Knut Olav Bø

Knut Olav Bø er barnelege i Nordre Follo

Siste vurderinger av Knut Olav Bø

Dyktig og tillitsfull

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Min datter har vært tre ganger hos Knut Olav Bø siden hun ble født. Hver gang møter vi en empatisk og oppegående lege.
De som jobber på kontoret er også dyktige og flinke med barn.
Jeg håper Knut Olav ikke vil gå av med pensjon med det første, for en dyktigere barnelege må man lete lenge etter!

Varme og kunnskap

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Jeg er sikker på at for å få jobbe her må du inneha både varme og trygghet for det er nettopp det som treffer deg fra du går inn døra. Evnen både sykepleiere og lege har til å få med seg barna på undersøkelser er beundringsverdig. Doktor Bø fremstår som en litt surrete herre, men i dialog merker man en faglig tyngde og en evne til å lytte og spørre for å få frem hele sykdomsbilde. Dette burde vært et eksempel for etterfølgelse for resten av Norskt helsevesen.

Dyktig lege

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Legen tok oss godt i mot, og tok seg god tid til å forstå hele sykdomsbildet. Han var flink til å undersøke (ører og hals) til datteren vår på en måte som føltes trygg for tulla vår. Han brukte også god tid på å forklare oss hvordan de forskjellige tingene hang sammen.
Tommel opp fra oss!

Skeptisk og uinteressert lege

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Min baby på 4,5 mnd har blod i avføring, eksem og hun har hatt langvarig diare. Hun nyser og hoster mye. Vi mistenker melkeproteinallergi. Legen så kjapt på eksemet og sa at eksem ikke var noe tegn på melkeallergi. Han ignorerte de andre symptomer og så bort fra de. Vi tok prikketest og ingenting slo ut (ofte så slår det ikke ut selv om man har allergi). Han sa at datteren min ikke hadde melkeallergi og ville ikke ta blodprøve for "han ville ikke plage henne". Han så nesten ikke i øynene mine når han snakket til meg,virket rar, arrogant og veldig subjektiv, og som om det var vanskelig for han å finne ord, og han virket usikker om meningene sine. Han sa flere ganger at jeg bekymret meg alt for mye og spurte om jeg jobbet selv i helsevesenet for da bekymrer man seg ofte for mye. Jeg påstår ikke at babyen min har allergi, men jeg vil i hvert fall bli hørt og pga symptomer ønsker jeg meg at babyen blir undersøkt ordentlig. Skal ikke tilbake til denne legen. Så rart at han er til og med en allergi spesialist.

Et sted jeg trygt kan anbefale

Klinikk: Follo Barnelege Skrevet

Absolutt et sted jeg kan anbefale, med en helt super lege og sykepleiere. Vi føler oss godt ivaretatt, og har følt oss velkommen fra dag én. De byr på god oppfølging, og et høyt nivå når det kommer til kunnskap. Ikke minst er Bø en ydmyk lege, som virkelig lytter og lar deg ta del i tankegangen rundt sykdommen til barnet. Vi går derifra med et smil hver eneste gang, og har gjort det hver gang det siste året. Informasjonen blir også delt, og man får en god forståelse rundt det som diskuteres og snakkes om.