Nils Sørheim

Gynekolog

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1980)

Gyn Tromsø Telefonnummer77 61 17 0777 61 17 ...
Søndre Tollbodgate 7 B 9008 Tromsø
Nils Sørheim er gynekolog i Tromsø

Siste vurderinger av Nils Sørheim

Anbefales ikke under noen omstendigheter

Klinikk: Gyn Tromsø Skrevet

Jeg jobber som sykepleier og underviser på UiT på sykepleiestudiet. Har vært på flere gyn undersøkelse i mitt liv uten å oppleve noen ubehag, men dette er virkelig det mest ubehagelige jeg har vært med på.

Opplever at Nils fra første stund er mest opptatt av å få det hele overstått. Lite informasjon. Ingen skjerming ved avkledning eller tildekking før/etter undersøkelse. En bøtte med skittent utstyr fra tidligere på dagen ligger like ved gyn stolen.

Brå håndtering. Ubehagelig og brå innputting av utstyr. Informasjon gis kun med et ord eller en liten setning. Ingen kontakt med meg som pasient. Spør aldri hvordan det går. River ut spiralen og lar den henge foran ansiktet mitt og sier «her ser du beviset på at spiralen er tatt ut».

Forlater legekontoret i sjokk. Trodde ikke det fantes legeklinikker som dette lengre.

Meget uempatisk lege og dette er et sted jeg ikke skal tilbake til.

Styr unna.

Fikk ikke gjort det jeg kom for

Klinikk: Gyn Tromsø Skrevet

Jeg ble henvist av fastlegen til Nils Sørheim for å ta celleprøve med HPV-test. Da jeg kom til timen nektet han å ta prøvene fordi han mente det var unødvendig. Jeg kom ikke til ordet, og følte meg overhodet ikke hørt (eller betrygget). Da han skulle ta GU ba han meg om å legge meg på benken, og jeg måtte selv påpeke at han måtte bytte papir etter forrige pasient. Ingen god opplevelse, og jeg kommer aldri til å dra tilbake til han.

Fikk ikke det jeg ba om

Klinikk: Gyn Tromsø Skrevet

Bestillte en legetime hos denne legen for å ta celleprøve.
Jeg var usikker på når jeg hadde tatt sist prøve, men ønsket å ta en ny for å være på den sikre siden.
Han sjekket i registret, viste det seg at det hadde gått 3,5 år siden sist prøve. Siden intervallet var hver 4 år, nektet han meg å ta prøve. Da analysen av prøven kostet staten for mye å gjennomføre.
Dette er en praksis som jeg stiller store spørsmålstegn til, og føler meg ikke godt ivaretatt.

Ubehagelig og utrygg opplevelse

Klinikk: Gyn Tromsø Skrevet

Som en ung kvinne har jeg ikke vært på mange gynekolog undersøkelser, men jeg kan si at dette er det verste jeg har opplevd. Tar seg ikke tid, lytter ikke, og prøver bare å forte seg gjennom.Ikke engang fikk jeg noe man kan dekke seg til med. Som jeg alltid har fått på de andre plassene jeg har vært . Dette var en time jeg følte skikkelig ubehag, og kan ikke si at jeg er mindre nervøs til neste gang jeg skal til undersøkelse.
Men skal i hvert fall aldri tilbake dit, og det burde ingen andre heller som ønsker en god opplevelse og trygghet hos gynekolog.

Grundig og erfaren

Klinikk: Gyn Tromsø Skrevet

Jeg har gått til Nils i mange år og setter pris på at han er grundig, profesjonell og erfaren. Jeg har et stort informasjonsbehov så Nils er en god match for meg - han informerer alltid om hva han undersøker og hva han ser. Han er ikke den som duller med deg, men vær trygg på at du får den beste behandlingen! Jeg har heller aldri opplevd lang ventetid etter henvisning og han er som regel alltid presis til avtalt tid.