Rolig og kortfattet.

Ok lege.

Hun er rolig.

I epikrisen ble det beskrevet testene som ble gjort, hvilket er bra.

Foruten dette ble lite annet nevnt og det som ble nevnt var ikke relevant og/eller ikke riktig.

Hun er lite grundig hva gjelder å ta anamnese, det vil si å stille spørsmål for å få en oversikt over pasientens tidligere og nåværende symptomer, samt familiehistorikk.

På tross av at hun bare stilte to spørsmål vedrørende mine symptomer, ikke ba meg fortelle mer eller forklare ting nærmere og aldri sa i fra om at hun ikke forsto problemstillingen, skriver hun i epikrisen at problemstillingen er uklar. Dette synes jeg ikke var profesjonelt fra hennes side.

Jeg ga tydelig beskjed om at jeg ønsket en generell øyesjekk da jeg bestilte time. Dette var altså problemstillingen.

På forespørsel fra sekretær da jeg bestilte timen så fortalte jeg veldig kort om noen symptomer jeg hadde hatt fra øynene. Jeg hadde likevel ingen forventning til at dette skulle bli utredet, da mye av det er allerede diagnostiserte plager og ellers er plager som er litt utenfor hennes faglige fokus.

Det er sannsynligvis disse symptomene hun opplevde som uklare, men det var ikke problemstillingen jeg bestilte time for. Jeg synes uansett at det var uprofesjonelt av henne og skrive i epikrisen at 'problemstillingen er uklar' når hun ikke hadde vist noe tegn til å oppleve ting som uklart i konsultasjonen. Jeg snakket sannsynligvis maks ett minutt.

Av mine fem kroniske øyeproblemer; blefaritt, skjeve hornhinner, svak muskel bak høyre øye, tilbakevennende episkleritt og nærsynthet, så ble bare en nevnt i konsultasjonen og ingen i epikrisen.

Det ble ellers kommentert at jeg hadde 'bittelitt' tørre øyne, uten noen kommentar om hun mente at jeg burde gjøre noe med dette eller i så fall hva.

Tror at jeg kanskje fikk litt lav dose av en type øyedråper de ga meg. Skulle gi sløret syn. Jeg merket ingen forskjell fra mitt vanlige syn.

Hun skrev i epikrisen at jeg hadde briller som jeg ikke brukte selv om jeg sa tydelig i fra til henne at jeg ikke brukte briller siden jeg måtte kaste mine gamle briller ettersom de var blitt ødelagte.