Arrogant og nedlatende

Jeg har hatt Yngve Rønsen som fastlege i mange år. Grunnen til at jeg ikke har byttet til en annen behandler før nå, er ikke at jeg har vært fornøyd med oppfølgingen han har gitt meg, men at de fleste andre fastleger i mitt nærområde har svært lange ventelister.
Rønsen er arrogant og nedlatende; han lytter ikke til pasienten, unnlater ofte å svare på konkrete spørsmål, og virker både uengasjert og utålmodig. Som mange andre allerede har påpekt, er han etter alt å dømme mer opptatt av betalingen enn av behandlingen. Han lar deg ikke komme med mer enn én forespørsel per konsultasjon, men krever at du bestiller ny time for hvert enkelt problem, slik at han kan melke deg for mest mulig penger. Jeg er heller ikke overbevist om at de faglige anbefalingene han kommer med, alltid er like velfunderte; hva meg angår, har han flere ganger gjort vurderinger som har vist seg å være feilaktige.
Da jeg for et par dager siden var innom legekontoret for en viktig konsultasjon, sprakk det for meg: Rønsen lyttet ikke til meg og lot meg ikke forklare problemet; da han merket at jeg ble opprørt, kom han med krenkende og injurierende ytringer. Denne mannen har ingen empati og burde ikke jobbe med mennesker. Da jeg kom ut på forværelset etter "konsultasjonen" (som knapt varte i fem minutter), forsøkte legesekretæren, som for øvrig er Rønsens kone, å trøste meg med at det ikke var første gang en pasient hadde vært misfornøyd med ektemannens oppførsel: "Det er ikke alltid det klaffer så godt", sa hun. Denne gangen "klaffet" det definitivt ikke. Jeg har nå byttet til en fastlege som holder til et annet sted i byen; jeg angrer på at jeg ikke har gjort dette tidligere.
Anbefalingen er derfor: Styr unna Yngve Rønsen – velg en annen fastlege.