Vil pasientens beste

Skrev tidligere den første anmeldelsen hvor legen & jeg fikk et litt dårlig utgangspunkt, så vil nå bare følge med en oppdatering & ny anmeldelse.

Vi har nå hatt 4 timer sammen hvor vi har hatt muligheten til å bli bedre kjent & vil nå skrive en mer reflektert uttalelse.

Vi hadde en litt dårlig start mtp min videre behandling & uenighet på det området siden jeg allerede hadde en avtale med tidligere lege. Så vil selvfølgelig en lege lese journalen før møte med pasient for første gang som ikke alltids eller ofte nødvendigvis stemmer bokstavelig talt med virkeligheten, det må ofte flere samtaler til for å få en helhet enn å lese et dokument & komme med nye alternativer første dag.

Jeg forstår han ville & vil det beste, men det ble desverre litt misforståelser i starten & jeg har også fått en beklagelse, noe som alene viser hvor ydmyk han kan være & det alene sier mye om han som person & lege. Dette er en veldig viktig kvalitet som en god del i visse yrker og generelt i livet kan mangle, så jeg tar av meg hatten for den. Det står det stor respekt av.

Han har hjulpet meg på kort tid å få et endelig svar fra spesialist som forklarte meg nøye & ga meg fornuftige svar som jeg har etterspurt i lengre tid.
Legen hadde også allerede 1 dag etter denne undersøkelsen satt seg inn i uttalsen fra spesialist.

Han prøver også å sette seg inn i min situasjon & klarer å skape et godt helhetsbildet av ting jeg grubler eller sliter med.
Viser forståelse for frustrasjon over diverse ting & har god innsikt & er meget intelligent & reflektert.
Rett og slett tar meg på alvor.

Eystein er til syvende & sist en lege som vil hjelpe, så han kommer høyt anbefalt fra min side nå kontra første time vi hadde sammen.
Men viktig å gi folk en sjanse dog jeg ville bytte lege etter første time så ville jeg jo også se om ting bedret/rettet seg opp, noe det har gjort & han har allerede holdt et løfte så han har vist at han står ved sitt ord når det virkelig gjelder også.

Hvis jeg skulle kommet med noe konstruktiv kritikk så vil jeg på et generelt grunnlag si at man burde være forsiktig med å dømme folk etter å ha lest journal før man treffer personen å gjøre opp en medisinsk vurdering og videre behandling før man har møtt personen & vet hvilken tilstand personen er i, psykisk som fysisk.

Han fremstår som en vil det beste for deg, jeg håper bare han tør å ta egne valg & stå for dem fremfor å la ytre krefter i systemet påvirke hvordan han selv skal være som lege for han er meget fornuftig.

Vil selvsagt korrigere om ting endrer seg, jeg kunne gitt 5 stjerner, men det får bli med 4 nå grunnet starten vi hadde, så får det heller bli 5 neste gang jeg korrigerer anmeldelsen, for som han fremstår nå per dags dato så fortjener han 5 selv om jeg "kun" gir 4, men må sees i helhet fra dag 1.

Så til syvende & sist kan jeg nå komme med "Sterkt anbefalt lege" fra min side.