Nedlatende, dårlig tid, lite empatisk, arrogant

Jeg leste anmeldelsene før jeg byttet til denne fastlegen og nå angrer jeg på at jeg ikke tok de mer seriøst. Jeg bruker fastlegen lite og er stort sett frisk. Det siste året er jeg dessverre blitt syk. Å ha Rikke som fastlege når man blir syk føles ikke godt. Jeg har aldri slappet av hos henne, aldri turt å spørre om det jeg lurer på og som plager meg. Dette er fordi hun alltid har dårlig tid, hun er ikke empatisk, hun er nedlatende, arrogant, viser ingen forståelse, hun er brå/ hensynsløs og jeg føler ikke at jeg har blitt tatt seriøst. Når man faktisk blir syk blir man sårbar. Å spørre om hjelp kan være vanskelig, og med Rikke som fastlege, tilnærmet umulig på grunn av hennes væremåte.

Hennes medisinske kunnskap kan jeg ikke uttale meg om, for den har hun ikke evnet å formidle, men som helsepersonell selv og menneske, er det viktigste for meg den sosiale kunnskapen til å kunne håndtere mennesker i vanskelige situasjoner. Følelsen av å bli nedsnakket og avvist når jeg var på mitt svakeste føltes forferdelig. Jeg ble ikke tatt seriøst og jeg følte ikke at jeg fikk de henvisningene jeg hadde behov for.

Jeg har ikke tillit til denne fastlegen og vil ikke anbefale henne.