Terje Skotheim

Storgata 60 8006 Bodø
Tlf: 75 52 39 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Terje Skotheim er gynekolog i Bodø

Siste vurderinger av Terje Skotheim

Lang ventetid og dårlig kommunikasjon

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

•Svært vanskelig å komme gjennom på telefon for å få bestilt time
•Utrolig lang ventetid for få time (opptil 6mnd)
•Opplevd flere ganger at prøvematrialet ikke har vært tilstrekkelig bra og at jeg har blitt innkallet på nytt på grunn av dette. NY VENTE TID PÅ NY TIME! Og på ny må man årdne med barnevakt og fri fra jobben.
•Dårlig informasjon,fører til usikkerhet og unødvendige bekymringer hos pasient
• Usaklige kommentarer som: " I disse krefttider ved Nordlandssykehuset kan det være at de har funnet noe i prøvene siden dem ber om mer prøvematriale". Dette var etter at jeg ble re-innkallet og det sto i innkallelsen at prøvematerialet var forurenset og ikke kunne brukes.
Resultat: jeg ble LIVREDD!!!
•Alt dette fører til at jeg har vanskelig for å stole på både prøveresultat og det som blir sagt.

Positivt:
•Virker faglig dyktig og proffesjonell ved undersøkelse og dersom jeg spør om noe jeg lurer på.
•Dama i resepsjonen er helt FANTASTISK!

Forbedringer:
Jeg skulle ønsket at ventetiden var kortere og at det var lettere å komme gjennom på telefon.
Videre hadde det vært svært mye bedre dersom empatien,medmenneskeligheten og kommunikasjonen var på plass.
Dersom prøvemateralet blir så forurenset eller at prøvematerialet av andre grunner ikke er godt nok burde pasienten få innkallelse iløpet av korttid. Ventetiden skaper utrygghet og unødvendig redsel.

Konklusjon:
Etter å ha gått hos Skotheim i svært mange år har jeg nå bestemt meg for å bytte gynekolog.

Føler meg utilpass

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

Han lytter og spør, det skal han ha. Faglig dyktig, ja.
En gang jeg lå der, begynte han å prate om kosthold. Om jeg ikke skulle begynne å spise eple og sunne ting.
Antageligvis syntes han jeg var overvektig.
Hva jeg spiser hadde ingenting med denne gynekologiske undersøkelsen å gjøre.
Og ja jeg elsker epler, men det er ikke sånt jeg vil bli konfrontert med når jeg ligger med bena i vers.
Det var mildt sagt ubehagelig.

Mobbing hos gynekologen. Sårt nok

Men ja, faglig dyktig. Men lite empatisk og menneskekjenner

OK

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

Men det er for tungvint i 2017 å måtte ringe og bestille time i bestemte åpningstider. En epostadresse hadde hjulpet mye på kommunikasjonen med pasientene.

Flink og grundig

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

Ble henvist fra fastlege og fikk time innen halvannen uke, opplevde Skotheim som faglig dyktig og en behagelig person å forholde seg til, svarer tydelig på spørsmål, og klar plan for videre oppfølging. Anbefales.

Litt lite pasientvennlig?

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

Jeg opplever Skotheim som profesjonell. Han gjennomfører undersøkelsene på en skånsom måte og er flink til å forklare. Men han kan være litt brysk av og til.

Jeg opplever at han viser litt liten forståelse for plager jeg har.

Hadde vært fint om han lyttet litt mer og ikke avfeide alle problemer som bagateller. For pasienten kan det faktisk være av stor betydning.

Kunnskapsrik, men veldig usympatisk

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

Ventetiden for å få time er på månedsvis de gangene jeg har bestillt time.

Lite forståelse å spore hos de som jobber der. Ble blandt annet nektet 6 ukerskontroll hos Skotheim fordi jeg ikke hadde gått dit i svangerskapet (viste ikke at jeg kunne velge om jeg ville ha svangerskapskontrollene hos lege eller gynekolog). fastlegen min har aldri sett underlivet mitt, så ble til at jeg droppet kontrollen.

Lite empatisk type som avbryter og ikke lar en prate ferdig. Ingen rom for å kunne uttrykke bekymringer om f.eks. svangerskap. Avbrøt og avfeide meg da jeg prøvde å åpne meg ang. et tidligere svangerskap som nesten tok livet mitt.

Aldri mer tilbake dit.

Flink lege

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

Har fått god hjelp fra Skottheim, han er flink til å gi råd og veiledning. Ærlig, men ikke brutal. Minuset er at det er vanskelig å få tak i kontoret, kanskje de burde vurdere timebestilling på nett?

Fornøyd

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

Jeg har gått fast hos Skotheim i flere år. Er veldig fornøyd med legen. Han er korrekt og vennlig.
Jeg blir fast innkallt. Jeg føler meg godt ivaretatt. Anbefaler han til alle mine venninner.

Fornøyd med gynekologen, men..

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

Jeg har vært helt greit fornøyd med selve behandlingen. Terje er vennlig og imøtekommende, og utfører arbeidet sitt proffesjonelt. Jeg mener likevel bedriften har potensialet til å løfte sitt helhetsinntrykk flere hakk ved å forbedre kunedebehandlingen/servicenivået både før og etter selve timen. Jeg tenker da spesielt ved bestilling av timer, henvendelser i telefonen etc. Jeg regner med dere må forholde dere til "all slags" folk på et slikt sted og sikkert blir lei, men dere må også huske på at "all slags" folk trenger å gå til dere også -og jeg mener dere kunne forbedret dere mye ved å ha et mer sympatisk og vennlig kundebehandling i forkant og etter timene, hvis det sier dere noe.

Travel, ikke tid til å lytte, lite empatisk...

Klinikk: Gynekologisk Senter Skrevet

Møtte liten forståelse for mine problemer som i stor grad berører min hverdag. Ble ikke hørt eller tatt på alvor. Var vondt å bli avvist på denne måten når man endelig hadde motet seg opp til å be om hjelp…

Svært vanskelig å gjøre timebestilling