Maria Therese Barøy Ræder

Maria Therese Barøy Ræder er gynekolog i Bergen

Siste vurderinger av Maria Therese Barøy Ræder

Super gynekolog

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Veldig enkelt å forholde seg til Maria. Hun forklarte godt underveis, og ga mye informasjon. Jeg tror aldri jeg har opplevd så lite ubehag ved en gynekologisk undersøkelse før. Personlig liker jeg den lette og saklige tonen svært godt.

Raskt og ubehagelig

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Var der ikke inne i mer enn 5 min, og da tok hun tok "full" gynekologisk undersøkelse. Følte meg ikke spesielt ivaretatt. Ville ikke anbefalt å sjekke meg her hvis det var første gang man skal ta gynekologisk undersøkelse. Følte ikke jeg fikk den hjelpen jeg trengte, og endte opp med å dra et nytt sted. Mangel på forståelse for at dette er noe mange gruer seg til

Vond følelse i etterkant av konsultasjonen

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Har vært hos Maria flere ganger siste årene, men har hatt et dårlig inntrykk ved hver konsultasjon. Forsøkt å gi henne ny sjanse, men denne gangen fikk jeg nok. Nedlatende, og ikke imøtekommende når jeg ble kalt inn på kontoret hennes. Var brå og uhyggelig når hun ba meg kle av og på meg for gynekologisk undersøkelse. Denne situasjonen er sårbar fra før av for en ung kvinne, så dette gjorde meg vondt. Kvinnesykdommer er tett knyttet til enkeltes mentale helse, så slik behandler man ikke noen pasienter - uansett.

Nedlatende væremåte

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Hun har en generell nedlatende væremåte. Følte meg uønsket som pasient og det virket som hun ville ha meg ut fortest mulig. Anbefales ikke.
Kvinne 55

En helt fantastisk, hyggelig gynekolog

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Var i dag for første gang til Maria Ræder og jeg har aldri opplevd er slikt positivt legebesøk. En utrolig hyggelig og ikke minst effektiv dame. Denne damen viser en slik positiv interesse og empati for pasienter som er helt suveren. Jeg blir enda glad når jeg tenker på hvor flott denne lege timen gikk, tross at jeg hadde gruet meg på forskudd. En super gynekolog og hun får terningkast 6+ av meg.