Ikke fornøyd

Denne legen ga ett veldig uprofesjonelt inntrykk. Hun bruker dessverre store deler av lege-timene til å prate om uviktige ting, som omhandler henne selv og legeyrket. I tillegg deler hun egne meninger, både politiske og moralske. Dette syns jeg ikke hører hjemme på ett legekontor. Jeg som pasient følte meg overkjørt og dårlig behandlet når jeg forlot legekontoret.

Personlig kom jeg til legen da min far på 50 år er blitt alvorlig syk. Dette oppleves som en stor krise i livet og jeg ønsket å bli henvist til psykolog.
I min sårbare posisjon presterer legen å synse rundt årsaken til min far's sykdom. Legen kommer med merkelige utsagn og "ideer" om hvorfor sykdommen har oppstått. De fakta legen forsøker å overbevise meg om er fullstendig misvisende og regelrett uriktig. Ikke bare feilinformerer hun om en alvorlig sykdom, men hun fremstår som fullstendig u-empatisk og har en tydelig mangel på selvinnsikt.

Det kan også nevnes at kommunikasjonen med hennes helsesekretær oppleves som ubehagelig og ytters uprofesjonell.

Personlig vil jeg sterkt fraråde andre til å velge denne legen som fastlege. Jeg skriver dette innlegget slik at andre unge mennesker (og eldre) skal slippe å oppleve det jeg har opplevd.