Hud og veneriske sykdommer

Tor Langeland er hudlege i Oslo

Siste vurderinger av Tor Langeland

Arrogant

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Rommet er fylt med arroganse og han får pasienten til å føle seg dum. Virket som han ville ha meg ut av rommet i det timen startet. Uffet seg flere ganger for ingen grunn. Noe av det første han ba meg gjøre var å dra hjem og lese på hjemmesiden hans. 345 kroner for 2 minutter er også veldig stivt. Styr unna.

Nytt liv

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Har hatt psoriasis i over 10 år og vært hos utallige leger som alle hadde sin måte å behandle det på. Alt fra dårlig lysbehandling, til ekle kremer. Fikk så henvisning av min fastlege til Langeland, som etter første besøk sa "Sånn skal du ikke ha det, dette fikser vi!" (noe de andre legene aldri sa). Han satte meg på Methotrexate som fungerte nogenlunde bra, men hadde fortsatt store plager og en pasi på over 30.

Etter flere behandlingsreiser og igjen kremer og tabletter bestemte Langeland at jeg skulle begynne på biologisk medisin. Dette begynte jeg med i 2016, og huden min har aldri vært så fin de siste 10 årene. Jeg er som et nytt menneske.

Først fikk jeg vanlige sprøyter jeg måtte sette selv. Da jeg har sprøytefobi var sykepleierne på bygget utrolig hjelpsomme og hyggelige. Jeg kom til dem hver onsdag, og de satte sprøyten som tok i underkant av 1 minutt, ingen ekstra betaling for denne tjenesten. De fant så ut at jeg kunne få epipen-utgave av medisinen og setter dem nå helt selv. Besøker Langeland ca. en gang i året for å sjekke om det er noe, disse møtene tar i underkant av 2 minutter.

Hvor flere hudleger har feilet meg, har Langeland fikset biffen. Anbefaler han på det sterkeste.

Norges mest imøtekommende, pragmatiske og kunnskapsrike hudlege

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Overskriften oppsummerer det jeg har å si. Fyren har skikkelig peiling. Synd kontordamene er så gretne og vanskelig å ha med å gjøre.

Tar problemene dine på alvor

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Det merkes at Tor Langeland er en av landets fremste på sitt fagfelt. Jeg kjenner meg ikke igjen i de andre beskrivelsene her, da Langeland lytter og stiller relevante spørsmål, samtidig som han følger opp problemene og gir gode råd. Har tidligere vært pasient hos en annen hudspesialist, og det er ingen tvil om at behandlingen av mine symptomer, og dermed resultatene, er bedre hos Langeland.

GOD LEGE

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Har brukt Tor Langeland i mange år og har bare positivt å si om han. Har en kjent hudlidelse. Han er forståelsesfull, men kan virke litt arrogant.

En mer stresset lege skal du faktisk lete lenge etter.

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Jeg skriver dette i håp om at du, Tor Langeland, ser dette selv og tar til deg det jeg skriver.

Selv om man er lege med livslang erfaring, behøver man ikke være arrogant og stresset mot andre mennesker. Jeg forstår at du har mye å gjøre, i og med at du er eneste praktiserende lege på senteret ditt, men det å være lege handler om å arbeide med mennesker, være imøtekommende og forstående. Empati er faktisk en stor del av det å være praktiserende lege.

Jeg opplevde mitt møte med deg som speed dateing på det aller verste. Jeg var inne på ditt kontor i nøyaktig 20 sekunder før jeg ble sendt videre til helsesekretærene, som tydeligvis gjør ditt "dirty work". Som du så fint sa: "damene gjør det.", da jeg spurte hvor jeg skulle sitte. Altså betalte jeg nesten 500 kr for en legetime på 20 sekunder, hvor jeg ikke fikk mulighet til å fortelle "min side" av saken fordi du var så stresset. Neste gang jeg kom betalte jeg det samme - uten at jeg møtte deg i det hele tatt. Hvordan kan du ta betalt for en "legetime" du ikke selv har deltatt i?

Jeg håper dessverre ikke jeg behøver å komme til ditt legekontor flere ganger, men ønsker deg lykke til videre i din stressende hverdag.

PS: jeg kan også inkludere at dine helsesekretærer kan få opp humøret, minst ti hakk. Ikke mange smil som blir delt ut på St. Olavs plass gitt.

Lite imøtekommende

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Det startet med at han ikke tok seg bryet med å gå ut av kontoret for å rope meg opp til timen, han ropte ut i ganga. Deretter avbrøt han meg flere ganger mens jeg beskrev mine symptomer og hvordan det har utartet seg. Jeg opplevde at han ikke hørte på det jeg sa. Da jeg hadde spørsmål om et par prøver jeg skulle ta, tok han seg ikke bryet med å forklare, men henviste meg til resepsjonen. Jeg opplevde dessverre Tor Langeland som arrogant og lite vennlig i mitt møte med han.

Dårlig opplevelse!

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Meget missfornøyd, da lege ikke kunne finne ut av hva min hudsykdom var. Hatt sykdommen i 6 mnd. Tok blodprøver, patchtester, ulike kostbare kremer , men det har bare skapt en vond sirkel med mye nye utbrudd. Fikk konstatert Rosacea som jeg har brukt en meget sterk/smertefull krem mot, som viste seg å være helt feil . Fått ny vurdering hos ny privat hudlege (Jon Langeland), med en helt ny diagnose.Han satt meg på tablettkur med en gang og skiftet krem, en helt ny hud etter bare 3 dager.

Ikke bra

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Dette var ikke en positiv opplevelse. Jeg slet med akutt opphovning av øynene, og måtte være mye borte fra jobb på grunn av dette.
Fikk en allergitest på ryggen som jeg skulle gå med over helgen og denne resulterte i at jeg reagerte på nikkel (noe ca alle gjør og noe jeg ikke er rundt i dagliglivet).
Mens jeg fikk besvarelsen på testen fikk jeg ikke sitte ned, men fikk en rask beskjed om at jeg hadde eksem på øyet.
Jeg fikk null, absolutt null, gehør for at jeg syns det var merkelig at eksemen skulle kun være i et døgn.
Dette er en spesialist du kan gå til hvis han forstår hva som er galt. Hvis han ikke skjønner ved første forsøk er det best å holde seg langt unna.

Hyggelig og blid hudlege med lang erfaring

Klinikk: Tor Langeland Skrevet

Har vært pasient hos Dr. Langeland i noen år nå, bestemte meg for å bytte til han etter et grusomt år på Rikshospitalets Villa Derma.
Har hatt hudsykdommen min i over 20 år, og det var lenge siden sist jeg fikk så bra hjelp og service som jeg får her.
Han er svært populær hvilket betyr at man må bestille time langt i forkant, enkelte ganger kan det ta inntill 3-4 mån å få en avtale som passer fordi han er så opptatt. Men det er en svært hyggelig og blid lege som har praktisert medisin lenger enn mange av hans pasienter har levd på jorden. Er likevel veldig oppdatert om forskjellige behandlingsmetoder, og jeg som pasient føler meg godt ivaretatt.
De to damene som jobber i skranken er veldig effektive, og man trenger ikke å vente særlig lenge på hverken behandling eller avtalen sin. Det ville derimot vært fint hvis de kunne smilt litt mer, spesielt til de pasienter som de ser nesten daglig/har vært der en lenger tid.