Følte meg lurt

Valgte å dra til Dr. Lee nettopp på grunn av de gode tilbakemeldingene jeg leste på denne siden. Det viste seg at dette ikke var det lureste jeg kunne gjort.

Det startet med at jeg sendte mail for å høre om de hadde ledig time snarest, samt å få vite prisen på en konsultasjon (da dette ikke var opplyst på hjemmesiden). Sekretæren skrev i mailen at det ville koste meg 750kr for en konsultasjon. Dette ble godtatt og timen ble booket.

Problemet mitt var følgende: jeg begynte å merke at jeg hadde fått et utslett/eksem da jeg kom hjem til Norge etter å ha bodd en lengre periode i utlandet. Dr. Lee undersøkte utslettet som da kun var begrenset til hendene, og konstanterte straks at dette var skabb. I følge han, var årsaken til skabben at jeg hadde vært borti hunder. Noe som ikke stemte da jeg hverken har hund selv, i familien og heller ikke vært borti andre hunder/katter. Han anbefalte meg å komme til behandlinger hos han én gang i uken - til en pris av 2500kr per gang for å få dette bort. Videre forklarte han at behandlingen gikk ut på å «støvsuge» huden min, med en maskin kun han hadde tilgang til. Han kunne heller ikke garantere at jeg ble helt frisk fra skabb, til og med etter denne dyre behandlingen. Han skrev i tillegg ut en resept hvor medisinene var forbeholdt «acne hud». Veldig stusselige ting.

I slutten av konsultasjonen på ca 30 min, ble jeg beordret til å betale 2500 kr for konsultasjonen. Da jeg påpekte at dette ikke var det jeg hadde fått informasjon om, forklarte han det med at han hadde brukt lang tid på å forklare meg hva skabb er, og hvordan jeg kunne behandle det. Noe jeg kunne ha funnet ut selv fra internett.

Jeg følte på hele kroppen at noe ikke stemte, så jeg oppsøkte 2 andre norske leger. Begge disse legene var erfarne hudleger og kunne bekrefte at utslettet jeg hadde IKKE var skabb, men heller Atopisk eksem (noe jeg har hatt som liten).

Ble dermed så oppgitt av denne legen som kunne sitte å gi så feil informasjon, og i tillegg skulle ha så mye penger for gjentatte behandlinger. Skabb er noe som blir behandlet med en reseptfri krem som fås kjøpt på apoteket, og er relativt enkelt å bli kvitt.

Sitter igjen men en ubehagelig følelse etter besøket på Skin Health Therapy. Håper ingen andre må oppleve det jeg opplevde.