om at nå var vi ferdige og det var det. Så jeg fikk jo gjort det jeg skulle, og jeg hadde ikke vondt under undersøkelsen, men en hyggelig konsultasjon var det definitivt ikke. Følte meg mer til bry enn noe annet. Byttet til Dr. Benthien på Bekkestua, og hun er både flink OG hyggelig! :)

Den beste gynekologen jeg har gått til

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Jeg har vært hos Toril 2 ganger. Jeg har gynekologskrekk, men begge gangene har undersøkelsene med celleprøve vært helt smertefrie og raskt utført. Desverre får jeg ikke gå til henne mer fordi de har kapasitetsproblemer. Nå ble jeg nødt til å ta undersøkelsen hos min fastlege som ble en smertefull opplevelse.

Bra!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Jeg opplevde henne som hyggelig, lyttende beroligende, imøtekommende, flink og effektiv. Ingen ventetid.

Kald, brutal, ufølsom, forferdelig!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Tortur, og et forferdelig minne for livet. Som å bli behandlet med høygaffel når hun skulle sette bedøvelse. Styr unna!

Faglig dyktig.

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Lite empatisk. Veldig kort. Jeg følte meg rett og slett dum når jeg stilte div spm.

Toril Nygaard

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Lite empatisk, opptatt av det praktiske, uklar og rotete medisinering. Upersonlig og kaldt.