Bjørg Lorentzen

Askergynekologen

Fødselshjelp og kvinnesykdom.

1976

Askergynekologen Telefonnummer66 78 79 3366 78 79 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Knud Askers vei 28 a 1383 Asker
Bjørg Lorentzen er gynekolog i Asker

Siste vurderinger av Bjørg Lorentzen

Hyggelig, kunnskapsrik og interessert

Klinikk: Askergynekologen Skrevet

Jeg hadde en svært positiv opplevelse med denne gynekologen. Jeg oppfattet henne som interessert, erfaren og kunnskapsrik både innen for eget fagfelt, men også utover dette. Jeg følte jeg fikk mye mer ut av denne timen enn jeg hadde forventet, og det var riktig hyggelig. Timen var satt opp som sjekk etter fødsel, hvor det også ble tatt celleprøve og ultralyd. Vi snakket om fødsel, hormonforandringer i livmoren, amming og prevensjon. Jeg satt igjen med ny kunnskap og gode råd. Tommel opp.

Erfaren, men lite lyttende

Klinikk: Askergynekologen Skrevet

Jeg fikk inntrykk av en erfaren, teknisk dyktig behandler som behandler på rutine. Dette er bra for noen, men jeg opplevde at jeg ikke ble hørt som pasient. Timen var satt opp på grunn av spesielle problemer knyttet til menstruasjonssmerter og smerte ved penetrering. Dette ble forklart innledningsvis, uten at det virket som hun hørte etter.

Så begynte undersøkelsen, som naturlig nok var smertefull på grunn av de spesielle utfordringene. Det eneste som ble oppklart var at jeg ikke har cyster og at jeg kan bli gravid. Alle forsøk fra min side på å ta opp grunnen til at jeg var der ble avfeid, til tross for at undersøkelsen ble avbrutt av at smerten førte til at jeg hoppet bakover i stolen med et skrik. Det ble forsøkt bortforklart med ung alder (23 på tidspunktet), og da jeg påpekte at problemet ikke var der tidlig i tenårene ble det trukket på skuldrene og konstatert at "det var rart," før jeg ble sendt gråtende på dør.

Jeg hadde vondt for å sitte eller gå fort i fire-fem timer etter undersøkelsen, og opplevde at jeg begynte å gråte helt brått gjennom hele dagen.

Det kan være opplevelsen ville vært god dersom jeg ikke hadde spesielle utfordringer, men jeg anbefaler henne i alle fall ikke for andre som har vanskeligheter med situasjonen eller med underlivet generelt.