Useriøst legesenter

Selve Elisabeth er god som fastlege, man føler man blir lyttet til, hun er dyktig og effektiv. Problemet er å få en time i det hele tatt. Jeg har nå byttet fastlege fordi senteret ikke har respekt for oppsatte timer. Forrige gang jeg skulle til legen ble timen avlyst og flyttet på ikke mindre enn fire ganger før jeg fikk komme inn til Elisabeth. Noe skyldtes sykdom og det er forståelig, andre ganger var det kurs og andre ganger var det ingen forklaring. Etter lang ventetid i utgangspunktet tok det da enda én måned før jeg fikk komme inn til legen. Jeg ble også satt til Kyrre istedet som jobber på samme legekontor, men det er en lege som "ikke gadd sette seg inn i sykehistorien min" for å kunne gi meg en henvisning jeg i utgangspunktet kom for.

I går fikk jeg en mail om at legetimen min var avlyst fordi Elisabeth skulle ut i permisjon ut året, uten noe form for ny oppsatt time. Jeg gikk innom og ble møtt med en kvass tone om at jeg kunne få sette opp hos en vikar og ble spurt når jeg ville ha. Jeg sa det hadde vært fint å få samme tidspunkt som før og det fikk jeg. Idet jeg hadde gått ut døren ble jeg oppringt om at det ikke var mulig likevel for vikaren var på kurs, men Kyrre kunne jeg få komme til. Jeg har nå byttet lege, idet selve senteret praktiserer en helt uholdbar praksis for pasienter som kommer med sykdom av ulik karakter. Synd, for Elisabeth er en av de bedre legene jeg har benyttet meg av.