Anne Lise B. Monsen

Volvat Bergen - Avd. Laguneparken

• Barnesykdommer
  • Medisinsk biokjemi

1987

Volvat Bergen - Avd. Laguneparken Telefonnummer55 11 20 0055 11 20 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Laguneveien 9 5239 Rådal
Anne Lise B. Monsen er barnelege i Bergen

1 vurdering

Siste vurderinger av Anne Lise B. Monsen

Hører ikke på hva man sier

Klinikk: Volvat Bergen - Avd. Laguneparken Skrevet

Vi kom til henne med vår lille gutt som var 6.5 måneder da, vi forklarte at han fikk kraftig oppkast når han spiste grøt (mellom 4 og 6 timer etter han hadde spist), at vi hadde forsøkt forskjellige typer, tom ristet brød i grøten som han tåler (Sinlac). I tillegg hadde han vært ganske gråtete hele helgen.
Anne Lise B. hørte ikke på hva vi sa, hun mente han gutten vår hadde ikke noe problem, ingen allergi eller tarmproblemmer, og at det eneste han manglet var kjøtt (han hadde ikke smakt på kjøtt da pga så mange problemmer med korngrøtt og vi var litt redd til å prøve nye ting som han kunne reargere på, vi forklarte dette til henne, og at han spiste masse grønsakker, men hunente dette ikke var mat, mat er kun kjøtt). Hun begynte å skremme oss med å si at hjernen hans ikke hadde vokst siden han ble født og at han var under persentil 3% og at dette var forferdelig ( noe som jeg vet er riktig hvis han hadde vært der hun sa, han var i persentil ca. 50%) . Hun mente også at fullamming til barn er 6 måneder er bare tull, og at barn trenger mer mat (kjøtt) minst fra 4 måneder alder.
Hun tok allergi test på han og han hadde ikke allergi ( de tok også lang tid, 1.5 måneder å sende brev til oss, men hun hadde ringt oss med resultater). Han hadde ikke allergi, men mangel på kjøtt.
Noen dager senere ble gutten vår innlagt på sykkehuset med pneumokokk bakterier i blødet ( bakteriemia).
Og nå fikk vi time med allergi lege på Haukeland og han fikk diagnosen FPIES, men ifølge henne hadde han ikke noe problem. Hvordan kan dette forstås?
Og som en tillegg, vi spurte henne hvor mye kjøtt vi skulle gi han pr. måltid, svaret ble bare put kjøt i han, så mye du vil, ?? Hva med nyrene hans blir de ikke ødelagt av for mange proteiner?
Vi er ikke veganer, bare som en forklaring, fordi hun spurte oss.

Pushy

Klinikk: Volvat Bergen - Avd. Laguneparken Skrevet

She is very pushy and doesn't listen to what we had to say about our baby who has reflux. Instead she blamed us and said we are doing a bad thing with us being vegetarians. She had no right to be rude and push us to eat meat. She wasn't professional at all. Waste of time and money.