Er dette lov?

I årene jeg har hatt Dorthe som lege, har jeg kun møtt henne en gang. Dette var rett etter en sykehusinnleggelse, hvor jeg kom til henne for oppfølging. Jeg opplevde at Dorthe ønsket å bli ferdig med timen så fort som mulig. I tillegg ville hun at jeg skulle bestille en ny time for å få prøvesvar, noe som virket helt unødvendig (bare for at jeg skulle betale for en time til?). Det endte med at jeg kunne få ringe til legekontoret for å få svar. Det var snakk om leververdier, og spørsmål om jeg kunne drikke alkohol. Da jeg ringte inn fikk jeg klarsignal, men mottok senere et brev i posten med motsatt beskjed. Jeg synes det er helt helt utrolig at sånne ting kan skje, og sendte en klage på mail som jeg aldri fikk svar på.

Jeg har opplevd å måtte vente lenge, både på telefon, på legekontoret og for å få time (selv etter sykehusinnleggelse). Jeg har også opplevd at legen ikke møter opp til timen.
Jeg synes legekontoret virker litt shady, og jeg setter et stort spørsmålstegn rundt det faktum at de kun tar kontanter. Er dette lov?