Torbjørn S. Haugen

Autorisasjon (1981)

Siste vurderinger av Torbjørn S. Haugen

Arrogant og dårlig lytter

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Etter en lang ventetid var det endelig min tur til å besøke denne klinikken. Resepsjonisten og sykepleieren gav et utrolig godt inntrykk.
Møtet med denne legen derimot er det dårligste møtet jeg har hatt med en lege. Det var ikke før halvveis inn i konsultasjonen at jeg opplevde at han så at jeg faktisk var et menneske og startet så vidt å lytte til erfaringene mine. Jeg fikk ikke informasjonen jeg trengte og heller ikke god hjelp. Samtidig fikk legen meg til å føle meg liten og dum.

I tillegg ble jeg satt på en medisin som jeg ikke tåler, noe jeg ikke oppdaget før jeg hentet den på apoteket. Tross at denne intoleransen var oppført i skjemaet mitt og nevnt mange ganger i «samtalen» med legen.

Han tok seg derimot god tid til å lære meg opp til å bruke den nye inhalatoren.

Nedlatende

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Uhøflig framferd. Hadde uroet meg for konsultasjonen og forberedt meg på hva jeg skulle si. Ble avbrudt og motsagt hele tiden og jeg fikk ikke forklart meg om hvordan tilstanden min hadde utviklet seg over tid. Stilte håpløse spørsmål, som jeg følte var ment for å forvirre og "sette meg på plass". Total mangel på respekt og finfølelse. Brukte ca. 15 sek på å lytte på lungene. Fikk aller nådigst den medisinen min fastlege allerede hadde rekvirert. Bortkastet. Dette var en konsultasjon jeg hadde forventning til
Personen jeg først kom til var derimot meget hyggelig.

Uinteressert og ufin

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Hadde svært ubehagelige opplevelser hos denne legen. Avbrøt meg hele veien og latterliggjorde alle symptomer jeg nevnte. Virket totalt uinteressert. Hadde ikke klart å komme tilbake for 3.gang hvis det ikke hadde vært for de utrolig imøtekommende og hyggelige personene på diverse lab’er og i resepsjonen som jobber der.

Nedlatende

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Arrogant lege. Det er riktignok en stund siden jeg var hos han. Men navnet har jeg merket meg, aldri mere til han

Arrogant

Hei.

Vennlig og hyggelige sykepleiere på KAL.

Var hos ovennevnte lege i dag og fikk en opplevelse av en lege som knapt hørte på meg. Måtte avbryte lege for å slippe til. Følte meg dårlig ivaretatt som pasient.