Anne Lise Windstad

Gaia Gynekologi

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1986)

Gaia Gynekologi Telefonnummer73 53 21 6573 53 21 ...
Brattørkaia 11 7010 Trondheim
Anne Lise Windstad er gynekolog i Trondheim

Siste vurderinger av Anne Lise Windstad

Stresset, dårlig, uerfaren

Klinikk: Anne Lise Windstad Skrevet

Jeg var hos henne i mars for første gang. Hun satte inn utstyret, men ble feil 3-4 ganger. endelig fant hun den riktige. informerer ingenting gjennom undersøkelsen, jeg kan heller ikke se på ultralyd skjermen, kun henne. Jeg sa til henne at jeg har gått opp ca 10 kg ila 2 år, hun tok fram vekten, jeg måtte veie meg, så hadde hun en sånn BMI sirkel å sa om det skal bli enklere å bli gravid så må jeg gå ned 10 kg så jeg blir normalvekt. Til slutt før jeg gikk ut døra, sa hun at jeg hadde en cyste i eggstokken som ikke var farlig og jeg må komme om 6 måneder for kontroll, ingenting mer. Jeg gikk hjem deprimert pga vekten, og begynte å google cyste osv pga ingen informasjon jeg fikk ang det.

Positiv opplevelse ved innsetting av spiral

Klinikk: Anne Lise Windstad Skrevet

Etter en skrekkopplevelse med insetting av spiral hos fastlegen fikk jeg henvisning til Anne Lise Windstad. Hun tok seg tid til å forklare alt i løpet av innsettingen. Jeg fikk bedøvelse, og både hun og sykepleieren gjorde meg trygg. Fikk oppfølgingstime 3 måneder etter innseting av spiral for å sjekke at alt var i orden. Jeg kom sent til timen da jeg ventet på feil venterom, men hun tok meg imot likevel, noe jeg var takknemlig for. Både ved innsettingen og ved oppfølgingstimen opplevde jeg henne som grundig, trygg, interessert, kunnskapsrik og sympatisk. Jeg kan anbefale Anne Lise og vil bestille timen hos henne i framtiden hvis det oppstår behov for det.

Stresset og ikke interessert i å hjelpe/svare på spørsmål

Klinikk: Anne Lise Windstad Skrevet

Hun var veldig forsinket, og forsinkelsen skulle hun tydeligvis ta inn igjen hos meg. Ble omtrent kastet ut av døra og sitter igjen med ingen svar på mitt problem. Fikk beskjed om å bestille time til fastlegen. Så da blir det ny time til fastlegen for å få henvisning til annen gynekolog. Dette var bortkastet tid og penger samt frustrerende. Jeg kommer selvfølgelig aldri tilbake.

Man kommer langt med empati

Klinikk: Anne Lise Windstad Skrevet

Fra det øyeblikket jeg kom inn på kontoret hennes følte jeg meg til bry fordi hun var på etterskudd. Prøvde å fortelle om symptomer og flere plager jeg har hatt over lengre tid men hun var kjapp med å avfeie meg og var ikke særlig interessert i å lytte. Virket som om hun ville gjøre undersøkelsen (som gjaldt å ta et par prøver) for så å sende meg hjem uten å ha snakket noe særlig.

Før jeg satte meg opp i stolen fortalte jeg om at jeg har blitt utsatt for voldtekt og at det derfor kunne skape reaksjoner hos meg under undersøkelsen. Hun ga ikke noe nevneverdig respons på dette men ventet til jeg var på mitt mest sårbare, da hun skulle inn med spekulumet, med å spørre meg om HVEM som voldtok meg. Noe som ikke var relevant i det heletatt for undersøkelsen hun skulle gjøre. Da jeg bynte å gråte etterpå, midt i undersøkelsen, ga hun heller ingen tegn til å betrygge meg. Selve undersøkelsen hadde jeg ikke hatt problemer med å utføre om jeg hadde følt meg trygg. Er man utrygg gjør også ting veldig vondt, noe som kunne vært unngått med litt empati. Med hennes erfaring og fartstid i yrket skulle man tro hun hadde god erfaring med slik problematikk og hvordan man skal behandle mennesker i åpenbar smerte. Hit kommer jeg ikke tilbake.

Utrolig hyggelig og dyktig

Klinikk: Anne Lise Windstad Skrevet

Anbefales på det varmeste. Anne Lise framstår imøtekommende og sympatisk, og er utrolig hyggelig. Hun tar seg god tid, er forsiktig og forklarer alltid hva hun gjør og hva du kan forvente av eventuelt ubehag. Følte at jeg var i trygge hender og forlot legekontoret med en god følelse.