Jan Smith

Oslo Øyelegesenter

Øyesykdommer

1981

Oslo Øyelegesenter Telefonnummer22 93 12 6022 93 12 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Sørkedalsvn. 10 A 0369 Oslo
Jan Smith er Øyelege i Oslo

Siste vurderinger av Jan Smith

Jan Smith

Klinikk: Oslo Øyelegesenter Skrevet

Opplevde at barnets behov ikke ble ivaretatt på en god nok måte. Barnet fikk ikke den hjelpen det behøvde på første konsultasjon. Ble bedre på neste konsultasjon, men da var det allerede gått 1 år uten at de riktige tiltakene var gjort

Veldig fornøyd

Klinikk: Oslo Øyelegesenter Skrevet

Grei og effektiv konsultasjon.
Rask og grei diagnose og informativ etterkontroll.
Ble undersøkt og behandlet til avtalt tid.

Ble verken sett, hørt eller godt nok undersøkt

Klinikk: Oslo Øyelegesenter Skrevet

Jeg har gjennom mange år hatt ulike problemer med øynene og synet. Etter undersøkelse på sykehus ble jeg anbefalt å ha en fast øyelege som kan følge opp dette. Jeg ble derfor henvist til Oslo øyelegesenter og møtte opp til avtalt time. Etter forundersøkelser kom jeg inn til legen. Da jeg kom inn, startet han umiddelbart å undersøke meg, uten å stille meg noen spørsmål eller informere om hva han skulle gjøre. Da han ikke sa noe, prøvde jeg å informere om hva som var mine synsproblemer. Han ga ikke noen form for respons på dette.

Etter undersøkelsen ble jeg bedt om å sitte ned ved skrivebordet mens han skrev i journalen. Deretter sa han at alt er bra og «du trenger ingen kontroll». Jeg følte meg fullstendig oversett og han ikke hadde gjort det jeg var kommet for.

Når jeg kommer til en legeundersøkelse, forventer jeg:
• å bli spurt om hva som er problemet/problemene; hvorfor jeg kom til denne undersøkelsen
• at legen tar opp sykehistorie som er relevant for synspsoblemene
• At legen gir respons på min informasjon

Da jeg sa at jeg ved en legeundersøkelse forventer dette, stilte han seg uforstående og sa at han jo har henvisningspapirene. Derfor trengte han ikke å snakke med meg! Helt utrolig! Han trenger ikke å snakke med pasientene fordi han har bestillingen fra fastlegen!

Mine råd er:
• Unngå denne legen dersom du ønsker å bli behandlet som et menneske som har to øyne, i stedet for to øyne som skal undersøkes.
• Unngå denne legen dersom du ønsker å kunne kommunisere og få informasjon.
• Unngå denne legen dersom du ønsker en grundig undersøkelse tilpasset det som de(t) aktuelle problem(ene).