Arrogant, lytter ikke og gjort opp mening før første møte

Intet å utsette på legekontoret eller tidligere lege men uten kjennskap til verken meg eller min historie personlig hadde legen ved første besøk bestemt jeg skulle avslutte/nedtrapping medisinsk behandling jeg har stått på i 8 år og attpåtil kom med forslag til henvisning til Søndre distrikt psykiatriske noe som er relativt frekt når behovet ikke er tilstedeværende i det hele tatt.
Nå er jeg en ganske oppegående person som har jobbet meg gjennom problemer, kuttet medisiner av egen vilje og ikke trenger hjelp psykiatrisk, lite utsagn jeg tenker er «dont fix it if it aint broken», men føler dessverre det er hva som skjer nå, nå skal jeg som relativt fungerende og oppegående person gå til en uvisshet om fremtiden og medisinsk behandling. Hadde heller ikke svar på hva jeg eventuelt skulle bytte medisinen jeg går på nå imot i det lange løp, lett å sitte å leke med andres liv, mitt råd er å ha samtale med pasienten og være litt åpen enn kun lese pasient journalen og full konklusjon før man har sitt første håndtrykk med pasienten.

Beklageligvis en dårlig opplevelse noe jeg håper blir bedre med tid og erfaring for legen men hjelper ikke for pasientene han gjør livet vanskelig for nå.

Lytt til pasientene er nå mitt råd og hvis ting fungerer så la ting være, «merkelig»nok så er det mange pasienter som kjenner seg selv bedre enn andre gjør og da er det fint å bli hørt på uten arroganse, møtt med åpenhet og forståelse og selvfølgelig respekt.