Trygg, snill og empatisk

Jeg har i 25 år brukt Doktorgården, og enten lege Gunvor Lindelien eller Catharina. Jeg er veldig glad i begge damene men grunnet fordeling av pasienter ble Catharina fastlegen min. Hun er fantastisk, så god og trygg, og hun tar et vært problem seriøst og gjør alltid jobben sin grundig. Selvom det alltid er ventetid så er det helt greit nettopp fordi at når du selv kommer inn så tar hun seg tid til deg og du føler deg ikke som en kasteball. Alltid blid, rettferdig og lydhør.

Dessverre er det de som besvarer telefonen som drar ned hele legesenteret. Det er spesielt et kvinnemenneske som har kommet inn i nyere tid som ikke egner seg i det hele tatt. Hun er kvass og tar egne avgjørelser. Jeg er ikke alltid komfortabel med å utbrodere for de i skranken hva timen min dreier seg om og jeg får en sur tilbakemelding om jeg nevner det forsiktig. Nå har jeg prøvd 3 ganger over 10 dager å få en hastetime da jeg sliter med det kroppslige etter en abort og mye smerter som stadig forverres. Jeg ringer inn om morgenen hver gang men jeg blir møtt med "du får nesten bruke legevakta eller ringe inn igjen i morgen tidlig. Her er det fult idag hvis du ikke kan gå til en mannlig lege!" dette er ikke første gangen, jeg savner den tiden Sidsel satt i skranken og man alltid ble møtt med en moderlig og varm stemme.