Anbefales om du vil bruke penger på å bli nedtrykt

Gikk til lege frivillig for første gang for jeg innså at nå var situasjonen min blitt så alvorlig at jeg virkelig trengte profesjonell hjelp. Mens jeg ventet på venterommet i over en time på at min forhåndsbestilte time skulle bli ledig ble jeg fortalt at de ikke hadde markert bygget med noe logo/skilt fordi det var mange narkomane i området, og de var ikke interessert i slike kunder. Resepsjonisten sa stolt at de ikke hadde noen narkomane pasienter. Skal ikke narkomane få hjelp? Da timen min omsider ble ledig (over en time etter avtalt tid) fikk jeg beskjed om at hun hadde hatt det mye vanskeligere enn meg i ungdommen, og at jeg derfor ikke hadde noe å syte over. I tillegg fikk jeg beskjed om at fremtidsplanene mine om å bli sosionom kunne jeg legge på hylla, for hun var tidligere utdannet sosionom og hadde ikke tro på at dette var noe jeg kunne klare, men at jeg heller burde ta meg et friår og velge en enklere utdanning. Eneste hjelpen jeg fikk var en henvisning til psykolog hvor jeg kunne "Få orden på tankene". Mangel på hjelpen jeg ba om resulterte blant annet i en vektnedgang på over 25 kilo på under et år. Dette var noe jeg sa tydelig ifra om at var et problem, men hun så ikke alvoret og ba meg bare skjerpe meg. Konstruktiv kritikk? Snakk mindre om deg selv, din egen fortid har ingenting i min legetime å gjøre. Jeg er ikke deg, og å vurdere om jeg trenger hjelp utifra hvor vanskelig du selv har hatt det er helt bak mål.