Dag Manheim

Bogstadveien ØNH

Øre-nese-halssykdommer

1985

Bogstadveien ØNH Telefonnummer22 93 07 7022 93 07 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Bogstadveien 36 0366 Oslo
Dag Manheim er øre-nese-hals-lege i Oslo

Siste vurderinger av Dag Manheim

Artig og spennende.

Klinikk: Bogstadveien ØNH Skrevet

Fjernet mandlene på Bogstadveien ØNH i slutten av august. Var litt bekymret etter å ha lest anmeldelsene her på siden, men noterte meg at det ikke er noen som klager på noen problemer etter operasjonen.

Det at halsoperasjoner ikke trenger å være sterile gjør jo at man får et annet inntrykk enn andre operasjoner.

Synes konsulasjonstimen med Manheim gikk kjapt og enkelt. Det er åpenbart at å fjerne mandler er noe dag er flink til, og noe han gjør ofte.

Hvis du skal operere hos Manheim har du ingenting å bekymre deg for.

skrekkfilm opplevelse!

Klinikk: Bogstadveien ØNH Skrevet

Helt forferdelig. Dette stedet er en fabrikk som driver med uforsvarlig helsebehandling. Jeg er sykepleier og har jobbet i mange år på øre nese hals kirurgisk avdeling i sykehus og har aldri opplevd noe lignende. Jeg fulgte en pasient fra start til slutt og forstår fortsatt ikke at det går an å drive med slik helsebehandling i Norge. Pasienten selv, ved utreise mente at opplevelsen han slik at han ble usikker på hvor i verden han var i - han mente at sånn som det var kunne ha speilet behandling i hvilket som helst land men ikke Norden.

Pasienten er en voksen man som fjernet mandlene.
Minuttene før operasjonen fikk han 4 piller i tørkepapir fra en arbeider bak ekspedisjonen. Hun sa kun at de pillene måtte han ta. Uten å sjekke identiteten til pasienten eller forklare hva pillene var.

I operasjonsrommet var kirurgen og sykepleieren i hast. Alt ble forklart etter at det ble gjort. Sykepleieren ba pasienten å sette seg i operasjonstolen og dytter pasienten ned over før hun ba ham å ligge på ryggen.

Pasienten ble stikket og en venekanyle ble satt inn i håndleddet og kun etter det nevnte kirurgen hva han hadde gjort. Mens legen ga bedøvelsen som satt pasienten i søvn(narkose) så forklarte han hva han gjorde. Det gikk ikke 4 minutter før pasienten var fullstendig bedøvet og jeg ble bedt ut av rommet som pårørende.

Etter en halv time blir pasientene sent ut til et lite rom med 3 små senger og uten noe som helst skjerming (gardiner eller skjermebrett). Pasientene blir løftet fra operasjonstol til et lavt seng på en utalt hårdhendt måte og satt i sideleie uten hensyn til harde bevegelser. Så løper en sykepleier fram og tilbake mellom de tre pasienter som er nyligoperert.

Pasienter blir sent hjem så snart de våkner fra narkose. Det vil si: 1 time etter operasjonen. På sykehuset der jeg jobber er pasienter bedt om å vente under observasjon i mist 4 timer før de kan reise hjem etter å ha fjernet mandler. For ikke så lenge siden var rutinen 6 timer.

Noen føler på presset og drar hjem i drosje halv våken.

Pasienten som jeg fulgte hadde det dårlig med smerter, og fikk 2 doser mer intravenøs morfin. Kastet opp 2x. Besvimte 1x. Fikk blodtrykksfall med kaldsvette 3-4x. Ble gitt 1 dose med Efedrin (en slags adrenalin) for å kvikke pasienten opp og når det ikke var nok fikk han en andre dose (sub kutant) og sent hjem med puls på 55, kaldsvette, kvalm og svakt - i drosje - 2 timer etter operasjonen.

Rett og slett en skrekkfilm opplevelse.

Så må man også betale kr. 950 for opplevelsen - hvor kr. 650 av det er for uspesifiserte forbruk "m.m." som de kan ikke svare for hva det gjelder eller handler om når vi spurte om det.

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Bogstadveien ØNH Skrevet

Dag Manheim er veldig hyggelig, kunnskapsrik og tar seg tid til pasientene. Jeg fjernet mandlene. Operasjonen gikk veldig fint og jeg følte meg svært godt ivaretatt.

En selger

Klinikk: Bogstadveien ØNH Skrevet

Jeg opplevde Manheim som litt for rask til å konkludere med at jeg bør operere vekk mandlene (hos ham selv, selvfølgelig). Han var ikle interessert i å se på hals eller bihuler og kjørte en veldig stol på meg gutten min stil. Jeg har selv opplevd at det er i bihulene og ikke halsen problemet sitter, men det ble avfeid som umulig. Sikkert en dyktig operasjonslege, men jeg kjenner at det er vanskelig å stole på ham.

Trygg og profesjonell lege

Klinikk: Bogstadveien ØNH Skrevet

Fikk raskt time hos manheim tilpasset når jeg selv ville operere og han hørte på mine problemer. På operasjonsdagen kom manheim ut å hilste på meg og min pårørende. Han viste trygghet var utrolig omtenksom og veldig profesjonelm. Jeg ble godt ivaretatt av de som jobbet der og våkner å fikk is når jeg var ferdig. Alt i alt var opplevelsen min på bogstadveien øre nese hals og med dag manheim utrolig bra!