Knut Olav Bø

Follo Barnelege

Barnesykdommer

1987

Follo Barnelege Telefonnummer64 97 60 4064 97 60 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Idrettsveien 3 1400 Ski
Knut Olav Bø er barnelege i Ski

Siste vurderinger av Knut Olav Bø

Skeptisk og uinteressert lege

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Min baby på 4,5 mnd har blod i avføring, eksem og hun har hatt langvarig diare. Hun nyser og hoster mye. Vi mistenker melkeproteinallergi. Legen så kjapt på eksemet og sa at eksem ikke var noe tegn på melkeallergi. Han ignorerte de andre symptomer og så bort fra de. Vi tok prikketest og ingenting slo ut (ofte så slår det ikke ut selv om man har allergi). Han sa at datteren min ikke hadde melkeallergi og ville ikke ta blodprøve for "han ville ikke plage henne". Han så nesten ikke i øynene mine når han snakket til meg,virket rar, arrogant og veldig subjektiv, og som om det var vanskelig for han å finne ord, og han virket usikker om meningene sine. Han sa flere ganger at jeg bekymret meg alt for mye og spurte om jeg jobbet selv i helsevesenet for da bekymrer man seg ofte for mye. Jeg påstår ikke at babyen min har allergi, men jeg vil i hvert fall bli hørt og pga symptomer ønsker jeg meg at babyen blir undersøkt ordentlig. Skal ikke tilbake til denne legen. Så rart at han er til og med en allergi spesialist.

Et sted jeg trygt kan anbefale

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Absolutt et sted jeg kan anbefale, med en helt super lege og sykepleiere. Vi føler oss godt ivaretatt, og har følt oss velkommen fra dag én. De byr på god oppfølging, og et høyt nivå når det kommer til kunnskap. Ikke minst er Bø en ydmyk lege, som virkelig lytter og lar deg ta del i tankegangen rundt sykdommen til barnet. Vi går derifra med et smil hver eneste gang, og har gjort det hver gang det siste året. Informasjonen blir også delt, og man får en god forståelse rundt det som diskuteres og snakkes om.

Verdiløse besøk, arrogant og uinteressert lege

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Datteren vår på 5 år har hatt magesmerter og vondt i korsryggen i minst 2-3 år, og har vært til lege flere ganger for dette og har tatt en rekke blod og avføringsprøver. Smertene er sterke nok til at hun gråter (hun gråter ikke lett av at noe gjør vondt) over dem minst en gang i uka og er tilstede minst annenhver dag. Vi var derfor glade da hun ble henvist til barnelege.
Første legebesøk:
Ingen prøver ble tatt og legen var lite interessert i det vi hadde å si. Legen foreslo avføringsmiddel til tross for at ikke det var indikasjoner på spesielt hard mage, annet at hun innimellom kunne være litt hard i magen (ikke noe unormalt). Vi måtte be om en oppfølgingstime hvilket vi fikk et klart inntrykk av at han ikke var spesielt interessert i. Han snakket også svært lite med datteren vår og kjente kun på magen hennes.
I mellomtiden har det vært tegn på blod i avføring og hun har vært hos fastlege som foreslo å kutte melk. Avføringsmiddel bedret ikke symptomene, snarere forverret det, så vi avsluttet etter 2-3 uker.
Andre legebesøk:
Den allerede arrogante og uintresserte legen ble vesentlig mer ubehagelig da han hørte dette og kom med klare hint om at vi ønsket å påføre vår datter smerte (ved å ta videre undersøkelser). Avføringsmiddel kunne man gå på i åresvis, merk at det ikke bedret smertene og lirte av seg en anekdote om en familie som hadde vært veldig 'på' og fått ungen deres til å gjennomgå flere undersøkelser uten at noe ble funnet.
Denne legen anbefales overhodet ikke. For ordens skyld vil jeg gjerne nevne at hverken jeg eller min ektefelle har reagert slik på en lege før.

Fantastisk barnelege!

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Jeg er enig med tidligere omtale ang Dr Bø. Vi ble møtt veldig hyggelig, fikk god service og mye hjelp både av doktor og hans erfarne sykepleiere. Dr Bø skaper trygge omgivelser for barna og har veldig god kontakt med dem. Jeg følte meg hørt og trygg når jeg forlot legekontoret. Fikk svar på det jeg lurte på og informasjon om videre behandling på en systematisk og forståelig måte.

Dyktig og flink med barn

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Dr. Bø er en veldig flink barnelege. Du får raskt time, og blir møtt av hyggelig og flink sykepleier. Både sykepleier og lege er flinke til å forklare på en lettfattelig måte hvorfor de gjør som de gjør, og hva de forskjellige prøvene går ut på. Dette gjør at både voksne og barn blir trygge, og legebesøket mindre skummelt. Anbefales!