Burde pensjonere seg

Hver gang jeg er hos han har han veldig dårlig tid, eller er veldig stressa og virker generelt irritert for at jeg er der. Når jeg har vært hos han er han i tillegg enig i alt jeg sier, hvis jeg sier at jeg for eksempel mistenker eksem, noe det er tydelig at han gjør bare fordi han vil det skal gå fortere. Jeg skulle ta ut en p-stav som hadde virket i 3 år (maksimal virketid). Det viste seg at p-staven måtte opereres ut, og han hadde henvist meg videre til en privat klinikk, som legesenteret tydeligvis hadde en spesiell økonomisk avtale med. Der hadde jeg fått time 5 måneder frem i tid. Så jeg bestilte en ny time hos Dag Jerkø, for å diskutere en eventuell ny henvisning til en kirurgisk avdeling det ville gått fortere med. Først og fremst prøvde han å kaste meg ut etter fem minutter. Og i stedet for å prøve å hjelpe meg svarte han hånlig; «du må da kunne ta noen telefonsamtaler selv». Jeg svarte at jeg ikke hadde trengt å ta telefonsamtaler dersom jeg i utgangspunktet kunne fått tatt ut p-staven min hos legen min, eller blitt henvist til en plass med kortere ventetid. Han nektet å henvise meg til noen med kortere ventetid. Jeg skal bytte lege så snart som mulig.