Ruth Lauritsen

Ruth Lauritsen

Psykiatri

1988

Ruth Lauritsen Telefonnummer469 22 682469 22 6 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Oscarsgt. 35 A 0258 Oslo
Ruth Lauritsen er psykiater i Oslo

1 vurdering

Siste vurderinger av Ruth Lauritsen

Lite imøtekommende

Klinikk: Ruth Lauritsen Skrevet

Ruth Lauritsen er nok veldig dyktig og faglig oppdatert, og hun presenterte noen teknikker som jeg kunne ha fått nytte av. Men det hjelper lite med fagkunnskap når man er dårlig på kommunikasjon og formidling. Jeg opplevde henne som upersonlig og noe nedlatende. Hvis hun hadde vært mer medmenneskelig, tillitsskapende og tatt seg tid til å lære meg teknikkene, ikke bare presentere dem, så kunne jeg fått mer ut av timene.

Ga meg meg selv tilbake

Klinikk: Ruth Lauritsen Skrevet

Meget fornøyd etter terapi hos henne. Streng, men gir rammer som er viktige når alt flyter. Omsorgsfull, men ikke invaderende. Tvinger deg til å jobbe, men du får resultater.

Ikke gå til henne hvis du trenger hjelp til noe annet enn medisiner.

Klinikk: Ruth Lauritsen Skrevet

Ruth har null fokus på det relasjonen, hun er mest opptatt av å måle blodtrykk og å pushe på deg medisiner. Hun satt en diagnose på meg uten å en gang snakke med meg om det, det fikk jeg vite av fastlegen i etterkant. Ruth har en veldig ovenfra og ned holdning, hun har ingen problemer med å kalle deg feit selv om du er der bla pga spiseforstyrrelser. Hun viser ingen reaksjoner på det man forteller, uansett hvor alvorlig der er. Hun bidrar lite i samtalen selv, og foreslår ofte å avslutte timen tidligere hvis det blir stille i rommet. Hun er veldig hyggelig mot sine kolleger, men har et steinansikt når man er alene med henne. Styr unna henne med mindre du ønsker deg en knekk, når du egentlig skal få hjelp.

Punktlig kort ventetid

Klinikk: Ruth Lauritsen Skrevet

Privat lege med avtale som tar imot på sitt kontor i Oscars gate. Her finnes inget venterom, men i gangen foran døren inn til hennes kontor står to stoler som kan benyttes til å site og vente på. Denne legen er punktlig, og det bør du også være om du er pasient hos henne. Hun er alvorlig, , smiler sjelden, og det kan være vanskelig å få feedback.. Ikke mye fleksibilitet eller muligheter for brukermedvirkning. Opptatt av legemidler og medisiner, er høytidelig og her er det dessverre ikke særlig høyt i tak. Kan dessuten anmerke på pasientens fysikk, vekt eller uutseende, og kan lett si ting som kan oppleves sårende av pasienten.Det eneste positive jeg har å si om Ruth er at hun er punktlig, og at hun kan tilby time ganske rask, til tross for å være avtalespesialist.