Torbjørn S. Haugen

• Lungesykdommer

K.A.L. Klinikken AS

Sognsveien 75 F 0855 Oslo

Siste vurderinger av Torbjørn S. Haugen

Arrogant og lite imøtekommende (og alternativ?) lege

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Kom for å få allergi vaksine, men ble i stedet anbefalt å kutte alle medisiner på dagen. Da jeg prøvde å forklare at ved mer enn 2-3 dager uten medisiner blir jeg dårlig, fikk jeg beskjed om å heller "tenke meg frisk" og komme tilbake om 2 måneder.

Jeg oppfattet hans som en arrogant lege uten vilje til å lytte til pasientens forklaring. Oppfattet møtet med denne legen som veldig spesielt. Særlig med vekt på hans alternative behandling om å "tenke seg frisk".

Anbefaler og be om ny lege om man får time hos han.

En hyggelig og lyttende lege

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Imøtekommende og flink til å forklare. Kom med gode råd. Hans pasientvurderinger var lette å forstå. Takknemlig for å få vært hos han.
Sykepleieren som tok prøvene var flink og forklarte på en forståelig måte slik at testene gikk lett.
Veldig bra begge to.

Arrogant, lite lyttende, uhøflig

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Legen var ikke interessert i å høre pasientens historie, men avslo alle forsøk og ville bare ha ja/nei- svar.
Oppfattet legen som lite imøtekommende, uhøflig og lite vennlig.
Ville bare høre om astma- symptomer, ikke om bihuler f eks - det var ikke hans bord, han var ikke øre- nese- hals- lege, men spesialist på astma.
Det viste seg senere at legen tok feil diagnose også, og har derfor ikke tillit til legens kompetanse. Dette kunne han kanskje ha gjort noe med om han hadde lyttet til pasientens historie og undret seg noe og tenkt det lille hakket videre.
Manglende kompetanse hadde vært lettere å takle, og kanskje helt ok, om legen hadde hatt en vennlig innstilling.
Til ettertanke.
Alt i alt, ikke fornøyd. Velg en annen lege.

Helt ok

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Kunne tatt seg bedre tid til pasienten, og stilt flere spørsmål. Gitt mer informasjon og informasjonshefter som man kan se på senere.