Håvard Skjærvik

Håvard Skjærvik er barnelege i Arendal

Siste vurderinger av Håvard Skjærvik

Trygg og engasjert

Klinikk: Arendal Spesialistsenter Skrevet

Håvard Skjærvik er en barnelege med et legesenter som setter mine barn og ikke minst mine vurderinger og tanker rundt barna mine sin helsetilstand svært høyt.
Legesenteret har alltid kort ventetid og ofte kommer vi inn på dagen, vi blir alltid møtt av et smil og tålmodige pleiere til for undersøkelser.
Skjærvik i seg selv oppfatter jeg som en mann som virkelig brenner for faget sitt og sine spesialiteter innen barnehelse.
Han tar seg alltid god nok tid til at jeg får stilt spørsmålene jeg eventuelt har og jeg opplever å få gode og grundige begrunnelser hver gang.
Han leser seg opp på journalen før jeg kommer og jobber direkte og effektivt uten at det går ut over kvaliteten.
Skjærvik er også en lege som gir det lille ekstra når det er sårt nødvendig.
Skjærvik og sine ansatte er de første og eneste vi tenker på å ringe til hvis noen av barna blir syke eller vi trenger råd.
Et legesenter jeg setter min fulle lit til og som jeg kommer til å benytte meg av så lenge jeg kan.

Rask - på godt og vondt

Klinikk: Arendal Spesialistsenter Skrevet

Skjærvik beste kvalitet er også litt strevsom: Han er utrolig rask. Det går raskt å få time, og det er nesten ingen ventetid på legekontoret før du går inn til timen - men så er timen også over på svært kort tid.

Når det er sagt har vi fått svært god hjelp, gode svar og god oppfølging her. Det krever bare at vi kommer godt forberedt til timen og har skrevet lister over symptomer, plager og spørsmål vi måtte ha. Han framstår som kunnskapsrik og oppdatert innen sitt felt.

Hvis man glemmer å spørre om noe er det bare å ringe klinikken etterpå, så videreformidler de spørsmålet og man får svar nesten med en gang.

Vet virkelig ikke hva vi skulle gjort uten Skjærvik sin hjelp. Arendal Spesialistsenter var lenge det eneste stedet vi ble hørt, sett og tatt på alvor. Vi er veldig fornøyde.

PS: stort pluss at de ansatte på klinikken er hyggelige, imøtekommende og veldig flinke med barn.

Faglig tyngde og trygg oppfølging

Klinikk: Arendal Spesialistsenter Skrevet

En barnelege med større faglig tyngde og evne til å holde seg oppdatert sammen med et oppriktig ønske om å hjelpe pasienter, være seg små eller store ting, skal man lete lenge etter. Gir hurtig tilbakemelding dersom man henvender seg med spørsmål. Effektivitet, eller «samlebånd»begrepet som blir brukt av mange, er på ingen måte ensbetydende med dårlig eller mangelfull behandling og oppfølging - snarere tvert imot. Han og hans dyktige kollegaer har en høy forståelse for at ikke alle barn passer inn i en mal på et skjema, og det er desverre blitt en stadig større mangelvare i det norske helsevesenet.

Ser ikke på pasienten

Klinikk: Arendal Spesialistsenter Skrevet

Legen virker god på medisinsk behandling, men ser og snakker veldig lite til pasienten (barnet) og ser også svært lite på den pårørende. Virker ikke interessert i å høre barnets egen epikrise/behov. Oppleves som samlebånd-behandling.

Effektiv og kunnskapsrik

Klinikk: Arendal Spesialistsenter Skrevet

Etter flere år med plager hos eldste barnet, så ble vi endelig hørt og sett hos Skjærvik. Han er utrolig dyktig og kunnskapsrik! Han er veldig effektiv nær man er inne, og det kan virke som om han er uinteressert når du snakker, men han får med seg alt og prøver behandling med en gang. Jeg vil ikke gå til en annen lege med mine barn!