Pensjonert fastlege. Lite engasjert og sta.

Har hatt Liv som min eneste fastlege frem til jeg ble 23 år. Har gjennomgående alltid hatt den samme forståelsen av henne som lege. Hun er lite interessert i å høre på meg som pasient og trekker fort konklusjoner og trekker frem påstander om hypokondri.

Jeg har som oftest alltid blitt avvist på mine ønsker som pasient og hun har overkjørt meg ved å si "dette må du stå i". Hun har gjentatte ganger gitt meg moralprekener om at vi "unge" leser for mye på nett om sykdommer ol. og at vi ofte ikke trenger å komme til legen. Dette har hun brukt tiden på fremfor å faktisk hjelpe meg som pasient.

Ved små kirurgiske inngrep har hun kommet med kommentarer som "dette gjør jeg uten bedøvelse" og sagt at dersom jeg som pasient ville ha bedøvelse så ønsket hun ikke å gjennomføre inngrepet.

Hver gang jeg har vært hos henne har jeg dratt derfra uten å følt at jeg har fått hjelp og uten å ha blitt tatt på alvor. Hun har ikke evne til å lytte til meg som pasient og det oppfattes at hun vil ha meg ut av kontoret fortest mulig.

Jeg fraråder på det sterkeste å velge Liv som fastlege.