Kjartan Thu

Psykiatri

Autorisasjon (2001)

Kjartan Thu er psykiater i Sandnes

Siste vurderinger av Kjartan Thu

Stiv, uempatisk men både tydelig og ryddig

Klinikk: Psykiater Kjartan Thu Skrevet

Thu er veldig ryddig og veier alle ord nøysommelig. Thu anbefales ikke dersom du ønsker en behandler som utstråler varme og empati. Forvent fravær av øyenkontakt og lyttende kroppspråk.

Thu virker på den positive siden til å være kompetent inne psykoterapi og dette kan i mange tilfeller bidra til nye innfallsvinkler i opplevelse av problemer og utfordringer. På godt og vondt.
Forvent et høyt timeantall da Thu ved diagnosering/utredning/vurdering

Styr unna

Klinikk: Psykiater Kjartan Thu Skrevet

Jeg prøver vanligvis å unngå å ytre mine negative tanker/meninger om andre. Alle er forskjellige og kjemien stemmer nødvendigvis ikke alltid, det er ikke noen parter sin feil! Men akkurat i dette tilfellet er jeg litt rystet.

Nå er det et års tid siden jeg møtte Kjartan, og jeg oppsøkte han i forbindelse med at jeg ønsket en utredning for en spesifikk diagnose. Jeg har et par år i psykiatrien bak meg, men etter å ha vært stabil en god stund ønsket jeg da å få en utredning. Jeg startet da med å fortelle litt om bakgrunnen min, og fortalte blant annet om traumatiske opplevelser jeg har hatt i barndommen min. Dette er opplevelser jeg har jobbet hardt med å bearbeide og akseptere, og det har tatt med lang tid å innse at det jeg ble utsatt for ikke var min feil. Kjartan begynte da å stille spørsmål til de traumene jeg fortalte om - hvorfor jeg kalte det traumer, og at han syns det var feil å kalle det traumer. Jeg gikk da naturligvis hjem med en skikkelig vond følelse, og begynte selv å stille spørsmål til hele livshistorien min, om jeg bare var dramatisk og overreagerte. Neste time fortalte jeg hvordan jeg hadde opplevd det han sa, og at det var ubehagelig og vondt at han stilte spørsmål til de traumene jeg fortalte om, og hvorvidt de var traumatiske eller ei. Da ble jeg møtt med vage svar om at kanskje jeg hadde «ønsket» disse traumene selv, at jeg hadde delvis skyld i de. Tanker som jeg i årevis har jobbet sammen med psykolog om å bli kvitt, ble plutselig bekreftet og traumene revet opp igjen.

HELDIGVIS har jeg hatt en enormt flink psykolog, og jeg nekter å la Kjartan sine ord og meninger ødelegge for meg. Klart det var opprivende, men jeg har i dag et veldig godt støtteapparat rundt meg, og vet nå med meg selv at jeg ikke har skyld for mine traumer. Men er man på et mer sårbart sted, vil slike kommentarer fort kunne knuse et menneske. Hadde jeg blitt møtt med slike kommentarer for noen år siden vet jeg at det hadde knust meg.

Jeg har heller aldri opplevd en psykiater/psykolog/lege som er så ekstremt opptatt av å ikke gå over tiden. Han kunne avbryte meg midt i en setning, fordi klokken var slagen, på sekundet. Jeg mener ikke å høres ut som om jeg forventer at han skal gå over tiden, men jeg tenker det finnes bedre måter å avslutte en samtale på enn å avbryte en setning og si «nå er tiden ute, du kan betale her borte». Han virker rett og slett ikke interessert, jeg følte meg helst bare i veien.

Utredning for diagnosen jeg oppsøkte han for, fikk jeg heller aldri - han avfeide mistankene mine og sa at det ikke var aktuelt, at jeg tok feil.

Skammelig oppførsel!

Klinikk: Psykiater Kjartan Thu Skrevet

Måten jeg ble behandlet på her er skammelig! Kjartan var frekk og umedgjørlig.

Jeg møtte til avtalt tid og var vennlig og høflig. Da vi satt oss ned fikk jeg sterkt lys rett i øynene så jeg ba om å få flytte stolen litt. Det nektet Kjartan bastant. Jeg foreslo at jeg kunne sette meg på andre siden av rommet eller at vi kunne bytte plass og forklarte at jeg er lysfølsom pga sykdom. Kjartan brånektet og svarte meg frekt at det var hans plass og om jeg ikke gjorde som han sa så måtte jeg bare gå.

Jeg reagerte også på at han unngikk blikk-kontakt og hvordan han omtalte sin taushetsplikt.

Jeg har aldri vært borti noe lignende, styr unna!

Forståelsesfull, Omtenksom og Seriøs

Klinikk: Psykiater Kjartan Thu Skrevet

Jeg har gått til Kjartan for ADHD utredning. Føler han stiller gode spørsmål og er behagelig å snakke med. Jeg er kjempe fornøyd med Kjartan som min Psykiater og føler han ønsker å hjelpe der han kan.

Hyggelig og behjelpelig psykiater

Klinikk: Psykiater Kjartan Thu Skrevet

Kjartan Thu er absolutt en psykiater jeg vil anbefale. Jeg kjenner han ikke igjen i måten han blir beskrevet på i innlegget under. Han fremstår interessert i de problemstillingene jeg kommer med, og jeg oppfatter han som kunnskapsrik. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne legen.

Dette er en Pluss-tjeneste.